برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی B(1)

برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی B(1)

نویسنده: فادیا عبدوش
مترجم : مریم کاظمی

 

برنامه غذایی مناسب گروه خونی B

پیامی برای خوانندگان دارای گروه خونی B

این کتاب متمایز در شکل و حجم بر روی اصول رژیم غذایی مبتنی بر گروه خونی متمرکز است.
اگر برای نخستین بار است که راجع به رژیم غذایی می شنوید در این کتاب راهنمای کاملی در این خصوص خواهید یافت و به عنوان یک فرد مبتدی تبعیت از رژیم غذایی گروه خونی B برای شما آسان خواهد شد. اما اگر پیش از این نیز از رژیم غذایی ویژه خود پیروی می کردید و کتاب کامل «4 گروه خونی، 4 رژیم غذایی» را مطالعه می کرده اید، این کتاب منبع مفید و سریعی برای شما خواهد بود که به شما کمک می کند به این رژیم غذایی پایبند باشید.
پس از انتشار کتاب«4 گروه خونی ،4 رژیم غذایی» در سال های پیش، من دهها هزار پیام از سوی مردم در سراسر جهان دریافت کردم که گروه خونی بسیاری از آنها B بود و کما با پیروی از رژیم
غذایی ویژه مشکلات جسمی بسیاری را پشت سرگذاشته و از بیماریهای خطرناک و اضافه وزن رهایی یافته بودند.آنها تأکید داشتند که زمانی به این نتیجه رسیده اند که بر اساس ویژگی های ژنتیکی گروه خونی خود غذا خورده و زندگی کرده اند دلایل علمی و تحقیقات روزبروز بیشتر به این امر اشاره می کند که اختلافات فردی باید در مورد امور مربوط به تصمیم گیری برای سلامتی و شیوه زندگی مورد توجه قرار گیرند.
از صمیم قلب آرزو می کنم شما نیز به جرگه کسانی بپیوندید که از گروه خونی B برخوردارند و از طریق این رژیم غذایی موفق شده اند. من شما را دعوت میکنم تا در این تجربه که سلامتی و عافیت شما را تضمین می کند بپیوندید.
پیتر.ج.دادامو
پزشک متخصص درمان های طبیعی

نکته مهم

ما در این کتاب به اختصار روی آوردیم تا اطلاعات ضروری و اساسی مربوط به رژیم غذایی گروه خونی B را ارائه دهیم، اما اگر شما قصد دارید به طور کامل از منافع درمانی این رژیم بهره ببرید، بسیار ضروری است کتاب «4 گروه خونی، 4 رژیم غذایی» نوشته دکتر دادامو را مطالعه کنید. در این کتاب اطلاعات کافی و مفصلی وجود دارد که به شما کمک می کند نقش مهم گروه خونی خود را در مشخص کردن رژیم غذایی ویژه خود، ورزش مخصوص شما، شیوه هایی که موجب سلامتی شما می شود، بیماری ها، طول عمر، فعالیت بدنی و ثبات روحی دریابید.

ویژگی های رژیم غذایی ویژه گروه B

کلیه رژیم غذایی گروه خونی B «تعادل» است. صاحبان این گروه خونی می توانند از بهترین مواد غذایی حیوانی و گیاهی بهره ببرند.
گروه خونی B نسخه پیچیده و بهبود یافته از گروه های خونی در سیر تکامل نوع بشر و تلاش برای نزدیک کردن ملت ها، و فرهنگ های متضاد است.
افراد دارای این گروه خونی بر وزن خود مسلط بوده و در برابر بیشتر بیماری های خطرناک و شایع عصر جدید مثل بیماری های قلبی و سرطان مقاوم هستند البته به شرطی که از یک رژیم غذایی متعادل شامل گوشت ها، لبنیات، دانه های گیاهی و سبزیجات پیروی نمایند.
رژیم غذایی گروه خونی شما یعنی B مطمئنا نتیجه بخش خواهد بود زیرا از یک سیر اساسی، واضح و منطقی با تکیه بر تحقیقات و
مطالعات علمی پیروی می کند.
همه رژیم های غذایی مبتنی بر گروه های خونی چهارده گروه غذایی را دربر می گیرد:
گوشت ها و ماکیان – ماهی ها و گوشت های دریایی – لبنیات و تخم مرغ – روغن ها و چربی ها – خشکبار – حبوبات – دانه های گیاهی – نان و خمیرها – میوه جات – مایعات و آب میوه ها – ادویه جات – طعم دهنده ها – داروهای گیاهی – نوشیدنی های گوناگون.
مواد غذایی در هر یک از این گروه ها به سه دسته تقسیم می شوند، مواد غذایی بسیار مفید – مواد غذایی غیرمضر – مواد غذایی مضر.
توضیح این عبارت ها به این شرح است:

1- مواد غذایی بسیار مفید:

یعنی غذاهایی که در بدن شما مانند دارو عمل می کنند.

2- مواد غذایی غیر مضر:

موادی که در بدن شما مانند غذا عمل می کنند.

3 – مواد غذایی مضر:

موادی هستند که در بدن مانند سم عمل می کنند.

فصل اول: گوشت های قرمز و ماکیان

گروه خونی B هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا مقدار سیاه سفید زرد

گوشتهای قرمز بدون چربی 120-180 گرم برای مردان
150 الی 60 گرم برای زنان و کودکان 3-4 بار 2-3 بار 2-3 بار

گوشت ماکیان برای مردان 150-60 گرم

برای زنان و کودکان 0-2 بار 0-3 بار 0-2 بار
به نظر می رسد بین فشار عصبی بیمارها و سیستم ایمنی بدن با گوشت قرمز در افراد دارای گروه خونی B ارتباطی نزدیک وجود دارد.
و علت آن این است که اجداد شما که دارای همین گروه خونی بوده اند به شکل بهتری با انواع دیگری از گوشت ها سازگاری داشته اند چون به هرحال در دشت های بی آب و علف سیبری مسلما گاوهای زیادی وجود نداشته است!.
اگر شما از خستگی و نقص ایمنی رنج می برید باید چند بار در هفته گوشت های قرمز مانند بره – گوسفند و خرگوش میل کنید، زیرا این گوشت ها از گوشت گاو و بوقلمون برای شما بهتر
است.
من با استناد به تجربه ای که دارم به این نتیجه رسیدم که سخت ترین تغییراتی که گروه خونی B باید در رژیم غذایی خود ایجاد کند چشم پوشی از گوشت مرغ است زیرا گوشت مرغ محتوی لکتین هایی است که باعث چسبندگی سلول های خونی در گروه خونی B می شود. این لکتین ها در بافت عضلانی مرغ وجود دارند. اما در صورتی که شما به خون گوشت ماکیان بیش از گوشت قرمز عادت دارید، بهتر است نوع دیگری از گوشت ماکیان مثل بوقلمون یا قرقاول میل کنید.

گوشت های بسیار مفید:

بره – خرگوش – گوسفند – بز – غزال.

گوشت های غیرمضر:

گاو ماده – بوقلمون – گوساله – شترمرغ – کبد – گاو نر- قرقاول.

گوشت های مضر:

غاز – مرغ – ژامبون – اردک – تیهو – اسب – لاک پشت – قلب – بلدرچین – کبک – کبوتر.

فصل دوم: ماهی ها و گوشتهای دریایی

گروه خونی B هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند:

غذا مقدار سیاه سفید زرد

همه ماهی ها و گوشت های دریایی توصیه شده 120-180 بار 4-6 بار 3-5 بار 3-5 بار
فراورده های دریایی بویژه ماهی هایی که در آبهای عمیق زندگی می کنند مثل ماهی روغن و آزاد که سرشار از روغن های مغذی هستند برای گروه خونی B بسیار مفید است.
صاحبان این گروه خونی می توانند در ماهی هایی با گوشت سفید رنگ مثل ماهی های لیبوت و ماهی پیچ منابع بسیار خوبی از پروتئین های ممتاز بیابند.
اگر شما دارای گروه خونی B هستید از خوردن سخت پوستان مانند خرچنگ دریایی، میگو و صدف که حاوی لکتین های مضر برای شما هستند خودداری کنید.
قابل توجه است که بدانیم بسیاری از نیاکان بشر که دارای گروه خونی B بوده اند جزو قبایل یهودی بشمار می رفتند که خوردن سخت پوستان در آن ها حرام بود و چه بسا این ممنوعیت به دلیل آگاهی آن ها از مضرات و هضم دشوار سخت پوستان در صاحبان
گروه خونی B بوده است.
منبع:فادیا عبدوش/ برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی AB / انتشارات عقیل /تهران :1387

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید