نکاتی که دانستنش زندگی زناشویی شما را متحول می کند !

نکاتی که دانستنش زندگی زناشویی شما را متحول می کند !

هیچ خوشبختی تصادفی نیست !
اگر زن و شوهری خوشبختند و شادابی و نشاط سراسر زندگی شان را پر کرده قطعاً بر حسب تصادف به این موقعیت نرسیده اند ، بلکه برای این کامیابی قدم هایی برداشته اند . کسانی که می گویند فلانی شانس آورد که همسر خوبی گیرش آمد باید در طرز فکرشان تجدید نظر کنند . برای خوشبختی باید اقداماتی کرد که برای همه میسر است . اگر می خواهید به تعبیر قرآن لباس یکدیگر بشویید باید از خود شروع کنید .

نامه رهبر انقلاب ، امام راحل ، به همسرشان :
تصدقت شوم ، الهی قربانت بروم ، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آیینه ی قلبم منقوش است . عزیزم امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند .
حال من با هر شدتی که باشد می گذرد ولی بحمدالله تاکنون هر چه پیش آمده خوش بوده و الان در شهر زیبای بیروت هستم . حقیقتاً جای شما خالی است فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوش دارد . صد حیف که محبوب عزیزیم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد …
سوال : این نوشته بخشی از نامه ی رهبر انقلاب راحل به همسرش می باشد ، شما چگونه به همسرتان نامه می نویسید ؟

دو نیروی مکمل :
زن و مرد دو نیروی متخاصم و رودرروی یکدیگر نیستند که بخواهند بر ضد هم باشند . آنان دو نیروی مکمل برای تولید نسل هستند . آن پایه ریز اساس خانواده و شادی بخش زندگی اند . آنها با پیوند با یکدیگر آفریننده حیات موجودی تازه به نام انسان و برآورنده ی نیاز آینده جهان هستی اند . پس لازم است که در تمام لحظات گامی در جهت شناخت یکدیگر بردارند تاشادی و شادمانی ، کامیابی و موفقیت را در آغوش بکشند .

زن امروز :
زن امروز با زن دیروز فرق دارد . زن امروز برای خودش جایگاه ویژه ای دارد که با جایگاه سنتی گذشته اش فرق دارد . زنی که پزشکی می خواند ، می خواهد وکیل شود ، درس پرستاری خوانده و یا تصمیم دارد استاد دانشگاه بشود با زن خانه دار و گوش به فرمان مرد فرق دارد . دانستن همین نکات است که تفکر مردسالارانه جایگاه خود را به تفکر مشارکت در همه امور می دهد .

روانشناسی زن و مرد :
هر مرد و زنی قلقی دارد که همان رگ خواب است . اگر زنی به روان شناسی خودش و همسرش آگاه باشد و تفاوت بین نگاه زن و مرد را بداند قطعاً آن دو یکدیگر را بهتر درک می کنند . متاسفانه بعضی از زنان و مردان رگ خواب یا همان قلق را ، به پیدا کردن نقطه ضعف همسر خود تعبیر می کنند ، که این کار عمل بسیار ناجوانمردانه ای است ، زیرا این کار سوء استفاده از لنگی های شخصیت همسر است .
منبع:مجله راه کمال،شماره 24

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید