چون من به عنوان یکی از مسئولین کانون ها در حال فعالیت هستم. پیشنهاد می کنید برای جذب افراد بیشتر چه کارهایی انجام بدهیم؟

چون من به عنوان یکی از مسئولین کانون ها در حال فعالیت هستم. پیشنهاد می کنید برای جذب افراد بیشتر چه کارهایی انجام بدهیم؟

چون من به عنوان یکی از مسئولین کانون ها در حال فعالیت هستم. پیشنهاد می کنید برای جذب افراد بیشتر چه کارهایی انجام بدهیم؟

چند راهکار عمومی برای نیل به مقصود شما ارائه می گردد:
1ـ اخلاق عملی: یکی از مهمترین عوامل جذب، نحوه ی رفتار کسانی است که در کانون فعالیت می کنند. اگر اخلاق و رفتار اعضاء کانون منطبق بر ارزش های اسلامی و سیره ی پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- و ائمه معصومین باشد، بدون اینکه تبلیغات دیگر چندان مورد استفاده قرار گیرد، خود به خود افراد را به سوی کانون و اهداف الهی آن جذب می کند. در گسترش اسلام و جذب مردم به سوی پیامبر -صلی الله علیه و آله- نیز مهمترین عامل، حسن سلوک و رفتار پسندیده ی رسول خدا-صلی الله علیه و آله- با مردم بوده است.
2ـ اردو: برگزاری اردوهای مختلف تفریحی، زیارتی، فرهنگی، نقش بسیار سازنده ای در تربیت و رشد افراد داشته و با توجه به جذابیت آن، قشر وسیعی از جوانان را به خود جذب می کند. البته اردو باید به گونه ای دلپذیر برگزار شده و باعث شود تا شرکت کنندگان در اردو علاوه بر تفریح و سیاحت با خلق و خوی پسندیده ی اعضای کانون نیز آشنا شده و ارتباط آنان با نیروهای فرهنگی برقرار گردد. ضمناً تناسب اردو و مکان آن با ویژگی های شرکت کنندگان نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه برای جوانان با گرایش های مختلف، بازدید از مراکز صنعتی، تاریخی، مناطق جنگلی، کوهنوردی و پیک نیک در مناطق خوش آب و هوا، از جذابیت خاصی برخوردار است.
3ـ برگزاری مراسمات: برگزار کردن مراسمات مختلف همزمان با مناسبت های دینی و انقلابی، مراسم شبی با قرآن، شب شعر، شب خاطره، دعای ندبه، کمیل یا توسل نیز اگر با رعایت اصولی چون اختصار، جذابیت و جوان پسندی انجام گیرد نقش مؤثری در جذب جوانان به سوی فعالیت های کانون خواهد داشت.
4ـ برگزاری مسابقه: مسابقات گوناگون هنری، ورزشی، علمی، دینی، سیاسی و… نیز اگر با در نظر گرفتن جوایز مطلوب برگزار شده و سؤالات آن نیز با کارشناسی انتخاب شود عاملی مهم در ایجاد ارتباط جوانان با کانون به شمار می آید.
5ـ کلاس های فوق برنامه: کانون می تواند با استفاده از مربیان متعهد و مجرب، دوره های آموزشی خاصی در زمینه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، دینی، ورزشی و غیره برگزار کند. اگر مربیان این کلاس ها از روش و منش اسلامی برخوردار باشند به راحتی می توانند با استفاده از کلاس های مذکور، زمینه جذب افراد را به کانون فراهم سازند.
6ـ نوارخانه و کتابخانه: تأسیس نوارخانه و کتابخانه با بهره گیری از کتاب ها و نوارهای مفید که به طرح مشکلات امروزی جوانان بپردازد نیز راهی برای ایجاد ارتباط جوانان و رشد آنان به شمار می رود.
7ـ گفتگو با صاحب نظران: کانون می تواند با دعوت از کارشناسان خبره در زمینه ی مسایل مختلف تربیتی، اجتماعی، سیاسی، دینی، اقتصادی و غیره و تشکیل جلسات بحث و گفتگو، زمینه را برای بررسی مشکلات جوانان و ارائه راه حل برای آنها فراهم کرده و به تبع ایجاد ارتباط آنان با کانون را مسبب گردد.
برخی از موضوعاتی که طرح آنها برای جوانان مفید بوده و با استقبال آنها مواجه می شود عبارت است از:
ازدواج و شرایط انتخاب همسر، موفقیت تحصیلی، انتخاب رشته تحصیلی، اعتیاد، تهاجم فرهنگی، شیوه ی تعامل با خانواده و آئین دوست یابی.
در پایان لازم است خاطر نشان سازیم که با توجه به اینکه لازمه ی حرکت درست فرهنگی کانون، آشنایی کافی مسئولین آن با مبانی فرهنگی دینی است، لازم است مسئولین کانون با برگزار کردن جلسه ای هفتگی، با یک سیر مطالعاتی گامی جدی در شناخت دین و مسایل مربوط به آن بردارند.
در این زمینه پیشنهاد می شود با مشورت با برخی کارشناسان محلی و غیرمحلی، برنامه ای جهت این امر تنظیم کرده و با توکل بر خدا و همت عالی به انجام آن مبادرت ورزید.
از خداوند متعال موفقیت شما را در جهت کسب رضایت الهی و آشنا ساختن نسل جوانان با زیبایی های فرهنگی اهل بیت -علیه السلام- خواستاریم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید