موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: ضربه‌ سران فتنه به ایران و اسلام در تاریخ بی‌بدیل است/ مردم بدانند پول‌ها را بدهکاران کلان بانکی بلعیده‌اند/ خدا مسئولان ما را از خواب بیدار کند

موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: ضربه‌ سران فتنه به ایران و اسلام در تاریخ بی‌بدیل است/ مردم بدانند پول‌ها را بدهکاران کلان بانکی بلعیده‌اند/ خدا مسئولان ما را از خواب بیدار کند

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های خود با اشاره به حماسه نهم دی، اظهار داشت: متأسفانه فتنه‌گران چه کارها که نکردند و در این حرکتی که آنها به راه انداختند به ماه رمضان، تمثال امام(ره) و به عاشورا و به خون مقدس امام حسین(ع) اهانت شد.

وی افزود: یهودی و نصاری برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند، اما شما در ایران اسلامی چه جنایت‌ها که نکردید. خداوند از اهانتی که به خون امام حسین(ع) در روز عاشورا شد، نخواهد گذشت.

خطیب موقت نمازجمعه تهران خطاب به سران فتنه تأکید کرد: شما کور یا کر بودید که ندیدید آمریکا مردم را برای حضور در میدان تشویق می‌کند؟ اگر واقعاً مدعی هستید که اینها مربوط به شما نبود، چرا کنار نکشیدید و دست از تشویق کردن برنداشتید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: در تاریخ ضربه‌ای که شما (سران فتنه) به ایران و اسلام زدید، کمتر یافت می‌شود، اگر خدا هم از شما بگذرد، مردم از شما نمی‌گذرند و ان‌شاءالله خدا کشور را از شر امثال شما حفظ کند و قطعاً حفظ هم کرده است.

وی با اشاره به رفتار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: آقای ترامپ تعادل فکری و روانی ندارد و اقدام ننگین و مفتضحانه وی در مورد قدس شریف حتی فریاد سازمان ملل و متحدان اروپایی‌اش را هم درآورد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: ترامپ به حماقت مسئولان قبلی آمریکا مبنی بر هزینه احمقانه ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه اعتراف کرده، بنابراین این هزینه‌ها صورت گرفته تا به اسلام، ایران و آزادیخواهی ضربه بزنند، اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی به رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داد خودش را پیدا کند؛ چراکه هم احمق است و هم کارهای احمقانه می‌کند و یکی از این کارهای احمقانه در مورد قبله اول مسلمین است که نابودی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به آلودگی هوا نیز گفت: هوای آلوده یک فاجعه بوده و هست؛ عده‌ای را بیمار کرده و به کام مرگ کشانده و باعث شده مردم از شهرهای آلوده فرار کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد: این سخن که برخی‌ها می‌گویند وضعیت در مکزیک، دهلی‌نو و پکن هم مشابه تهران است، نه افتخار محسوب می‌شود نه عذر موجه. طبق اطلاعات موثق در همین پکن در هر محله‌ای دستگاهی به‌عنوان تصفیه هوا قرار داده و هوای آلوده را به هوای پاک تبدیل می‌کند.

«چین یک کشور الحادی است، اما این هنرش است. در هر ساعت 30 هزار مترمکعب هوا را تصفیه می‌کند. در سال 2008 میلادی، قرار بود المپیک در چین برگزار شود، بنابراین از اول سال هفته‌ای یک‌بار باران مصنوعی در چین صورت می‌گرفت و هوا به این ترتیب تمیز می‌شد.»

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه ما در صنعت به دلیل مضرات شاهان پهلوی عقب هستیم، گفت: ۴۰ سال است که انقلاب شده، این ۴۰ سال وقت کمی نیست و باید طبق گفته قرآن الگو باشیم نه اینکه کفار برای ما الگو شده باشند.

وی در همین زمینه کشور چین را مثال زد و تصریح کرد: چین نه‌تنها برای هوای آلوده تدبیر اندیشیده، بلکه برای فضای آلوده مجازی نیز فکر کرده است و در همین راستا فیلتری را قرار داده تا هیچ اندیشه مخالف نظام چین وارد مغز مردم نشود و مطالب متناسب با فضای فرهنگی این کشور باشد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است، اظهار داشت: نباید فضا را آزاد بگذاریم و اجازه بدهیم هر فکر مسموم و صحبت نسنجیده‌ای وارد ذهن مردم شود. این چه تفکری است که برخی‌ها دارند. خدا ان‌شاءالله مسئولان ما را از خواب بیدار کند.

وی همچنین در ادامه به پنجم دی‌ماه روز ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثر بلایای طبیعی اشاره و تصریح کرد: مردم ما روزهای تلخی به خاطر زلزله و هوای آلوده پشت سر گذاشتند و این زلزله‌های متعدد و پی‌درپی واقعاً فاجعه است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ضمن تأیید حرکت رانشی گسل‌ها بر پیکره زمین و ایجاد زمین‌لرزه، گفت: تمام این حوادث ظاهری علت معنوی هم دارد، بنابراین یکی از دلایل زمین‌لرزه وجود گناه بر روی زمین است که زمین‌ها را می‌لرزاند؛ چراکه خداوند به جز خیر و خوبی برای بنده‌اش چیز دیگری نمی‌خواهد اما پروردگار تأکید دارد که خیر و شر به خودتان برمی‌گردد.

«این دامن‌های آلوده، این خوردن مال حرام، این دست‌درازی به بیت‌المال، تصرفات غلط در اموال عمومی، دروغ‌ها، سوءاستفاده‌ها، غفلت‌ها، بی‌توجهی‌ها به مردم از سوی مسئولان و رواج ربا در بانک‌ها زمین را می‌لرزاند. به مردم رحم کنید، گناه نکنید، لرزه زمین تمام می‌شود.»

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: اگر مردم تقوا داشته باشند، طبق وعده الهی برکاتی از زمین و آسمان بر آنها نازل خواهد شد؛ چراکه خداوند جز خوبی برای بندگان خود چیز دیگری نمی‌خواهد؛ اگر قوی به ضعیف رحم کند و مسئولی به مسئولیتش عمل کند، زمین نمی‌لرزد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در بسیاری از کشورها همچون ژاپن، مشکل زلزله و مقاوم‌سازی در مقابل آن حل شده است، گفت: در ژاپن زمین مرتب در حال لرزش است، اما به مردم آسیب نمی‌رسد، چرا این تکنولوژی را از آنهایی که در اختیار دارند به هر قیمتی به دست نمی‌آورید. اگر این حقوق‌های نجومی را کمی پایین بیاورید و خرج حفظ مردم کنید، این تکنولوژی را هم می‌توان تصاحب کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به وضعیت مردم مظلوم یمن نیز گفت: صلیب سرخ هشدار داده که مردم یمن از گرسنگی در حال مرگ هستند و از هر ۱۰ نفری که در یمن زندگی‌ می‌کنند، ۶ نفر به‌سختی می‌توانند چیزهایی را برای خوردن پیدا کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در همین زمینه خطاب به عربستان سعودی گفت: شما فقط دم از اسلام و قرآن می‌زنید، حیا کنید، خونریزی و آدمکشی بس است. شما چطور مسلمانی هستید که تا این اندازه مسلمان می‌کشید؟

وی همچنین گفت: می‌خواستم در مورد توهین وزیر خارجه بحرین به ملت شریف ایران، سخنانی ایراد کنم اما به نظرم آمد او حقیرتر و پست‌تر از آن است که از تریبون مقدس نماز جمعه،‌ اسم ننگین او برده شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران همچنین با تأکید بر حسابرسی بسیار دقیق الهی، گفت: خداوند همه ما را بیدار کند، مخصوصاً کسانی که به بیت‌المال دستبرد می‌زنند و یا اینکه از بانک وام می‌گیرند و پس نمی‌دهند. من حتی شنیده‌ام رقم هزار میلیارد تومانی نیز از بانک وام گرفته‌اند و در مقابل بانک هم چیزی به عنوان ضمانت از آنان دریافت نکرده و در آخر یا فرار کرده یا مخفی شده‌اند، اما بدانند این پول‌ها، پول مردم است.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: این مردمی که داد می‌زنند پول‌های ما را چرا نمی‌دهند، بدانند پول‌ها را بدهکارهای کلان بانکی بلعیده‌اند و این افراد باید جواب بدهند؛ چراکه قیامتی هم هست.

منبع :  خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید