فواید و آثار اعتقاد به علائم ظهور

فواید و آثار اعتقاد به علائم ظهور

قبل از این که بر اساس احادیث و روایات به شرح علائم ظهور بپردازیم ، فواید اعتقاد به این علائم را بیان می کنیم :
فایده ی اول :
با علائمی که برای ظهور امام زمان از معصومین (علیهم السلام) ذکر شده ، یکی از فوایدش این است که معلوم می شود ائمه معصومین (علیهم السلام) علمشان متصل به علم خداست زیرا قبل از تحقق علائم و حوادث آینده ،خبر از آن چیزهایی ، که در آینده اتفاق می افتد دارند . وقتی این حوادث اتفاق بیفتد ، پیروان آن ها یقین می کنند که ائمه (علیهم السلام) علمشان به علم الهی متصل است و اطلاعات غیبی دارند و علم غیب از جانب خداوند به آن ها رسیده و در نتیجه در حقانیت ائمه معصومین (علیهم السلام) اعتقاد راسخ پیدا می کنند .
فایده دوم :
مردم در رابطه با وجود مقدس امام زمان (ع) عقیده راسخ تری پیدا می کنند، هر مقدار از این علائم ظهور پیدا کند ، انسان خودش را به روز ظهور و موعودی که خداوند در نظر گرفته است نزدیک تر احساس می کند و دلش به سمت تحقق آن امید شتافته و آماده تر می شود و رعایت حالات یک منتظر واقعی را بیشتر مورد توجه قرار می دهد .
چون علائم ظهور یکی پس از دیگری وقوع پیدا می کند ، منتظر امام زمان (ع) حالت انتظارش بیشتر و بهتر و به موعودش نزدیک تر و به اصل اشتیاق خود راغب تر می شود ؛ مثل کسی که مهمان عزیزی را در نظر داشته باشد ، اگر یکی پس از دیگری علائم و آثاری از رسیدن او پیدا شود که مهمان او نزدیک است ، حالات معنوی و روحی بهتری پیدا می کند .
فایده سوم :
وقتی که علائم و آثار ظهور امام زمان ذکر شود و همه آن را بدانند ، موجب می شود که ادعای کذبی که دروغگویان در طول تاریخ انجام دادند و ادعای مهدویت کردند و چه بسا در آینده هم ادعای مهدویت کنند ، ادعای دروغشان آشکار می شود ؛ زیرا هیچ کدام از آثار و علائمی که گفتند ، در ارتباط با آن ها تحقق پیدا نمی کند ، در نتیجه ادعای دروغین آن ها برای عموم آشکار می شود.

» کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید