صلوات را مى شنوم و مى دانم

صلوات را مى شنوم و مى دانم

– خشنودى پیامبر

شخصى بود بسیار زاهد و عابد، که هرگز با کسى آمیزش نمى کرد؛ و به مجالس و محافل ، حاضر نمى شد. وقتى ترک عزلت کرده ، ملازمت مجلس ‍ واعظى را اختیار کرد. مردم از آن تعجب نموده ، به او گفتند: موجب ترک عزلت و مداومت بر این صحبت چیست ؟

گفت : رسول خدا – صلى الله علیه و آله – را در خواب دیدم ، و به من فرمود: برو به مجلس وعظ فلان واعظ، که بر من صلوات بسیار مى فرستند، و من از او خشنودم .
– جواب صلوات از پیامبر

در کتاب عده الداعى ابن فهد حلى نقل شده است : صلوات موجب مى گردد که نام انسان به شرف عرض رسول الله – صلى الله علیه و آله – برسد و آن بزرگوار هم در پاسخ بفرماید: علیه السلام .
– ملک طهلیل مامور رساندن صلوات

از حضرت صادق – علیه السلام – منقول است :

حق تعالى ، ملکى را بر قبر رسول خدا – صلى الله علیه و آله – موکل گردانیده است که آن را طهلیل مى گویند. و وقتى یکى از شما بر آن حضرت صلوات یا سلام فرستد، آن ملک به عرض همایون مى رسانند که فلان کس ‍ سلام و صلوات فرستاده است و آن سلام را به قبر آن حضرت مى رساند.
– صلوات را مى شنوم و مى دانم

رسول اکرم – صلى الله علیه و آله – فرمود:

هر که در کنار قبرم بر من صلوات فرستد آن را مى شنوم ، هر که از دور بر من صلوات نثار کند آن را مى دانم .
– ده صلوات پاداش یک صلوات

رسول خدا – صلى الله علیه و آله – فرمود:

حق سبحانه و تعالى ، عطا فرمود به ملکى از ملایکه ، اسم هاى همه خلایق را، با اسم پدر ایشان ، و آن ملک بر قبر من ایستاده است ، تا روز قیامت .

پس هر که بر من صلوات فرستد، آن ملک مى گوید که : یا محمد! فلان بن فلان ، بر تو فلان قدر صلوات فرستاد و حق تعالى ضامن شده است که به هر صلواتى ، ده صلوات بر آن بنده فرستد.
– فرشتگان قاصد صلوات به پیامبر

امام صادق – علیه السلام – فرمود:

هر کس بر پیغمبر و آل پیغمبر در هر روز یک صد بار، صلوات بفرستد، هفتاد فرشته او را در میان گیرند و آن صلوات را براى رساندن به رسول الله – صلى الله علیه و آله – از رفیق خود سبقت مى گیرند

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید