شیطان قصد دارد از کار خود دست بکشد !

شیطان قصد دارد از کار خود دست بکشد !

وقتی شیطان وسایل خود را حراج کرد!

ناقلان اخبار و راوایان آثار و طوطیان شکرشکن شیرین‏گفتار ، در میان افسانه‌ها، این چنین آورده‏اند که:

روزی شیطان همه جا جار زد که قصد دارد از کار خود دست بکشد و چون برای سفر به ینگه‏دنیا با کمبود نقدینگی مواجه است قصد دارد وسایلش را با تخفیف مناسب به فروش بگذارد.

این خبر بسرعت دهان به دهان، موبایل به موبایل، اس‏ام‏اس به اس‏ام‏اس، خبرگزاری به خبرگزاری و وبلاگ به وبلاگ منتشر شد و تیتر اول روزنامه‏ها را به خود اختصاص داد.

بالاخره در حالی که طاقت مجموعه‏بازان و کلکسیون‏داران و عتیقه‏فروشان طاق شده بود، روز حراج فرا رسید و ابلیس ابزارهای خود را با زرق و برق فراوان و به شکل چشمگیری به نمایش گذاشت.

این وسایل شامل “خودپرستی”، “دروغ”، “شهوت”، “نفرت”، “تهمت”، “غیبت”، “خشم”، “آز”، “حسادت”، “قدرت‌طلبی” و دیگر شرارت‌ها بود.

حراج شروع شد و چوب حراج به هر یک از وسایل که خورد به قیمت خوبی فروش رفت!

اما در میان آنها، یک وسیله که بسیار کهنه و قدیمی بود، قیمت بالایی داشت و شیطان حاضر نبود آن را ارزان بفروشد. چک و چونه هم فایده‏ای نداشت.

بالاخره یکی از شرکت‏کنندگان در حراج از او پرسید: «چرا این وسیله اینقدر گرانقیمت است»؟

شیطان پاسخ داد: «چون مؤثرترین وسیله من است».

مجری حراج در حالی که از تعجب چکش حراج را می‏جوید پرسید: «یعنی از دروغ و خیانت هم مؤثرتر است»؟

یکی از شرکت‏کنندگان با بی‏صبری پرسید: «نام این وسیله چیست»؟

ابلیس بادی به غبغب انداخت و گفت: «نام آن ناامیدی و افسردگی ا‌ست. هرگاه سایر ابزارم بی‌اثر می‌شوند، فقط با این وسیله می‌توانم در قلب انسان‌ها رخنه کنم و کاری را به انجام برسانم. اگر فقط موفق شوم کسی را به احساس نومیدی، دلسردی و اندوه وا دارم، می‌توانم به او هر چه می‌خواهم دستور بدهم، و او بلافاصله و بی‏چون چرا انجام بدهد. ».

آن مرد با حیرت گفت: «چرا اینقدر کهنه است»؟

شیطان با لبخندی مرموز پاسخ داد: «من این وسیله را در مورد تمامی انسان‌ها به کار برده‌ام و در بسیاری مواقع نتیجه گرفته‏ام؛ به همین دلیل این قدر کهنه است. بله، این وسیله کهنه است ولی ناکارآمد نیست».

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید