روغن بادام برای مو

روغن بادام برای مو

 

در این مقاله ما به توصیف فواید روغن بادام برای مو می‌پردازیم. روغن بادام تبدیل به یکی از محصولات محافظت از موی مشهور شده است.
مردم از شامپوها و محلول‌های شیمیایی مختلف برای موهای خود استفاده می‌کنند. بزرگترین اشکال فرمول‌های شیمیایی آن است که به موها آسیب می‌زنند. استفاده از چنین محصولاتی برای موها اصولاً باعث ایجاد تأثیرات کوتاه مدتی می‌شود. در واقعیت، موهای شما آسیب می‌بینند زیرا نمی‌توانند عملکرد مواد شیمیایی را پایدار کنند. بنابراین، بهترین راه برای درمان موها و سالم نگه داشتن آن‌ها استفاده از انواع طبیعی روغن است که باعث سلامت موها می‌شوند. روغن بادام یکی از چنین انتخاب‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید موهایی سالم داشته باشید.
دلیل اینکه از روغن بادام استفاده می‌شود آن است که بادام از حدود 54 درصد روغن تشکیل شده است. درصد بالای روغن موجود در بادام دارای خواص زیادی است. سه نوع چربی و اسید چرب اصلی در این روغن یافت می‌شود.
• اولین نوع چربی که متعلق به دسته‌ی اسید چرب امگا 9 است، اسید اولئیک نام دارد. روغن بادام حاوی حدوداً 78 درصد از این چربی است.
• روغن بادام حاوی حدود 17 درصد اسیدهای چرب ضروری است که به دسته‌ی اسید چرب امگا 6 تعلق دارند.
• روغن بادام همچنین حاوی مقادیر بسیار کمی اسید چرب ضروری امگا 3 نیز هست.
متخصصین استفاده از روغن بادام را به خاطر برخی خواص آن خصوصاً ترکیب چربی‌های موجود در آن توصیه می‌کنند. ترکیب چربی‌ها و اسیدهای چرب تقریباً برای همه‌ی انواع مو مفید است.

استفاده از روغن بادام قبل از حمام
روغن عامل پاک کننده‌ی بسیار خوبی است. اگر از روغن بادام چند ساعت قبل از حمام استفاده کنید، چربی‌های چسبنده‌ی روغن جذب می‌شوند و ذرات گرد و غبار و آلودگی که وارد فولیکول‌های مو شده‌اند را جمع آوری می‌کنند. در نهایت، هنگامی که موهای خود را می‌شویید، مخلوط روغن و آلودگی شسته می‌شود و باعث تمیزی موها و پوست سر می‌شود.

ماساژ دادن سر با روغن بادام
از روغن بادام می‌توان به عنوان یک نرم کننده استفاده کرد و استفاده از آن باعث نرمی پوست می‌شود. روغن بادام به عنوان یک نرم کننده، دارای حالتی بسیار پایدار و خنثی است. این روغن به ندرت فاسد می‌شود. ترکیب چربی‌های موجود در روغن بادام آن را تبدیل به روغنی با بوی شیرین کرده است که رایحه‌ی غلیظی دارد.

ترکیب کاملی از مواد مغذی
علاوه بر فوایدی که گفته شد، روغن بادام دارای چندین کیفیت تغذیه‌ای دیگر نیز هست. این‌ها عبارتند از ویتامین‌های گروه ب ، ویتامین ث ، کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم و روی. بادام همچنین سرشار از پروتئین است که برای رشد و تغذیه‌ی موها ضروری است. وجود این مواد مغذی در روغن بادام آن را تبدیل به ترکیبی بی‌نقص برای موها می‌کند.
از روغن بادام برای قرن‌ها استفاده می‌شده است حتی قبل از آنکه تبدیل به محصولی تجاری شود. دو کتاب پزشکی آیورودا و طب یونانی روغن بادام را به عنوان بهترین منبع ویتامین E و چربی‌های غیر اشباع معرفی می‌کنند. روغن بادام نه تنها برای مو مفید است بلکه رنگ چهره را باز می‌کند و منافذ عرق را پاکسازی می‌کند.

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید