داروی ناتوانی در دنیا و آخرت

داروی ناتوانی در دنیا و آخرت

حضرت امام محمّد باقر (ع) فرمودند:
یک روز شبیه هذلی محضر مقدس حضرت رسول خدا (ص) مشرّف شد و گفت : یا رسول اللّه ، من پیر شده ام و قوه بدنیم مرا به یک سری اعمالی از قبیل نماز و روزه و حج و جهاد… که قبلا بر آن مداومت داشتم و انجام می دادم ، یاری نمی دهد و الا ن هم توانایی بر آن اعمال را ندارم ، از شما خواهش ‍ می کنم که عملی سبک و حدیثی پربار و آسان به من بیاموزید که بتوانم آن را انجام دهم و خداوند متعال هم مرا از منبع فیض خودش بهرمند سازد. حضرت فرمود: ای مرد، خواسته خود را تکرار کن ؟
هذلی خواسته خود را سه مرتبه اعاده نمود. حضرت فرمود: هیچ درخت و کلوخی در اطراف تو نماند، مگر از ترحم بر خواسته تو گریست . پس هر وقت از نماز صبح فارغ شدی ده مرتبه بگو:
سُبْحانَ اللّهِ الْعَظیمِ وَ بِحَمْدِه ، وَ لاحَوْلَ وَ لاقُوَهَ اِلاّ بِاللّهِ الْعَلی الْعَظیم خداوند متعال بواسطه این دعا تو را عافیت می دهد و به برکت این ختم تو را از کوری و دیوانگی و خوره و پیسی و پریشانی و کن ذهنی و خرفتی نجات می دهد. شبیه هذلی گفت :
یا رسول اللّه ؛ این ذکری را که فرمودید؛ برای دنیای من بود، لطفا برای آخرتم هم نسخه ای بفرمائید تااز آن هم بهرمند گردم . حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: بعد از هر نماز بگو:
اَللّهُمَّ اهْدِنی مِنْ عِنْدِکَ وَ اَفِضْ عَلَی مِنْ فَضْلِکَ وَ اَنْشُرْ عَلَی مِنْ رَحْمَتِکَ وَ اَنْزِلْ عَلَی مِنْ بَرَکاتِکَ. اگر بر این ادعیه مواظبت کردی و عمدا آن را تادم مرگ ترک نکردی ، وقتی که قیامت شود و به صحرای محشر وارد شوی ، هشت در بهشت برای تو باز می شود، و از هر دری که خواستی می توانی داخل شوی.
داستان هایی از اذکار ختوم و ادعیه مجرب / علی میر خلف زاده

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید