آیت الله سعیدی: دین اسلام به برکت انقلاب اسلامی احیاء شد

آیت الله سعیدی: دین اسلام به برکت انقلاب اسلامی احیاء شد

امام جمعه قم با بیان اینکه یکی از عواملی که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد حضور مردم بود، گفت: با انقلاب اسلامی دین اسلام احیاء شد و مردم به شعائر اسلام توجهی بیشتری کردند.

آیت‌الله سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: مسلمانان باید همواره زمینه‌هایی را ایجاد کرده تا غیرمسلمانان به سوی اسلام ترغیب شوند، رهبر معظم انقلاب در نامه به جوانان اروپایی همین اقدام را انجام دادند.

وی افزود: حب و بغض مؤمنین نسبت به دشمنان براساس منطق دین و حکم شریعت است، دشمنی با آن‌ها بر اساس هوا و هوس نیست و این دشمنی با کفار براساس آیات الهی است.

امام جمعه قم بیان کرد: انسان با تقوا در انجام کارهای خود از تجربه‌های دیگران عبرت می‌گیرد، اگر کار بدی انجام داده باشد دیگران را از آن کار برحذر می‌کند و اگر کار خیر انجام دهد دیگران را نسبت به آن ترغیب می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دوران منحوس پهلوی تصریح کرد: رژیم شاه با اسلام مخالف بود و اقدام به حذف تاریخ هجری و به جای آن تاریخ شاهنشاهی را انتخاب کرد، با انقلاب اسلامی دین اسلام احیا شد و مردم به شعائر اسلام توجهی بیشتری کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به نقش و جایگاه مردم در اسلام عنوان کرد: یکی از عواملی که سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد حضور مردم بود، از صدر اسلام تاکنون هرجا که مردم حضور داشتند موفقیت به دست آمده است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه مردم ایران برای شکل گیری انقلاب اسلامی با کمال قدرت و ایثار ولی فقیه خود را همراهی کردند، ادامه داد: نقطه حساس در پیروزی انقلاب منطقه انتقال رهبری است و در انقلاب‌ها ضربات سختی در این مرحله وارد می‌شود اما ملت ایران به خوبی از مقام معظم رهبری حمایت کردند و همواره پشتیبان ایشان هستند.

وی افزود: دشمن برای مقابله با ملت ایران اقدامات زیادی انجام داده است اما به لطف خدا و وحدت ملت ایران و با مدیریت مقام معظم رهبری در این زمینه هیچ دستاوردی به دست نیاورده است.

امام جمعه قم بیان کرد: ملت ایران خطاب به دشمن می‌گوید که با تمسک به اهل بیت (ع) همواره پشتیبان مقام معظم رهبری است و هیچ گاه کوتاه نمی‌آید.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید