پنج انگیزه برای کاهش وزن

پنج انگیزه برای کاهش وزن

ترجمه: زینب سمیعی

تا به حال درمورد کاهش وزن فکر کرده اید بدون اینکه انگیزه مناسبی پیدا کنید؟ (5)انگیزه برای تشویق کردن خود در اینجا مطرح می شود . اگر خواهان کاهش وزن هستید، داشتن انگیزه مناسب برای شروع یک رژیم سالم و ورزش منظم رمز موفقیت در سالم ماندن و کاهش وزن می باشد.
ما غالباً می دانیم که احتمال دارد سالم ترین نحوه غذاخوردن را انتخاب نکنیم یا برای کاهش بیش از حد وزن پافشاری کنیم، اما اغلب اوقات، فقط دلیل درستی را برای تشویق خود به شروع رژیم غذایی و پایبندی به امید خود برای کاهش وزن نمی یابیم.
تعیین دلایلی برای کاهش وزن خود را بهتر تعیین کنید. انگیزه مناسب در پایبندی به راهتان با سالم تر ماندن و کاهش وزن حیاتی است. همچنین به شما در تعیین اهداف منطقی به سمت تمرکز روی تغییر عادات کمک می کند.

پنج انگیزه کاهش وزن

سلامتی شما؛ خوردن غذاهایی که زیاد مغذی نیستند و ورزش نکردن به میزان کافی باعث می شود که به بیماری هایی مثل بیماری های قلبی، دیابت و … مبتلا شوید. خوردن غذاهای ناسالم، حساسیت شما را به ویروس هایی مثل سرماخوردگی عادی و عدم بهبودی به آن سرعتی که دوست دارید را افزایش می دهد. خوردن غذاهای سالم باعث سالم ماندن بدنتان می شود و سالم ماندن به این معناست که از زندگی تان لذت بیشتری می برید.
حال و حوصله؛ حال و حوصله به میزان زیادی بستگی دارد به غذاهایی که مصرف می کنیم. برای مثال: اگر غذاهای قندی زیاد مصرف کنید، خود را میان چرخه بی پایان تغییر حال و حوصله می یابید که با تغییر در قند خون ایجاد می شود. ممکن است از غذایی که می خورید خسته شوید و خسته شدن اغلب باعث می شود غُرغرو یا بی حوصله شوید. هرگاه احساس غمگینی و افسردگی کردید، رژیم غذایی تان را برای بهتر شدن تغییر دهید که این کار به میزان قابل توجهی حال و حوصله شما را بهبود می بخشد.
پس انداز پول؛ بسیاری از افراد تصور می کنند غذاهای سالم بسیار گران تر هستند؛ چون آن ها اغلب در مغازه خواروبار فروشی کمتر برای اجناس مارک دار هزینه می کنند. با این حال، هرگاه آنچه را که با خریدن غذاهای ناسالم پس انداز می کنید، متوجه می شود که روی کاهش وزن هزینه نکرده اید. هرگاه سالم تر می خورید و ورزش منظم انجام می دهید، مشکلات و نگرانی های سلامتی کمتری دارید و این جزء جزء میلیونها تومان را در همان طرف جاده برای هزینه های پزشکی پس انداز می کنید.
افزایش اعتماد به نفس؛ هرگاه از خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن احساس خوبی به شما دست بدهد، ظاهراً خوب به نظر خواهید رسید و اعتماد به نفس تان نیز طبیعتاً افزایش می یابد. هرچقدر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، میزان موفقیتتان در ابعاد زندگی افزایش می یابد. اعتماد به نفس یکی از سودهای کلان خوردن غذای سالم و ورزش کردن منظم است. ممکن است در حین انجام کارها احساس راحتی بکنید که قبلاً نمی کردید. داشتن انرژی و اعتماد به نفس زیاد می تواند در دیگر ابعاد زندگی همچون کار و دستیابی به پیشرفت شخصی شما یاری رساند.
دوستان و خانواده؛ دوستان و خانواده تان به خاطر سالم تر بودن شما سپاسگذارند. برای این که این به آن معناست که آن ها از صرف زمان بیشتر و فعالیت های بیشتر با شما لذت می برند. می توانید با یکدیگر خوش گذرانی هایی چون کوهنوردی قدم زدن داشته باشید. زندگی سالم تر عمدتا شانس شما را برای عمر طولانی تر افزایش می دهد و امیدوارانه سالهای بیشتری را برای لذت بردن از همراهی با دوستان و خانواده به شما می دهد.
همانطور که دیدید، سودهای کلانی برای کاهش وزن وجود دارد. یافتن انگیزه گاهش وزن در پایبندی به اهداف سلامتی خود و در بهره بردن بیشتر از زندگی به شما کمک شایان توجهی می کند. یکبار که دلیلی برای بیشتر کاهش وزن خود می یابید، این کار شانس موفق بودن شما را افزایش می دهد؛ زیرا این دلیل به شما در سالم ماندن و موفق بودن انگیزه می دهد.
منبع:buzzle.com
منبع:زندگی سالم شماره 29

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید