هشدار! مراقب گوساله های سامری باشید

هشدار! مراقب گوساله های سامری باشید

 

بسم الله الرحمن الرحیم
قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ یَبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَهً مِّنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَکَذَلِکَ سَوَّلَتْ لِی نَفْسِی طه
سامری در جواب گفت من چیزی از اثر رسول حق (جبرئیل امین) را دیدم که قوم ندیدند آن را برگرفتم و در گوساله ریختم و نفس من چنین فتنه انگیزی را در نظرم جلوه داد.
سامری دوباره به میان قوم آمده است و تاریخ گوساله پرستی مجدد در حال شکل گیری است .
موسی (ع) در غیبتی چند بسر میبرد و دوباره سامری شروع به جولان دادن نموده است؛هارون (ع) تنهاست وسخنانش در گوش بنی اسرائیل کارگر نمیافتد چرا که بنی اسرائیل دوباره چشم و گوش و دل را بر حقیقت بسته اند و مسخ شعبده سامری گشته اند.
أَفَلَا یَرَوْنَ أَلَّا یَرْجِعُ إِلَیْهِمْ قَوْلًا وَلَا یَمْلِکُ لَهُمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا طه
آیا این گوساله پرستان نمی نگرند که هیچ حرف و اثری و هیچ خیر و شری از این گوساله به آنها عاید نمی شود (پس چرا می پرستند؟)
آیا تاریخ مجدد در حال رخ دادن است ؟آیا سامری دوباره ظهور کرده است؟آیا گوساله ای که از زر و سیم ساخته شد و به شعبده سامری صدای شگفت داشت دوباره ساخته شده؟
آیا بنی اسرائیل دوباره چشم بر حقیقت بسته اندو آنچه که نیک بوده به بد بدل نموده اند؟
آیا بنی اسرائیل فراموش نموده اند که گوساله اسباب فتنه و امتحان آنهاست؟
وَلَقَدْ قَالَ لَهُمْ هَارُونُ مِن قَبْلُ یَا قَوْمِ إِنَّمَا فُتِنتُم بِهِ وَإِنَّ رَبَّکُمُ الرَّحْمَنُ فَاتَّبِعُونِی وَأَطِیعُوا أَمْرِی طه
و هارون پیش از آنکه موسی باز آید گفت ای قوم من به هوش باشید که این گوساله اسباب فتنه و امتحان شما گردیده و محققا بدانید که آفریننده شما خدای مهربان است (نه این گوساله سامری) پس شما؛سامری و گوساله اش را ترک بگوییدوپیرو من شوید وامر مرا فرمان برید.
آری در عصر کنونی ماسامری و عقایدش در عرفان های نوظهور غرب و شرق و گوساله اش در لباس مجسمه های فنگ شویی ظهور یافته است.این بار نه با زر وسیم که از چوب و گچ وخاک!!!!!!
و چه ساده لوحتر مردمان عصر ما که دل به چوب و سنگ وخاک سپرده اند تا برای آنان آرامش به ارمغان بیاورد؟!!!
امروزه مجسمه های فنگ شویی بسان گوساله سامری اعتقادات پاک مردم را نشانه گرفته اند. مردمی که آرزوها و آمال خود را در پرستش آن ها دیده اند!!!!
جالب آنکه همچون گوساله سامری که با سو استفاده ازنام مقدس جبرئیل امین اعتقادات و ایمان مردم عصر خود را به سخره گرفت این بار فنگ شویی با سو استفاده از نام مقدس اهل بیت پیامبرکه درود بی پایان خدا بر آنها باد اقدام به ضربه زدن به ایمان مردم نموده است.
چه اتفاقی افتاده که مردم ما آرامش و موفقیت خود را در گرو این مجسمه های سامری میبینندو چرا روی به در گاه احدیت نمیاورندوچرا از ائمه علیهم السلام یاری نمی جویند؟
آیا چون موسی زمان ما ((حضرت مهدی ((عج))در پرده غیبت بسر میبرد ما هم چون قوم بنی اسرائیل باید فریب شعبده سامری را خورده و گوساله پرستی را انتخاب نمائیم؟
آیا صدای هارون های زمان خود را نمیشنویم((علمای دین)) که اعلام خطر نموده اند؟
یادمان باشد که فراموش نکنیم که قوم بنی اسرائیل در جواب هارون که از مردم خواست گوساله پرستی را رها کنند چه گفتند؟
قَالُوا لَن نَّبْرَحَ عَلَیْهِ عَاکِفِینَ حَتَّی یَرْجِعَ إِلَیْنَا مُوسَی طه
قوم در پاسخ نصایح هارون گفتند ما به پرستش گوساله ثابت هستیم تا وقتی که موسی بسوی ما بازگردد.
آیا دوباره چنین صداهایی شنیده نمیشود؟بهتر بشنویم؟آیا زمان آن فرانرسیده که پیامبر باطنی در وجود ما به رسالت برسد؟ آیا نباید عقل در زندگانی ما بجز حساب های مادی نیز حضور داشته باشد؟آیا علاوه بر امام شناسی و شناختن موسی زمان خود نباید هارون شناس نیز باشیم؟
و دست آخر:
إِنَّمَا إِلَهُکُمُ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ کُلَّ شَیْءٍ عِلْمًا طه
معبود شما تنها آن خدایی است که جز او معبودی نیست و دانش او همه چیز را در بر گرفته است (۹۸)

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید