آیت الله اعرافی: مسؤولان از حاشیه روی های بی جا دست بردارند/ نباید از مشکلات کشور غافل شویم

آیت الله اعرافی: مسؤولان از حاشیه روی های بی جا دست بردارند/ نباید از مشکلات کشور غافل شویم

مدیر حوزه های علمیه تأکید کرد: مسؤولان باید مطالبات مردم را جدی گرفته و درصدد رفع مشکلات باشند و از حاشیه روی های بی جا دست بردارند.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که سلامت خانواده در جامعه اثر می گذارد، گفت: قدم اول در شکل گیری خانواده سالم این است که همه کمک کنند جوانان به موقع ازدواج کنند.

وی افزود: برای ایجاد بستر خانواده سالم آحاد جامعه مسؤول هستند، خانواده نیز در این زمینه مسؤولیت ویژه ای دارد و همچنین حکومت دارای مسؤولیت است، اگر پدر و مادر در انجام به موقع فرزندان خود کوتاهی کرده و زمینه را فراهم نکنند و فرزند در گناه قرار گیرد خانواده در آن گناه سهیم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر فرهنگ سازی در خانواده ها برای ازدواج به موقع اظهار داشت: ازدواج مقوله ای نیست که با اجبار و الزام انجام شود، خانواده ها باید راهنمایی کنند نه این که تحمیل داشته باشند.

وی با اشاره به عوامل تأخیر ازدواج ادامه داد: ازدواج ها باید آسان باشد چرا که سنگینی هزینه مراسم ها، تهیه جهیزیه و مهریه سنگین این ازدواج را به تأخیر می اندازد، جوانان نباید معیارها و ملاک های مادی سخت داشته باشند در ازدواج باید ملاک های معنوی را نیز در نظر گرفت.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم به تحلیل حوادث اخیر کشور پرداخت و ابراز داشت: نظام شیطانی غربی و آمریکایی صهیونیستی در جهت یکپارچه سازی عالم برای تمدن غربی و مقابله با دولت ها و قدرت های مستقل همواره در تلاش بوده است.

وی عنوان کرد: جریان غربی دنبال این است که در جهان محور و قدرتی مقابل گفتمان آن ها وجود نداشته باشد از این رو تلاش می کنند که ملت ها و دولت ها را وابسته کنند تا از استقلال آن ها جلوگیری شود، دشمن به صورت ویژه در برابر انقلاب اسلامی که ظرفیتی پیش رو و متمدنانه بر اساس اندیشه های اسلام است تلاش کرده و در تمام عالم اسلام شاهد هستیم که خط ممانعت از استقلال دنبال می شود، زنجیره توطئه های پیچیده دشمن قطع نخواهد شد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در طول 40 سال گذشته در برابر یک پدیده نورانی و بزرگ قرار گرفته و حقیقتا خود را در برابر این پدیده عظیم عاجز می بیند، در سال های اخیر دشمن در برابر امواج انقلاب و مقاومت اسلامی در کشورهای گوناگون روز به روز بیشتر شکست خوردند، دشمنان در برابر ایران تحریم آوردند و هزاران مانع تراشیدند اما موفق نبودند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها بعد از این که برجام را امضا کردند به تعهدات خود پایبند نبودند اما باز هم احساس می کنند که قدمی به جلو بر نداشتند، احساس خسارت در عمق جان آمریکایی ها جا گرفته است، دشمنان و مزدوران آن ها نمی توانند ایران انقلابی امن را در بازار آشفته کشورهای ناامن منطقه و در برابر امواج تروریستی تحمل کنند و بارها این مسأله را بر زبان آورده اند.

آیت الله اعرافی گفت: ترامپ و آن شاهزاده کذایی گفته اند که اغتشاش را به خیابان های ایران می آوریم چون آن ها می بینند که در توطئه های متعدد شکست خوردند و ایران امن و مقتدر را تحمل نمی کنند، به صراحت این مسأله را بیان می کنند.

وی با اشاره به به وجود برخی از مشکلات در داخل کشور افزود: نباید از مشکلات داخلی کشور غافل شویم، اگر از اشکالات داخلی غافل شویم ضربه خواهیم خورد، کشور در زمینه های اقتصادی، بیکاری، فساد، آسیب های اجتماعی، حقوق نجومی، اختلاس ها، مالباختگی، اختلافات،حرمت شکنی ها، ضعف در سامان دهی و برنامه ریزی و عدم اقدام سریع و دقیق مشکل دارد که باید حل شود، فارغ از بحث های این طرف و آن طرف باید این اشکالات را باور کنیم و دنبال حل آن باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که تلاشی وجود دارد که عظمت انقلاب اسلامی را بپوشاند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که برای ملت بزرگ ایران است دستاوردهای عظیمی مانند استقلال، آزادی و پیشرفت و رهایی از رژیم ستمشاهی داشته است که دستاوردهای کمی نیست.

وی ادامه داد: در فضای مجازی و غیر آن تلاش می شود که این دستاوردها ناچیز شمرده شود تا جایی که رژیم ستمشاهی که سرتاپا جرم و جنایت بود را تطهیر می کنند، همه باید هوشیار باشند.

امام جمعه قم با بیان این که اعتراض در مسیر قانونی و مطالبه و نقد سازنده را همه باید پذیرا بوده و آن را مغتنم بشمارند، ابراز داشت: کرامت معترضان و جوانان تا زمانی که در مسیر قانونی انجام شود قابل احترام است و باید قدر بدانیم، نباید از اعتراض و نقد هراس داشته باشیم، وقتی انسان مسؤول شد باید ظرفیت شنیدن نقد و اشکال و احترام به اعتراض را داشته باشد.

وی اعتراض را غیر از اغتشاش دانست و عنوان کرد: اغتشاش به معنای تعرض به مقدسات و ارزش های متعالی کشور، تعرض به اموال و نوامیس و کشتن مردم است که هیچ دولتی تحمل نمی کند؛ ملت، نیروهای امنیتی و نظامی، دولت و جامعه اغتشاش اقلیتی که ریشه های آن به دست خارجی ها بوده و با پول های آنان هدایت می شود را تحمل نمی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز همه استکبار و مزدوران آن ها به میدان آمدند تا ایران امن و مقتدر را مبدل به جامعه ای آشوب زده کنند که ملت ما حتما در برابر این توطئه ها خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: مردم هوشیار ایران صاحب انقلاب اسلامی هستند که باید در صحنه حضور داشته باشند، مردم با وجود همه مشکلات خودجوش در صحنه حضور پیدا کرده و دسیسه اخیر دشمن را خنثی کردند، در قم نیز با وجود ناهماهنگی ها مردم عزیز حضور گسترده و عالی داشتند، مردم باید هوشیار بوده و نگاهشان به بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که مسؤولان باید پیام اعتراضات را دریافت کنند، گفت: مطالبات مردم را باید جدی گرفت، مسؤولان باید بیش از گذشته در صدد اجرای اقتصاد مقاومتی، رفع مشکلات و وحدت باشند و از حاشیه روی های بی جا دست بردارند.

وی افزود: گروه ها و جناح ها باید بدانند که رهبری و قانون اساس حرکت کشور هستند، در این حوادث برخی اعلام موضع کردند که جای تشکر دارد و برخی آنگونه که باید وارد نشدند که جای گلایه دارد.

مدیر حوزه های علمیه خطاب به معترضان نسبت به مسائل اقتصادی اظهار داشت: ما قدر شما را می دانیم و مطالبات شما درست است که باید در مجرای قانونی دنبال شود.

وی ادامه داد: کسانی که آگاهانه و ناآگاهانه به قدرت های بیرون وصل شدند تا دژ استوار انقلاب اسلامی را بشکنند و میراث عظیم شهدا را دچار تزلزل کنند بدانند که همه ملت و نیروهای امنیتی و نظامی در برابر اغتشاش و تعرض به مردم و اموال آن ها خواهند ایستاد، همه مسؤولان متواضعانه باید در خدمت مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: حامیان خارجی اغتشاشگران نیز بدانند که 40 سال راه های زیادی رفتند اما باید بدانند که انقلاب اسلامی ریشه در ارزش های متعالی اسلام وقرآن دارد و ملت پای اسلام، رهبری، ارزش ها، امنیت و آرامش کشور ایستاده اند و هرگز خواب های پریشان استکبار جهانی تعبیر نخواهد شد؛ مردم با وجود همه مشکلات بار دیگر حماسه آفریدند، نیروهای انتظامی و امنیتی مقتدر و مهربان بودند و با روش های حکیمانه وارد کار شدند و از همه کسانی که در برابر توطئه دشمن ایستادند تشکر می کنیم.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید