وقتی انسان از نظر جنسی در فشار است نماز خواندن چه حکمی دارد؟ آیا دعای خاصی جهت برطرف شدن این حالت وجود دارد؟

وقتی انسان از نظر جنسی در فشار است نماز خواندن چه حکمی دارد؟ آیا دعای خاصی جهت برطرف شدن این حالت وجود دارد؟

وقتی انسان از نظر جنسی در فشار است نماز خواندن چه حکمی دارد؟ آیا دعای خاصی جهت برطرف شدن این حالت وجود دارد؟

پرسشگر گرامی سؤال شما مبهم می باشد به همین دلیل دو احتمال را که در این زمینه مطرح می شود بررسی می کنیم:
نماز خواندن: اگر منظور این است که اگر جنب شدند نباید نماز بخوانند باید عرض کنیم در صورت جنابت اگر شخص بتواند و وقت داشته باشد باید غسل کند و نمازش را بخواند و اگر وقت غسل نداشته باشد باید تیمم بدل از غسل کند و نمازش را بخواند. ولی چنانچه منظور شما توضیحاتی در ارتباط با نماز است، در زمانی که انسان تحت فشار غریزه جنسی است باید عرض کنم غریزه جنسی یک مسئله طبیعی است که خداوند در درون انسان قرار داده است در صورتی که آن نیاز برآورده نشود می تواند از موارد خطرناک و چالش برانگیز در سلامت اخلاقی و دینی مردم خصوصاً جوانان باشد. حال اگر کسی بخواهد از این چالش به سلامت درگذرد باید به تقویت بنیانهای اعتقادی و ایمانی خود بپردازد. از جمله مواردی که می تواند انسان را در این زمینه کمک نماید نماز است که قرآن کریم در این خصوص صراحت کامل دارد آنجا که می فرماید: «إن الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر» یعنی بدرستیکه نماز باز می دارد از فحشا و منکر.
کنترل غریزه: همانطور که اشاره شد وجود غریزه جنسی یک امر کاملاً طبیعی است که باید راه صحیح برخورد با آن را بدانیم راه اولیه و اصلی که خداوند در پاسخگویی به این غریزه معرفی کرده ازدواج است. سنین حدود 18 ـ 17 سال سن مناسبی برای ازدواج دخترها می باشد که اگر شخص مناسبی از آنها خواستگاری کرد نباید سریعاً رد کرد بلکه حتماً به سنجیدن شرائط و تحقیق در مورد خواستگار بپردازند و چنانچه مناسب بود به او جواب مثبت دهند و چنانچه زمینه ازدواج فراهم نباشد و غریزه جنسی هم انسان را تحت فشار قرار داده باشد می توان اقداماتی جهت کنترل و کاهش غریزه انجام داد که به اختصار اشاره می کنم:
1. استعانت از پروردگار متعال: انسان به اعتقاد به اینکه همه چیز در دست خداوند متعال است و پروردگار قادر بر همه چیز است از او بخواهد که توان و تحملی به او عطا کند که بتواند مسلط بر تمام امیال و غرائزش شود. این درخواست می تواند با زبان عامیانه ولی با دلی صاف باشد و یا می توان دو رکعت نماز خواند و از خدا طلب حاجت کرد و می تواند با دعاها و اذکار خاص این درخواست را در درگاه حضرت حق مطرح کرد مثلا برای رفع وسوسه های شیطانی می توان از ذکر «لا حول ولا قوه إلاّ باالله العلیّ العظیم» کمک گرفت و حتی برای جلوگیری از وسوسه هایی که انسانهای شیطان صفت ایجاد می کنند از ذکر صلوات بر حضرت رسول(ص) کمک گرفت «اللهم صلی علی محمد وآل محمد».
2. برنامه ریزی برای کار مداوم: اوقات فراغت زیاد زمینه پرورش و بروز نیروی جنسی را فراهم می کند ولی چنانچه برنامه ای متناسب با توانایی هایتان و فراگیر تمام اوقات داشته باشید تا حدود زیادی می توانید این غریزه را کنترل کنید و مجال بروز را از آن بگیرید.
3. روزه گرفتن که از دستورات حضرت رسول(ص) است و در کاهش نیروی جنسی بسیار مؤثر است و اگر نمی توانید روزه بگیرید حداقل وعده های غذایی خود را کم کنید و یا حجم غذایی را کاهش دهید.
4. از خوردن مواد مقوی و تحریک کننده چون خرما، پیاز، فلفل و …. خودداری کنید.
5. از معاشرت با دوستان ناباب پرهیز کنید.
6. از دیدن صحنه ها، تصاویر و فیلمهای مستهجن به شدت پرهیز کنید.
7. از پوشیدن لباسهای تنگ خودداری کنید.
8. ورزش و فعالیت های بدنی را در برنامه خود داشته باشید.
9. به نامحرم نگاه نکنید و قسمتهای پوشیده و باز او برایتان یکسان باشد.
10. از خیال پردازیهای جنسی جداً دوری کنید.
11. از گفت و شنودهایی که محتوای جنسی دارند حذر نمایید.
تذکر: نکات بیان شده به صورت کلی است چرا که تا حدودی از سؤالتان مبهم بوده در صورتی که بازهم سؤالی داشتید با ما مکاتبه نمایید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید