فواید چای نعناع

فواید چای نعناع

مترجم : بهروزی
منبع:راسخون

چای نعناع بدون کافئین است و برای جلوگیری از بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا اطلاعات جزئی در مورد فواید چای نعناع آورده شده است.
نعناع یک گیاه از خانواده‌ی نعناع است که به خاطر فواید سلامتی خود و طعم و رایحه‌ی متمایزش رتبه بسیار بالایی دارد. آن شامل مانتول، منیل استات، مانتون و ترکیبات درمانی مختلف دیگر است که آن را به یک جزء عالی برای دم کردن چای گیاهی تبدیل کرده است. چای نعناع آلی به روش‌های مختلف برای بدن مفید است که به طور مختصر در زیر توضیح داده شده است.

فواید چای نعناع برای سلامتی :

شکم سالم :
چای نعناع به عنوان التیام دهنده شکم یاد می‌شود. خوردن چای می‌تواند بیماری‌های شکمی و اختلالات هاضمه مختلف را رفع کند. چای به کاهش علائم گرفتگی عضلات شکم، اسهال، سندروم روده تحریک پذیر، یبوست و مشکل سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند. این چای گیاهی، گوارش را بهبود می‌دهد و تپش قلب را کاهش می‌دهد. چای سبز نعناع نیز یک روش علاج بخش مفید برای دیورتیکول (ورم و التهاب بخش گوارشی) و نفخ شکم است.

سیستم ایمنی قوی :
چای برای تقویت سیستم ایمنی مفید است در نتیجه این چای فرد را از بیماری‌ها و ناخوشی‌های مختلف که به خاطر سیستم ایمنی ضعیف عارض می‌شوند دور نگه می‌دارد. نوشیدن چایی که از نعناع، چای سبز و چایی‌های گیاهی دیگر همانند آنها درست شده است می‌تواند در جلوگیری از سرما خوردگی معمولی و آنفولانزا، کنترل آسم ملایم و علائم بیماری‌های مختلف که ناشی از سیستم ایمنی ضعیف هستند حیاتی باشد. چای شامل مقادیر بالایی کلسیم، ویتامین B و پتاسیم است در نتیجه فرد می‌تواند تمام فواید آن را تجربه کند که می‌تواند برای حفظ سلامت درست، مفید باشد.

استراحت و آسودگی :
گفته می‌شود بو و رایحه‌ای که از این چای گیاهی ناشی می‌شود کاهنده‌ی عالی استرس است. آن یک آرامش بخش عالی است که می‌تواند درد ماهیچه را رفع کند و سفتی بدن را شل کند. چای هم چنین به مقابله با دردهای مزمن و گرفتگی‌های عضلانی دوران قاعدگی کمک می‌کند. بسیاری از مردم موافقند که نوشیدن چای نعناع می‌تواند در کاهش کمبود خواب،کنترل استرس شغلی و مقابله با سردرد و خستگی که یک فرد ممکن است به طور منظم احساس بکند، مفید باشد. خوردن یک فنجان چای بعد از هر وعده‌ی غذایی می‌تواند به تدریج استرس و علایم خستگی را کاهش دهد و یک خواب خوب شبانه را نیز برای فرد فراهم کند!

فواید دیگر :
گفته می‌شود که وقتی به صورت دم کرده مصرف می‌شود، چای بدون کافئین است. در نتیجه آن تأثیرات بد کافئین مثل چای معمولی و قهوه را ندارد. اما اگر چای در ترکیب با گیاهان مختلف دیگر نظیر کاملیا مورد استفاده قرار گیرد ممکن است مقادیر ناچیزی کافئین را از خود نمایش دهد. چای، بهبود طبیعی بیماری‌های مختلف بدن را افزایش می‌دهد. نعناع نه تنها به شکل چای بلکه به شکل بستنی، خمیر دندان، صابون و شامپو نیز برای بدن انسان منفعت دارد.
• تسکین دهنده خارش و جوش‌های پوست
• تسکین دهنده‌ی میگرن
• افزاینده‌ی قدرت ذهنی
• کنترل کننده‌ی بیماری تب خال
• کاهنده‌ی ناخوشی‌های صبح
• مانع اشتها
• کنترل کننده‌ی تنفس بد
چای می‌تواند ترکیبی از نعناع و چای و یا فقط دم کرده‌ی (داروی جوشانده) برگهای نعناع باشد. برگهای خشک شده نعناع به طور نرمال برای دم کردن چای مورد استفاده قرار می‌گیرند. چای می‌تواند هم به شکل گرم و هم به شکل سرد درست شود بدون این که شما در مورد این که چای فواید دست نخورده خود را از دست بدهد نگران باشید. این روزها چای به خاطر فواید سلامتی مختلفی که پیشنهاد می‌کند با مزه‌های خیلی زیادی مصرف می‌شود. این فواید شامل تسکین سردرد تا آرام کردن درد ماهیچه‌ها هستند.
فواید سلامتی بعد از مصرف منظم چای به دست می‌آیند. چای ترکیب شده با گیاهان دیگر و داروهای تجویز شده برخی اثرات منفی را از خود نمایش می‌دهد. بسیاری از متخصصان خودداری از چای را توصیه می‌کنند اگر از بیماری‌های نظیر بیماری‌های معده و روده رنج می‌برید چون آن ممکن است برگشت اسید را تحریک کند. اگر چه چای به مقابله با حالت تهوع در دوران بارداری کمک می‌کند اما ممکن است در موارد بدتر موجب سستی رحمی شود که این ممکن است به خاطر توانایی آن برای شل کردن و سست کردن ماهیچه‌ها‌ باشد.
چای نعناع گیاهی، کاملاً طبیعی و نسبتاً بی‌ضرر است اما مصرف زیاد چای می‌تواند منجر به اسهال، ضربان قلب کم و تپش‌های قلبی شود. چای نعناع این عارضه را دارد که موجب خفگی و سرفه کودک شود. علاوه بر این چون کودکان در حال توسعه‌ی سیستم ایمنی خود هستند آن ممکن است موجب واکنش آلرژیکی در کودکان شود. در نتیجه مطمئن شوید که در مصرف آن سوء استفاده و زیاده روی نمی‌کنید چون ممکن است هنگام لذت بردن از فواید سلامتی چای، برخی عوارض جانبی را نیز دعوت کنید. پس مراقب باشید!

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید