عشق به کجا می رود ؟

عشق به کجا می رود ؟

نویسنده:سیمین بخشی زاده

 

آیا تا کنون از خود پرسیده اید که عشق بعد از ازدواج به کجا می رود ؟
عاشق شدن آسان است . اما عاشق ماندن سخت ، همه ما دوست داریم عاشق شویم ، هیچ کس دوست ندارد بدون عشق زندگی کند . با این حال این اتفاق خواهد افتاد و هنگام بروز ضربه ی روحی شدیدی به شما میزند . درذهنتان به زمانی درزندگیتان برگردید که عاشق کسی بودید به نظر می رسد عاشق شدن آسان است نه؟ اما اینطور نیست !
آن روزها اشتباهات و کاستی ها او هم به نظر جالب و بامزه بود به یاد آوریدکه چقدر مشتاق بودید باهرکسی درمورد او صحبت کنید واو هرگزبرای شما خسته کننده نبود. اکنون آن چه شد ؟ چه وقت آن شخصیت جذاب و دوست داشتنی دل آزرده شد ؟ چه طور هیجان و جذابیت او تبدیل به ملال و دلزدگی شد و چرا احترام و اعتماد تبدیل به رنجش و آزردگی شد ؟ تمام این صحبتها این پرسش رادرذهن ایجادمی کند ((( چرا عشق راازدست می دهیم ؟ )))اولین چیزی که دراین هنگام به ذهنتان خطور میکند این است که مقصر شخص مقابلتان است از نظرشما این اوست که تغییر کرده است . اما باید بدانیم که راز عاشق ماندن این است که یادبگیریم که چطور عشق رادرهر زمان ایجاد کنیم . اگر یادنگیریم که چگونه عشق را به طورسازنده استفاده کنیم آن وقت عشق شما زایل خواهد شد و اشتباهات شما بارها و بارها تکرار خواهد شد . پس به یاد داشته باشید که داشتن یک رابطه سالم چه تاثیرات سازنده ای را برایتان درزندگی به ارمغان خواهد آورد از جمله :
1- عشق به شما از نظر روحی و جسمی انرژی می بخشد .
2- یک رابطه صمیمانه و سالم درزندگی گرایشی سالم و پرشورایجاد می نماید .
3-وقتی درزندگی شاد و خوشحال و عاشق هستید به فردا امیدوارید .
4- عشق و رابطه سالم احساس گذشت و بزرگواری رادرشما زنده می کند و شما را قادر خواهد ساخت که اطرافیانتان را در غنای درونی خود سهیم نموده و این شما را بسیار دوست داشتنی می نماید .
5- یک رابطه خوب عزت نفس بالایی به شما می دهد .
6- یک رابطه موفق شمارانسبت به زندگی دلگرم می نماید و باعث آرامش و آسایش درونی شما خواهد شد .
7- وقتی احساس می کنید دوستتان دارند و وجودتان سرشار از صلح و آرامش است این احساس امنیت را برای شما ایجاد می نماید .
درنهایت باید گفت ایجاد عشق یک هنر و علم است ، درست مانند درست کردن یک غذا و یا نواختن یک ساز نیاز به مهاذت و تمرین دارد و تا زمانیکه روی آن کارنکرده باشید که تسلط برآن کافی باشد موفق نخواهیدبود چون عشق یک معما باقی خواهد ماند و تازمانیکه شما خودرامکلف به حل این معما و آموختن مهارت عشق ورزی ننمایید حل نخواهد شد .
راز یک عاشق تمام عیار شدن زیبا بودن از درون است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید