در آستانه عید سعید فطر؛ میزان زکات فطره از سوی رهبر انقلاب و مراجع تقلید اعلام شد

در آستانه عید سعید فطر؛ میزان زکات فطره از سوی رهبر انقلاب و مراجع تقلید اعلام شد

در آستانه عید سعید فطر رهبر معظم انقلاب و شماری از مراجع تقلید میزان زکات فطره را اعلام کردند.

زکات فطره از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد
یکی از اعضای بخش پاسخ به سؤالات شرعی دفتر رهبر معظم انقلاب در قم  میزان زکات فطره بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب را بر اساس قوت غالب گندم در تهران شش هزار تومان و در دیگر شهرها مبلغ پنج هزار تومان اعلام کرد.

میزان زکات فطره از سوی آیت الله مکارم شیرازی اعلام شد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید میزان زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم در تهران را مبلغ شش هزار تومان و در شهرستان ها مبلغ پنج هزار تومان اعلام کرد.

میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب برنج طبق نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ازاء مبلغ پانزده هزار تومان اعلام شده است.

آیت الله سیستانی میزان زکات فطره را اعلام کرد
دفتر حضرت آیت الله سیستانی نیز میزان زکات فطره را بر اساس گندم مبلغ پنج هزار تومان و بر اساس برنج 20 هزار تومان اعلام کرد.
 
نظر آیت الله وحید خراسانی درباره میزان فطریه
دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی، میزان زکات فطره از سوی این مرجع تقلید اعلام شد.

بر این اساس، مقلدان حضرت آیت الله وحید خراسانی باید بر اساس قوت گندم به ازای سه کیلوگرم مبلغ شش هزار تومان پرداخت کنند و بر اساس قوت غالب برنج نیز میانگین قیمت آن را بر اساس اختلاف قیمت در شهرها و مناطق مختلف بپردازند.

میزان فطریه طبق فتوای آیت الله صافی گلپایگانی
دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز میزان زکات فطره را همچون دیگر مراجع تقلید بر اساس اختلاف قیمت گندم و جو در شهرهای مختلف، متغیر اعلام کرد و از مقلدان این مرجع تقلید خواست بر مبنای قیمت شهر خود میزان زکات فطره را پرداخت کنند.

در اطلاعیه دفتر این مرجع تقلید تاکید شده است: بر روزه‌داران عزیز لازم است قیمت سه کیلوگرم گندم یا برنج (قوت غالب) را بر طبق قیمت محلّ زندگی خود محاسبه نموده و به عنوان فطریّه پرداخت کنند..
 
تعیین شش هزار تومان از سوی آیت الله شبیری زنجانی به عنوان مبلغ فطریه
حضرت آیت الله شبیری زنجانی نیز بر اساس قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان و بر اساس قوت غالب برنج میزان فطریه را مبلغ 18000 تومان اعلام کرده است.

میزان پراخت زکات فطره طبق نظر آیت الله نوری همدانی
حجت الاسلام محمد حسین شمس مدیر دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی نیز اعلام کرد که طبق نظر این مرجع تقلید بهتر است زکات فطره بر اساس قوت غالب باشد.

وی افزود: طبق نظر حضرت آیت الله العظمی نوری هدانی میزان فطریه بر اساس قوت غالب گندم برای هر فرد مبلغ شش هزار تومان و بر اساس برنج به طور میانگین مبلغ 18 هزار تومان است.

نظر آیت الله سبحانی درباره میزان فطریه امسال

بر اساس فتوای حضرت آیت الله سبحانی با توجه به این که قیمت گندم در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد، لذا روزه‌داران محترم لازم است قیمت سه کیلوگرم گندم یا برنج (قوت غالب) را بر طبق قیمت محلّ زندگی خود محاسبه کرده و به عنوان فطریّه پرداخت کنند.

آیت الله موسوی اردبیلی
دفتر حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی نیز اعلام کرد که پرداخت مبلغ شش هزار تومان جهت زکات فطره کفایت می کند.

آیت الله جوادی آملی
حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی نیز مقدار فطریه را سه کیلو گندم، برنج، خرما و مانند آن یا پول آن که در هر مکانی قیمت خاص خود را دارد، اعلام کرد.

آیت الله علوی گرگانی
حجت الاسلام قاضوی مسؤول دفتر حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز اعلام کرد که طبق نظر ایشان میزان فطره بر اساس قوت غالب برنج در شهرهای بزرگ بین شش تا هشت هزار تومان و در شهرهای کوچک بین پنج تا شش هزار تومان است.

وی افزود: بر اساس قوت برنج نیز مؤمنان و روزه داران باید در شهرهای کوچک به ازای سه کیلوگرم برنج مبلغ پانزده هزار تومان و در شهرهای بزرگ مبلغ بیست هزار تومان بپردازند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید