(10)نکته برای آقایان…

(10)نکته برای آقایان…

داشتن یک زندگی مشترک خوب و سعادت مندانه تصادفی نیست و زن و شوهر باید برای خلق چنین زندگی بکوشند. نکات ظریفی هستند که توجه و عمل به آن ها می تواند یک زندگی مشترک را پس از سال ها همچنان صمیمانه مثل روزهای اول حفظ کند و زن و شوهر از زندگی مشترک شان مثل دوران نامزدی لذت ببرند. به این نکات دقت کنید:

1-گل ها معجزه می کنند

شاید این نکته خیلی کلیشه ای به نظر برسد؛ ولی، گل ها می توانند رابطه شما و همسرتان را زیباتر کنند. البته، به شرطی که بلد باشید، چطور از آنها استفاده کنید. یادتان باشد که اگر زمانی که با او دعوا کرده اید و از دست شما دلخور است به او گل هدیه دهید، کار اشتباهی کرده اید. چون او فکر می کند که شما برای خلاصی از خشم و ناراحتی او به او باج می دهید! و از آن پس هر وقت دیگر هم که به او گل هدیه دهید، خیال می کند کار اشتباهی کرده اید! پس بدون مناسبت و گاه و بی گاه برایش گل بخرید و یا به طور غیرمنتظره روی میز آشپزخانه یا در اتاق خواب تان گل بگذارید. اگر سرزده به محل کارش بروید و برایش گل ببرید خیلی بهتر است، چون می تواند به دوستانش نشان دهد که شوهرش چقدر دوستش دارد.

2-او را به خرید ببرید

خرید کردن برای شوهرها کار سختی است، چون خانم ها خرید را دوست دارند و آقایان حال و حوصله خرید ندارند. ولی، اگر با همسرتان به خرید بروید، او بسیار خوشحال خواهد شد و زمانی که او شاد و راضی باشد، شما هم خوشحال و خرسند خواهید بود.

3-چشم های تان را باز کنید

وقتی او به آرایشگاه رفته، موهایش را رنگ کرده، روی میز غذا گل گذاشته یا لباس جدیدی پوشیده دوست دارد شما این تغییر را به زبان بیاورید و از آن حرف بزنید. او را ستایش کنید و از رنگ موها یا لباس جدیدش تعریف کنید؛ حتی اگر از این تغییر خوش تان نیاید. این تعریف و ستایش به خصوص درباره موهای او خیلی مهم است. چون تا دست کم چند هفته که موهایش بلند شود، مدل آنها تغییر نخواهد کرد. پس، حتی اگر از مدل جدید موهایش خوش تان نیامده باز هم از آن تعریف کنید. این تعریف مثبت به بهبود زندگی زناشویی شما کمک بزرگی خواهد کرد.

4-احساسات تان را نشان دهید

به او بگویید که دوستش دارید و عاشقش هستید، دستش را در دستان تان بگیرید و از این که این کار را در حضور دیگران انجام دهید، خجالت نکشید. او از این که شوهرش در حضور دیگران به او ابراز علاقه می کند، لذت می برد.

5-صبحانه درست کنید

بعضی روزها زودتر از خواب بیدار شوید و به جای او صبحانه درست کنید. اگر روز تعطیل است و امکانش وجود دارد، صبحانه اش را در یک سینی بچینید و برایش به اتاق خواب ببرید. این کار احساس بسیار خوبی به او می دهد و نشان از توجه ویژه شما به او دارد.

6-به خواسته هایش دقت کنید

ممکن است که در رفتارهای شما عادتی باشد که همسرتان بخواهد آن را ترک کند، برای مثال این که سیگار نکشید، یا این که جوراب هایتان را در گوشه و کنار خانه درنیاورید، به این خواسته ها دقت کنید. شاید انجام آن ها سخت باشد، چون به آنها عادت کرده اید؛ ولی، اگر دست از آنهابکشید خواهید دید که چقدر او را خوشحال می کنید و روابط شما چقدر بهتر خواهد شد.

7-به خانواده اش احترام بگذارید

او به افراد خانواده اش بسیار علاقه دارد به پدر و مادر و خواهر و بردارهای همسرتان احترام بگذارید و با آن ها به خوبی رفتار کنید. یادتان باشد که اگر با افراد خانواده او خوب رفتار کنید، او نیز با افراد خانواده شما رفتار شایسته ای خواهد داشت.

8-لازم نیست به او بگویید لاغر شود

آیا همسرتان اضافه وزن دارد؟ بله؟ خب لازم نیست این موضوع را به او گوشزد کنید. او خودش به قدر کافی با این مساله مشکل دارد و خودش را سرزنش می کند. اگر مرتب کاستی های همسرتان را به او بگویید، تنها تنش ایجاد می کنید و او نیز کاستی های شما را مرتب یادآوری خواهد کرد.

9-از او تشکر کنید

به خاطر انجام کارهای روزمره ای که او هر روز انجام می دهد، از او تشکر کنید. این که او هر روز غذا می پزد، خانه را تمیز می کند و به فرزندان رسیدگی می کند شایسته تقدیر است. اجازه ندهید این کارها زیر سایه عادت قرار گیرند و ارزش خود را از دست بدهند. از او تشکر کنید و بگذارید او بداند که شما به این چیزها هم توجه دارید. این تشکرها برای او بسیار مهم است.

10-به او محبت کنید

در حضور فرزندانتان به همسرخود محبت کنید آنها می بینند که پدرشان چقدر برای مادرشان ارزش قائل است و به او عشق می ورزد.با این کار آنها نیز یاد می گیرند که در آینده به همسر خود محبت کنند. البته، انجام این کارها نمی تواند به طور کامل جلوی بروز تنش در روابط زندگی مشترک را بگیرد؛ ولی، می تواند زندگی راحت تر و شادتری را به شما و همسرتان هدیه کند و از بروز تنش ها و جر و بحث هایی که بر سر مسایل ساده و بی اهمیت ایجاد می شود، جلوگیری کند. یک دسته گل، یک تشکر ساده، یک عمل محبت آمیز و یک ستایش دلگرم کننده بسیاری از دلخوری ها و کدورت ها را از بین می برد.
منبع:دنیای سلامت شمار 48

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید