هفت راه مناسب برای زنده نگهداشتن عشق

هفت راه مناسب برای زنده نگهداشتن عشق

وقتی که انسان ها عاشق می شوند، معمولا فکر می کنند عشق تنها چیز لازمی است که خوشحال شان می کند. آن ها زمانی به حقیقت این موضوع می رسند که یک استدلال واقعی و موفقیت را با درک این موضوع که همسرشان کامل نیست به دست می آورند. در شروع هر رابطه ی عاطفی شما بهترین احساسات تان را به شریک زند گی تان می بخشید و بلافاصله عشق و حسن نیت تان را بیان می کنید، هرچند ممکن است گاهی شکست نیز بخورید. به هر حال وقتی زمانش برسد، رفع کرد ن مشکلات به این شکل، دشوار می شود. سخت است که شما خیلی زود احساسات تان را به همسرتان بروز بد هید. این اتفاق درست زمانی شروع می شود که شما از خودتان می پرسید آیا تا آخر این رابطه، احساس باید پنهان بماند؟ آیا واقعا امکان دارد که ما بتوانیم همواره خوشبخت زند گی کنیم؟ جواب این سئوال «بله» است، اما سخت تر از خود سئوال، جواب داد ن به این موضوع است که چطور می توان رابطه ی عاطفی را زنده نگه داشت؟چطور می توان رابطه یی داشت که سرانجامی زجرآور نداشته باشد؟ اولین نکته یی که در این مورد به ذ هن خطور می کند، نگهداشتن مشارکتی سالم و عملکردی خوب است؛ مثل گلی که اگر آب به آن نرسد رشد نمی کند، یک رابطه ی عاشقانه هم نیاز به پرورش، نگهداری، زمان و انرژی دارد.
ما معمولا فراموش می کنیم که زوجین دو شخصیت متفاوت هستند که به قدردانی، تشکر و گوش فرا داد ن، ارزش قایل بود ن و احترام گذاشتن به یکدیگر نیاز دارند.
در این مقاله هفت روشی که به رابطه ی شما تداوم می بخشد اشاره می کنیم:

1- رابطه تان را بی آلایش نگه دارید

اگر شما نمی توانید احساسات تان را بیان کنید یا در مهارت گوش کرد ن حرف های طرف مقابل تان ضعیف هستید، می توانید در این باره کتاب بخوانید یا این که به مشاوره مراجعه کنید. یک ارتباط خوب نیاز به توانایی بیان کرد ن احساسات و گوش داد ن حرف های دیگری دارد.

2- مشکلات خودتان را به زیرقالی منتقل نکنید

هرگز سعی نکنید که مشکلات تان را به این امید که خودشان به طرز معجزه آسایی رفع می شوند، مخفی کنید.

3- به عشق و احساس شریک زند گی تان توجه کنید

شما بهترین خواستار شریک زند گی تان هستید. وقتی که او احساس تردید، ناامیدی و ناراحتی می کند به او نیکی و محبت کنید و بدون غرور حرف بزنید.

4- هر روز از او تشکر و قدردانی کنید

چگونگی تشکر شما در زند گی تان تاثیر دارد.

5- با او دوست باشید

شریک زند گی شما هیچ وقت نباید احساس کند که شما با او دشمن هستید. اگر زمانی این را احساس کرد، بدانید جایی از رابطه تان مشکل دارد. اگر احساس می کنید نسبت به او خیلی عصبانی هستید، در حد ممکن و سریع خودتان را از این مشکل رها کنید و خشم تان را فرو بخورید.

6- به روابط تان توجه داشته باشید

علایم هشدار د هنده را نادیده نگیرید! اگر شما با هم صحبت نمی کنید، تمام وقت در حال مجادله هستید یا از کنار هم بود ن خوشحال نیستید، حتما اعتراف کنید. اعترافات شما می تواند موجب بروز مشکلاتی بشود که باید زودتر آن ها را حل کنید.

7- همیشه به یاد داشته باشید شما قدرت تغییر رابطه تان را دارید

روابط پایدار و سالم از طرف دو فرد هوشیار و آگاه که مایل به موثر واقع شد ن روی یکدیگر هستند ساخته می شود. آن ها برای موافقت کرد ن با همدیگر ارتباط برقرار نمی کنند، بلکه بهترین علاقه ی قلبی را به طرف مقابل دارند، بنابراین می توانند با طرف مقابل رابطه ی مناسبی برقرار کنند. وقتی طرف مقابل برای شان دلیل می آورد او را نادیده نمی گیرند و به حرف هایش گوش می د هند. آن ها مشکلات را گوشزد می کنند و سعی دارند که موانع را زودتر حل کنند. وقتی هشدارهایی را که می تواند روابط شان را آشفته کند، می بینند سریعا عکس العمل نشان داده و به دنبال راه کارهایی برای درک کرد ن یکد یگر می گردند.
شما نیز می توانید به این طریق خوشحال زند گی کنید. نه با معجزه، اما به وسیله آگاهی و اطلاع راجع به خودتان و طرف مقابل تان خواهید توانست رابطه ی عاطفی تان را زنده نگه دارید.
بهتر است که هرچه زودتر و به هر شکلی که هست مشکلات تان را با هم در میان بگذارید و آن ها را حل کنید تا پنجاه سال آخر زند گی تان را با آسایش کامل زند گی کنید.
منبع: 7 روز زند گی شماره 114

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید