تقویت قوای جنسی در کلام معصومین

تقویت قوای جنسی در کلام معصومین

منبع : راسخون

قوه جنسی یک نیروی طبیعی در بدن ماست که ارتباط روح و جسم در این قوه به وفور دیده می‌شود. گاهی شهوت را به روح نسبت می‌دهیم و گاهی به جسم اما آنچه که در اینجا امری پذیرفته است اینست که این قوه جنسی قابلیت جسم است که در مرحله تکامل و رشد خود بروز می‌کند و البته روح و نفس بر آن تاثیر گذار هستند.
معمولا دستورات دین درباره قوای جنسی و مخصوصا قوه باه شامل توصیه های غذایی و طبی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) است که ما سعی کردیم به مهمترین توصیه‌های ایشان توجه کنیم و در اینجا ذکرکنیم. إن شاء الله مورد استفاده و درمان قرار گیرد :

احادیث رسول اللّه‌ صلی الله ‌علیه و ‌آله و سلّم :

– اللَّحمُ بِالبَیضِ یَزیدُ فِی الباءَهِ ؛ گوشت با تخم‌مرغ ، بر توان جنسی می‌افزاید.(1)

– فی خَواصِّ التَّمرِ البَرنِیِّ: هذا جَبرَئیلُ یُخبِرُنی أنَّ فی تَمرَتِکُم هذِهِ تِسعَ خِصالٍ : تَخبُلُ الشَّیطانَ ، وتُقَوِّی الظَّهرَ ، وتَزیدُ فِی المُجامَعَهِ ؛ درباره خواص خرمای بَرْنی: اینک این جبرئیل است که به من خبر می‌دهد که در این خرمایتان ، نُه ویژگی است: [از آن جمله] شیطان را سرگشته می‌کند، پشت را قوی می‌سازد و بر توان نزدیکی می‌افزاید.(2)

– قالَ جَبرَئیلُ : التَّمرُ البَرنِیُّ . . . یَزیدُ فی ماءِ فَقارِ الظَّهرِ ؛ جبرئیل می‌گوید : «خرمای بَرْنی . . . بر آبِ ستون فقرات می‌افزاید.(3)

– کُلُوا التّینَ الرَّطبَ وَالیابِسَ ؛ فَإِنَّهُ یَزیدُ فِی الجِماعِ ، ویَقطَعُ البَواسیرَ ، ویَنفَعُ مِنَ النِّقرِسِ وَالإِبرِدَهِ ؛ انجیر ، تازه و خشک ، بخورید ؛ چرا که بر قدرت همبستری می‌افزاید، بواسیر را ریشه‌کن می‌کند و برای درمانِ نقرِس و سردی مزاج، سودمند است.(4)

– إنَّ الرّیحَ الطَّیِّبَهَ تَشُدُّ القَلبَ ، وتَزیدُ فِی الجِماعِ ؛ بوی خوش ، قلب را استواری می‌بخشد و بر توان همبستری می‌افزاید.(5)

– کَثرَهُ تَسریحِ الرَّأسِ تَذهَبُ بِالوَباءِ ، وتَجلِبُ الرِّزقَ ، وتَزیدُ فِی الجِماعِ ؛ فراوان شانه زدن موها ، وَبا را از میان می‌بَرَد ، روزی می‌آورد و بر قدرت انسان برای نزدیکی می‌افزاید.(6)

– عَلَیکُم بِسَیِّدِ الخِضابِ ؛ فَإِنَّهُ یُطَیِّبُ البَشَرَهَ ، ویَزیدُ فِی الجِماعِ ؛ بر شما باد مِهتَر همه خضاب‌ها ، که پوست را پاکیزه می‌کند و قدرت همبستری را می‌افزاید.(7)

– عَلَیکُم بِالحِنّاءِ ؛ فَإِنَّهُ یُنَوِّرُ رُؤوسَکُم ، ویُطَهِّرُ قُلوبَکمُ ، ویزَیدُ فِی الجِماعِ ؛ بر شما باد حنا ؛ چرا که [دیده‌های] سرتان را روشن می‌سازد، دل‌هایتان را پاک می‌کند و بر توان جنسی می‌افزاید.(8)

***

احادیث الإمام الصادق علیه‌السلام :

– إنّ نَبِیّاً مِنَ الأَنبِیاءِ شَکا إلَی اللّه‌ِ عز و جل الضَّعفَ ، وقِلَّهَ الجِماعِ ، فَأَمَرَهُ بِأَکلِ الهَریسَهِ ؛ یکی از پیامبران ، از ضعف و کمىِ توان آمیزش به درگاه خداوند عزّوجلّ اظهار ناراحتی کرد، خداوند او را به خوردن حلیم، فرمان داد.(9)

– شُربُ السَّویقِ بِالزَّیتِ یُنبِتُ اللَّحمَ ، ویَشُدُّ العَظمَ ، ویُرِقُّ البَشَرَهَ ، ویَزیدُ فِی الباهِ ؛ خوردن سویق با روغن زیتون ، گوشت می‌رویانَد، استخوان را استحکام می‌بخشد، پوست را نازک می‌کند و بر توان جنسی می‌افزاید.(10)

– مکارم الأخلاق عن بعض أصحاب الإمام الصادق علیه‌السلام ، قال له : جُعِلتُ فِداکَ ! إنّی أشتَرِی الجَوارِیَ فَاُحِبُّ أن تُعَلِّمَنی شَیئاً أتَقَوّی عَلَیهِنَّ . قالَ : خُذ بَصَلاً وقَطِّعهُ صُغاراً صُغاراً وَاقلِهِ بِالزَّیتِ ، وخُذ بَیضاً فَافقِصهُ فی صَحفَهٍ وذُرَّ عَلَیهِ شَیئاً مِنَ المِلحِ ، فَاذرُرهُ عَلَی البَصَلِ وَالزَّیتِ وَاقلِهِ شَیئاً ، ثُمَّ کُل مِنهُ . قالَ : فَفَعَلتُ ، فَکُنتُ لا اُریدُ مِنهُنَّ شَیئاً إلاّ قَدَرتُ عَلَیهِ ؛ به نقل از یکی از یاران امام صادق علیه‌السلام: به امام علیه‌السلام گفتم : فدایت شوم! من کنیزانی می‌خرم . دوست دارم چیزی به من تعلیم فرمایی که بر [آمیزش با] آنها توانایی یابم. فرمود : «پیاز را ریز کرده ، در روغن سرخ کن ، تخم‌مرغی هم در سینیای بشکن و قدری نمک بر آن بپاش. آن‌گاه، این تخم‌مرغ را روی پیاز و روغن زیتون بریز و اندکی بجوشان و سپس از آن ، بخور». راوی گوید : این کار را انجام دادم و از آن پس ، هر گاه قصد آمیزش با آن کنیزان می‌کردم ، بر آن توانایی داشتم.(11)

– کُلُوا البِطّیخَ ؛ فَإِنَّ فیهِ عَشرَ خِصالٍ مُجتَمِعَهً : هُوَ شَحمَهُ الأَرضِ لا داءَ فیهِ ولا غائِلَهَ ، وهُوَ طَعامٌ ، وهُوَ شَرابٌ ، وهُوَ فاکِهَهٌ ، وهُوَ رَیحانٌ ، وهُوَ اُشنانٌ ، وهو اُدمٌ ، ویَزیدُ فِی الباهِ ، ویَغسِلُ المَثانَهَ ، ویُدِرُّ البَولَ ؛ خربزه بخورید ؛ چرا که در آن ، ده ویژگی است : پیه زمین است ؛ نه دردی در آن هست و نه فسادی ؛ خوراک است ؛ آب است ؛ میوه است ؛ سبزی خوش است ؛ شست و شو دهنده است ؛ خورش است ؛ توان جنسی را میافزاید ؛ مثانه را میشوید؛ و ادرارآور است.(12)

– الجَزَرُ أمانٌ مِنَ القولَنجِ ، وَالبَواسیرِ ، ویُعینُ عَلَی الجِماعِ ؛ زردک ، مایه ایمنی از قولنج و بواسیر است و به جماع ، کمک می‌کند.(13)

– أکلُ الجَزَرِ یُسَخِّنُ الکُلیَتَینِ ، ویُقیمُ الذَّکَرَ ؛ خوردن زردک ، کلیه‌ها را گرم می‌کند و آلت را بر می‌خیزاند.(14)

– اِتَّخِذوا فی أسنانِکُمُ السُّعدَ ؛ فَإِنَّهُ یُطَیِّبُ الفَمَ ، ویَزیدُ فِی الجِماعِ ؛ مُشکَک به لابه‌لای دندان‌های خویش در آورید ؛ چرا که دهان را خوشبو میکند و بر توان همبستری می‌افزاید.(15)

– الکُحلُ یَزیدُ فِی المُباضَعَهِ ؛ سرمه ، توان همبستری را افزون می‌سازد.(16)

***

احادیث الإمام الکاظم علیه‌السلام :

– مَن أکَلَ البَیضَ وَالبَصَلَ وَالزَّیتَ ، زادَ فی جِماعِهِ ، ومَن أکَلَ اللَّحمَ بِالبَیضِ ، کَبُرَ عَظمُ وَلَدِهِ ؛ هر کس تخم‌‌مرغ و پیاز و روغن زیتون بخورد، بر توان جنسی او افزوده شود و هر کس گوشت و تخم‌‌مرغ بخورد، استخوان فرزندش درشت باشد.(17)

– الکافی عن عمر بن أبی حسنه الجمّال : شَکَوتُ إلی أبِی الحَسَنِ علیه‌السلام قِلَّهَ الوَلَدِ فَقالَ لی : اِستَغفِرِ اللّه‌َ ، وکُلِ البَیضَ بِالبَصَلِ ؛ الکافی- به نقل از عمر بن ابی حسنه جمّال: نزد امام کاظم علیه‌السلام، از کمىِ فرزند ، اظهار ناراحتی کردم . به من فرمود : «از خداوند ، آمرزش بطلب و تخم‌مرغ با پیاز بخور».(18)

– مَن تَغَیَّرَ عَلَیهِ ماءُ ظَهرِهِ ، یَنفَعُ لَهُ اللَّبَنُ الحَلیبُ بِالعَسَلِ ؛ هر کس آبِ کمرش بر وی دیگرگون شود ، شیر تازه با عسل برایش سودمند است.(19)

– شَعرُ الجَسَدِ إذا طالَ قَطَعَ ماءَ الصُّلبِ ، وأرخَی المَفاصِلَ ، ووَرَّثَ الضَّعفَ ، وَالسِّلَّ ، وإنَّ النّورَهَ تَزیدُ فی ماءِ الصُّلبِ ، وتُقَوِّی البَدَنَ ، وتَزیدُ فی شَحمِ الکُلیَتَینِ ، وتُسمِنُ البَدَنَ ؛ موی سر ، چون بلند شود ، آب کمر از جریان می‌افتد ، مفاصل ، سست می‌شوند و ضعف و سِل به دنبال می‌آورد. امّا نوره ، آب کمر را افزون می‌سازد ، بدن را تقویت می‌کند، بر پیهِ کلیه‌ها می‌افزاید و بدن را چاق می‌کند. (20)

نمایش پی نوشت ها:
1. دعائم الإسلام، جلد 2 ، ص145 ، ح511 ؛ السرائر، جلد 3 ، ص138 وفیه «روی أنّ أکل اللحم . . .» ؛ بحار الأنوار، جلد 62 ، ص273 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 634
2. المحاسن ، جلد 1 ، صفحه 76 ، حدیث 37 عن الحسین بن علوان. انظر تمام الحدیث وتخریجه فى: خواصّ التمر جلد 2 ، صفحه 248 ، حدیث 1605 ، دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 630 . براى دیدن متن کامل روایت و منابع آن ، ر .ک : خواصّ خرما ج2 ، صفحه 249، حدیث 1604.
3. المحاسن ، جلد 2 ، صفحه 345 ، حدیث 2189 ، بحار الأنوار ، جلد 104 ، صفحه 82 ، حدیث 31 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 630
4. مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 377 ، حدیث 1254 عن کعب ، بحار الأنوار ، جلد 66 ، صفحه 186 ، حدیث 6 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 630
5. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 510 ، حدیث 3 ، قرب الإسناد ، صفحه 167 ، حدیث 610 وفیه «الصلب» بدل «القلب» وکلاهما عن علیّ بن رئاب عن الإمام الصادق علیه‌السلام ، بحار الأنوار ، جلد 76 ، صفحه 140 ، حدیث 1 ، دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 638 در قرب الإسناد به جای «قلب» ، «صلب» آمده است.
6. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 489 ، حدیث 6 ، ثواب الأعمال ، صفحه 40 ، حدیث 1 ، بحار الأنوار ، جلد 76 ، صفحه 118 ، حدیث 7 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 640
7. صحیفه الإمام الرضا علیه‌السلام ، صفحه 277 ، حدیث 24 عن الإمام الرضا عن آبائه علیهم‌السلام ، مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 189 ، حدیث 559 ؛ کنز العمّال ، جلد 6 ، صفحه 668 ، حدیث 17316 نقلاً عن ابن السنی وأبی نعیم عن أبی رافع وزاد فیه : «الحنّاء» بعد «الخضاب» دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 640
8. تاریخ دمشق ، جلد 43 ، صفحه 566 ، حدیث 9412 عن واثله بن الأسقع ، کنز العمّال ، جلد 10 ، صفحه 45 ، حدیث 28282 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 642
9. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 319 ، حدیث 2 ، المحاسن ، جلد 2 ، صفحه 169 ، حدیث 1468 کلاهما عن عبد اللّه‌ بن سنان ، بحار الأنوار ، جلد 66 ، صفحه 86 ، حدیث 1 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 636
10. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 306 ، حدیث 7 ، المحاسن ، جلد 2 ، صفحه 287 ، حدیث 1937 کلاهما عن عبد اللّه‌ بن مسکان ، بحار الأنوار ، جلد 104 ، صفحه 80 ، حدیث 15 ، دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 636 سویق ، آرد گندم و جو بو داده است. توضیح بیشتر درباره سویق ، در ج2 ، ص375 آمده است.
11. مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 425 ، حدیث 1452 ، بحار الأنوار ، جلد 104 ، صفحه 84 ، حدیث 42 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 632
12. الخصال ، صفحه 443 ، حدیث 35 ، مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 400 ، حدیث 1364 ، روضه الواعظین ، صفحه 341 ولیس فیه «وهو اُشنان» ، بحار الأنوار ، جلد 66 ، صفحه 196 ، حدیث 12 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 592
13. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 372، حدیث 2 ، مکارم الأخلاق ، جلد 1، صفحه 399، حدیث 1358 ، بحار الأنوار، ج66، ص219، حدیث 3 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 628
14. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 372 ، حدیث 1 عن داوود بن فرقد دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 630
15. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 379 ، حدیث 4 عن أبی عزیز المرادی ، الخصال ، صفحه 63 ، حدیث 91 ، المحاسن ، جلد 2 ، صفحه 203 ، حدیث 1601 کلاهما عن فضیل بن عثمان ، مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 302 ، حدیث 952 ، بحار الأنوار ، جلد 62 ، صفحه 237 ، حدیث 6 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 638
16. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 494 ، حدیث 8 ، مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 109 ، حدیث 236 ، طبّ الأئمّه لابنی بسطام ، صفحه 130 وفیه «المضاجعه» بدل «المباضعه» ، بحار الأنوار ، جلد 76 ، صفحه 95 ، حدیث 11 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 640
17. مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 425 ، حدیث 1451 ، بحار الأنوار ، جلد 10 ، صفحه 84 ، حدیث 41 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 634
18. الکافی ، جلد 6 ، صفحه 324 ، حدیث 2 ، المحاسن ، جلد 2 ، صفحه 276 ، حدیث 1885 عن محمّد بن عمر بن أبی حسنه الجمّال ، بحار الأنوار ، جلد 66 ، صفحه 46 ، حدیث 11 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 634
19. مکارم الأخلاق ، جلد 1 ، صفحه 358 ، حدیث 1164 ، بحارالأنوار ، جلد 66 ، صفحه 290 ، حدیث 2 ، دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 638 علاّمه مجلسی میگوید : در قاموس آمده است: حلیب ، یعنی شیر دوشیده شده ، یا شیری که هنوز مزه‌اش تغییر نیافته است. همچنین دیگرگون شدن آب کمر ، کنایه از عدم انعقاد نطفه فرزند از آن است.
20. مستطرفات السرائر ، صفحه 57 ، حدیث 18 عن علیّ بن یقطین ، بحار الأنوار ، جلد 76 ، صفحه 91 ، حدیث 12 دانشنامه احادیث پزشکی : 1 / 642

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید