اطلاعات تغذیه‌ای لوبیا قرمز

اطلاعات تغذیه‌ای لوبیا قرمز

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

لوبیا قرمز سرشار از پروتئین و فیبر غذایی بوده و در کاهش خطر بیماریهای قلبی عروقی بسیار مفید است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حقایق تغذیه‌ای لوبیا قرمز، این مقاله را مطالعه نمایید.


لوبیا قرمز، با نام علمی فاسیلوس ولگاریس (Phaseolus vulgaris) لوبیایی است که طعمی قوی داشته و با شکل قلوه مانند و رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز خود مشخص می‌شود. این لوبیا که همچنین لوبیای چیلی نامیده می‌شود در انواع غذاها در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوبیا قرمز ماده‌ی غذایی عالی جهت وارد شدن به رژیم غذایی کاهش وزن است به این دلیل که کالری‌های موجود در آن بسیار پایین بوده و عاری از کلسترول می‌باشد. در حقیقت این لوبیا حاوی فیبرهای خوراکی است که کلسترول بد در بدن را کاهش می‌دهند. پیش از کسب اطلاع بیشتر در خصوص فوائد سلامتی بخش لوبیای قرمز، اجازه دهید نگاهی به برخی از حقایق مهم تغذیه‌ای آن بیاندازیم.
ارزش غذایی کنسرو لوبیا قرمز
جدولی که در ادامه آمده است، اطلاعات تغذیه‌ای یک فنجان کنسرو لوبیا قرمز را نشان می‌دهد.

ویتامین

ویتامین C

8ر2 میلی‌گرم

تیامین

3ر0 میلی‌گرم

ریبوفلاوین

2ر0 میلی‌گرم

نیاسین

1ر1 میلی‌گرم

ویتامین B6

2ر0 میلی‌گرم

ویتامین K

0ر11 میکروگرم

فولات

2ر51 میکروگرم

ویتامین E

1ر0 میلی‌گرم

مواد معدنی

کلسیم

0ر64 میلی‌گرم

آهن

3ر3 میلی‌گرم

منیزیم

7ر71 میلی‌گرم

روی

2ر4 میلی‌گرم

سدیم

660 میلی‌گرم

فسفر

263 میلی‌گرم

پتاسیم

655 میلی‌گرم

سلنیوم

3ر1 میکروگرم

چربی

محتوای چربی کل

9ر0 گرم

چربی اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه)

4ر0 گرم

چربی اشباع نشده پلی (با چند پیوند دوگانه)

4ر0 گرم

کلسترول

0ر0 میلی‌گرم

سایر مواد مغذی ماکرو (درشت مغذی‌ها)

آب

198 گرم

قند

8ر4 گرم

پروتئین

5ر13 گرم

کربوهیدرات

0ر42 گرم

ارزش غذایی لوبیا قرمز خام
جدول ذیل مواد مغذی موجود در یک فنجان یا پیاله لوبیا را نشان می‌دهد.

ویتامین

ویتامین C

2ر71 میلی‌گرم

تیامین

7ر0 میلی‌گرم

ریبوفلاوین

5ر0 میلی‌گرم

نیاسین

4ر5 میلی‌گرم

ویتامین B6

2ر0 میلی‌گرم

ویتامین A

7ر3 واحد بین الملل (IU )

مواد معدنی

کلسیم

3ر31 میلی‌گرم

آهن

5ر1 میلی‌گرم

منیزیم

6ر38 میلی‌گرم

روی

7ر0 میلی‌گرم

سدیم

0ر11 میلی‌گرم

فسفر

1ر68 میلی‌گرم

پتاسیم

344 میلی‌گرم

سلنیوم

1ر1 میکروگرم

چربی

محتوای چربی کل

9ر0 گرم

چربی اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه)

1ر0 گرم

چربی اشباع نشده پلی (با چند پیوند دوگانه)

5ر0 گرم

کلسترول

0ر0 میلی‌گرم

سایر مواد مغذی ماکرو (درشت مغذی‌ها)

پروتئین

7ر7 گرم

کربوهیدرات

5ر7 گرم

ارزش غذایی لوبیا قرمز
لوبیا قرمز به جهت بالا بودن میزان فولات، پروتئین و محتوای معدنی شناخته شده است. مصرف لوبیا قرمز موجب سلامتی قلب شما می‌گردد. محتوای فولات موجود در لوبیا قرمز به پایین آوردن سطوح هموسیستئین در بدن کمک می‌کند. هموسیستئین اساساً یک اسید آمینه بوده که با خطر بروز مشکلات قلبی مرتبط است. علاوه بر آن، سطوح بالای منیزیم موجود در لوبیا قرمز فوائد مضاعفی را در سلامت قلب و عروق فراهم می‌سازد. منیزیم ماده‌ی معدنی مهمی است که به جلوگیری از سخت شدن سرخرگها کمک کرده و از اینرو جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی را در بدن بهبود می‌بخشد. در نتیجه می‌توانیم عنوان کنیم که فرد می‌تواند خطر بروز حمله‌ی قلبی و دیگر مشکلات قلبی عروقی را با وارد نمودن لوبیا قرمز به رژیم غذایی خود کاهش دهد. از آنجا که این لوبیا سرشار از پروتئین است، جایگزین خوبی از گوشت برای گیاهخواران محسوب می‌شود. آن را می‌توان به همراه پاستا و برنج قهوه‌ای پخته و می‌توانید بدون نگرانی از میزان کالری موجود در آن، این منابع غنی از پروتئین را نوش جان کنید.


لوبیا قرمز سرشار از فیبر غذایی بوده که به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می‌کند، در نتیجه خطرات بروز حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد. مصرف یک فنجان لوبیا قرمز پخته شده، 45% از فیبر مصرفی روزانه‌ی شما را تأمین می‌سازد. وجود فیبر غذایی برای بدن انسان، خصوصاً برای سلامت حرکات روده یا اجابت مزاج بسیار مفید است. مواد غذایی سرشار از فیبر غذایی مانند لوبیا قرمز به جلوگیری از بروز یبوست و دیگر مشکلات روده مانند سندرم روده‌ی تحریک پذیر (IBS) جلوگیری می‌کنند. این نوع فیبر همچنین به متعادل ساختن و کنترل سطح قند خون افزایش یافته کمک می‌کند. در نتیجه، بیماران دیابتی بایستی لوبیا قرمز را وارد رژیم غذایی خود ساخته تا سطوح قند خونشان تنظیم شود. از اطلاعات تغذیه‌ای که در بالا اشاره شد، می‌توانید ببینید که وارد نمودن لوبیا قرمز به رژیم غذایی خود می‌تواند بسیار مفید باشد.
لوبیا قرمز به شکل کنسروی و خشک موجود بوده و می‌توانید به روشی که دوست دارید آن را طبخ نمایید. بنابراین، اکنون که از حقایق تغذیه‌ای آن اطلاع یافتید، با سخاوت و گشاده دستی این لوبیای فوق‌العاده و خوشمزه را وارد رژیم غذایی خود نمایید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید