خداوند عاشق است

خداوند عاشق است

نویسنده:دکتر وین دایر

صفات خداوند در دیدگاه وین دایر

بیایید عناصری را بررسی کنیم که غالب ما قبول داریم این عناصر ذات خالق ما را توصیف می کنند ، و در ضمن ببینیم این عناصر چگونه می توانند به ما کمک کنند تا آگاهانه نزد او برویم .

خداوند عاشق است

ما حاصل عشقیم و می خواهیم همچنان که روی زمین هستیم به آن بهشت برگردیم 1 . من گفته امرسون را تکرار می کنم که :
” عشق ارزشمندترین کلمه ما و مترادف نام خداست ” .
به عبارت دیگر ، اگر ما به عشق فکر کنیم ، به خدا فکر کرده ایم . اگر خداوند عشق است و نمی تواند چیزی جز خدا باشد ، و اگر می خواهیم با او گفتگو داشته باشیم ، در این صورت این طور به نظر می رسد که ما با عشق به خدا می رسیم 2 ، در غیر این صورت وقت خود را تلف می کنیم .
خداوند نمی تواند به خواسته های غیر عاشقانه پاسخ دهد و این کار را نخواهد کرد . 3
دعاها و خواسته های غیرعاشقانه که از روی تکبر ، نفرت یا ترس باشد ، کار منیت است ، لذا به آنها پاسخ داده نخواهد شد . در واقع ، این دعاها حتی شنیده نیز نخواهد شد .
پیام خداوند این است که : همه را دوست بدارید ، بدون استثنا ، پس ما می توانیم با او هماهنگ باشیم . …
حال راه نزدیکی به خدا برای درخواست هدایت و کمک این است که برای تمام کسانی که احساس می کنیم به ما بد کرده اند و نیز برای خودمان ، از نکته ارزشمند بخشش استفاده کنیم .
به این موضوع فکر کنید : ما چگونه می توانیم از خداوند انتظار داشته باشیم درخواست ما را برای کمک به بهبود یک رابطه بشنود در حالیکه ما به دلیل بدرفتاریها و خلافهای خیالی و فرضی در قلب خود نفرت داریم ؟ 4
صرف نظر از این که مذهب ما چه باشد ، هر وقت که می خواهیم با خالق خود گفتگو کنیم ، باید بدون این که نفرتی در دل داشته باشیم ، این کار را انجام دهیم . بدین ترتیب ما انرژی زندگی خود را به نحوی بالا می بریم که با بالاترین انرژی کائنات هماهنگی پیدا می کند ، که البته متعلق به خداوند است . …
در این صورت عشق همراه با بخشش ، نیروهای نهفته ای را که در فصل های اول این کتاب در مورد آنها سخن گفتم فعال می کنند – یعنی ، انسانها و رویدادهای مناسب همزمان پیدا خواهند شد . این مطلب به این علت است که ما انسان معنوی هستیم ، با توجه به این نکته ، ” اگر از خداوند انتظار داشته باشیم به چیزی غیر از عشق و بخشش توجه داشته باشد ، او توجهی نخواهد کرد . ”
به قول مارتین لوتر کینگ : ” ما باید قابلیت بخشیدن را کسب کرده و آن را حفظ کنیم . کسی که فاقد قدرت بخشش است ، فاقد قدرت عشق است . ”
لذا در لحظاتی که آرام و تنها نشسته اید و دعا می کنید و از خداوند طلب کمک دارید ، به هیچ وجه از او نخواهید کمک کند تا دیگران را شکست دهید ؛ بلکه دعا کنید : ” خدای مهربان ، مرا ابزار عشق خودت قرار بده . من می خواهم مثل تو باشم . من همه را بخشیده ام ، من خودم را هم بخشیده ام . ” و یادتان باشد که بدون عشق ، بخشش وجود ندارد – و بدون عشق ، راهی وجود ندارد که خالق صدای ما را بشنود 5 و 6 و 7 .

پی نوشت ها :

1- قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله – بگو : اگر محبت خداوند را می خواهید ، به او محبت کنید و این چیزی نیست جز آنکه ، آن گونه باشید که او هست ( با او هماهنگ باشید ) – آل عمران – آیه 31
2 – کمتر از ذره نئی پست مشو مهر بورز تا به خلوتگه خورشید رسی چرخ زنان ( حافظ )
3- ” ما تنها برای محبت خلق شده ایم ، خودش فرموده : ( ای بنده من ، من همه چیز را در این عالم برای تو خلق کردم و تو را برای خودم آفریدم – یابن آدم خلقت الاشیا لاجلک و خلقتک لاجلی )
فرمود : ( من در پهنای آسمانها و زمین نمی گنجم ، ولی در دل مومن جای می گیرم .)
کتاب تندیس عشق – خاطراتی از عارف فرزانه کل احمد آقا – ص 58
4- من نمی توانم خدایی را تصور کنم که به مخلوقی که منظور آفرینش بوده پاداش بدهد یا او را تنبیه کند ، و اهداف او شبیه اهداف نسانی باشد . خلاصه بگویم ، ” خدا همه چیز هست به جز بازتاب نقایص انسانی ” .
آلبرت انیشتین – ص 263 کتاب ” معنویت – وین دایر ”
5 – منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریقت ما کافریست رنجیدن
به پیر میکده گفتم که چیست راه نجات بخواست جام می و گفت عیب پوشیدن ( حافظ )
6 – خداوند ، عشق و رحمت است . عشق او بخشی از رحمت اوست و رحمت او بخشی از عشق اوست . خداوند همیشه صاحب لطف و برکت است . لطف و برکت خداوند شامل همگان می شود . او همگان را بدون قید و شرط قبول دارد و این معنای عشق اوست . در صورتی که این نکته درک شود ، زندگی انسان تغییر خواهد کرد .
خداوند شما را قبول کرده است ، پس شما نیز به راحتی می توانید خود را دوست داشته باشید . خداوند همه شما را مورد لطف و رحمت قرار داده است ، پس شما نیز می توانید خویش را مورد لطف و توجه قرار دهید . آنچه که خداوند در مورد شما انجام می دهد را می توانید خود برای خویش انجام دهید ، در این صورت خواهید توانست نسبت به هر کس دیگر و هر چیزی در هستی عشق بورزید و مهربان باشید … در این صورت نه تنها انسانها بلکه پرندگان ، حیوانات ، درختان و حتی سنگها را نیز دوست خواهید داشت و در صورتی که چنین اتفاقی برای شما نیفتد ، هرگز به حقیقت نخواهید رسید .
کتاب ” عشق ، رقص زندگی – اشو – ص 156-155 – ”

7 – این قدر که گناه کردی و خدا به تو گفت : عیب ندارد و این قدر که مثلا نماز صبحت قضا شد و به خودت گفتی عیب ندارد ؛ خوب برای گناهان و خطاهای دیگران هم بگو عیب ندارد و آنها را از خودت نران .
عارف بزرگ – مرحوم دولابی – ص 392 تا 398 – کتاب مصباح الهدی – مهدی طیب

منبع : کتاب معنویت – رسالت نهایی شما

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید