چرا شهرستان رفسنجان را دارالصادقیون می نامند ؟

چرا شهرستان رفسنجان را دارالصادقیون می نامند ؟

سال ۱۳۸۷ هیئتی از انجمن صادقیه نوقِ رفسنجان به محضر آیات عظام و مراجع تقلید قم شرفیاب شدند در دیدار با حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی درخصوص نحوه برگزاری مراسم صادقیه تبادل نظر گردید . ایشان توصیه کردند که برای اقامه عزای امام صادق علیه‌السلام دسته پیاده روی راه اندازی نمایید .
همچنین انجمن صادقیه در مشورتی که با ستاد فاطمیه قم و دانشگاه امام صادق علیه السلام داشت تصمیم گرفت اولین و طولانی ترین مسیر پیاده روی کشوری را در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام تحت عنوان کاروان صادقیه راه اندازی نماید .
این حرکت در روستای حسن آبادِ صادق الائمه علیه السلام شکل گرفت .
حرکت کاروان عزاداری از این روستا ، با حمایت امام جمعه و همراهی روستاهای مجاور ، هیئت های مذهبی و همراهی مردم و مسئولین با پای پیاده شروع و تا جوار آستان مقدس امامزاده سید جلال ‌الدین اشرف علیه السلام ادامه داشت که در این مکان مقدس ، اجتماع بزرگ و غیر قابل توصیفی از صادقیون تشکیل شد .
حجت السلام دکتر میرلوحی رئیس روابط بین الملل دانشگاه امام صادق علیه‌السلام هنگامی که اجتماع بی نظیر صادقیون و مسیرهای حرکت‌ پیاده روی را مشاهده نمود اذعان داشت : شنیده بودم که رفسنجان قم ثانی است ولی علتش را نمی دانستم ؛ امروز وقتی این ارادت به امام صادق علیه‌السلام را در مردم رفسنجان دیدم به حال و معرفتشان غبطه خوردم . اجتماع صادقیه رفسنجان پس از قم در کشور بی نظیر است . رفسنجان به عنوان دارالصادقیون سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه‌السلام معرفی گردد .
انجمن صادقیه در روستای حسن آباد صادق الائمه علیه السلام نوقِ رفسنجان ، ساختمان دارالصادقیون را برای نشر معارف امام صادق علیه السلام تاسیس کرد و در فضای مجازی با راه اندازی وبسایت پایگاه اینترانتی کاروان صادقیه به نشر معارف امام صادق علیه السلام پرداخت و تا بتوان ثابت کرد که رفسنجان ، دارالصادقیون و شایستگی سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام را دارد.
امیدواریم روزی را شاهد باشیم که در فضای حقیقی در ورودی های شهرستان رفسنجان این تابلو نصب گردد ( به شهرستان رفسنجان ، دارالصادقیون ، سرزمین تکریم مقام عالی امام صادق علیه السلام خوش آمدید ) .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید