هماهنگی همسران شیک پوش

هماهنگی همسران شیک پوش

نویسنده:فاطمه کاظمی

 

 

خانم ها و آقایان خوش پوش ! آیا تا به حال به هماهنگی لباس خود با لباس همسر یا نامزدتان فکر کرده اید ؟ وحشت نکنید ، ابداً نمی خواهیم به شما و همسرتان پیشنهاد کنیم که مثل سربازها یونیفورم یک دست بپوشید و یا مثل بچه مدرسه ایی ها با لباس یک شکل همه جا ظاهر شوید . تصور کنید در یک مهمانی با دوست تان که مدتی پیش ازدواج کرده اند ، رو به رو می شوید ، همسر او را تا به حال ندیده اید و مشتاق دیدن همسر بهترین دوست تان هستید . در حالی که همیشه خوش پوشی و انضباط دوست تان را در پوشیدن لباس هایش تحسین می کنید ، ناگاه با همسرش رو به رو می شوید . از دیدن شما اظهار خوشحالی می کند .در حالی که لباس بد رنگی بر تن دارد و در یک مهمانی رسمی با شلوار جینی که آثار نشست و برخاست روزهای زیاد بر آن مشخص است ، ظاهر شده است ! بی شک هزاران سوال پیرامون دوست تان و همسرش در ذهن شما نقش می بندد و مطمئن نیستید که دوست شما با شناختی که از او دارید ، در زندگی زناشویی اش احساس خوشبختی کند ، آن هم فقط و فقط به خاطر طرز لباس پوشیدن همسرش . البته ای کاش مساله ی این قضاوت ها به همین سادگی بود . اصلاً اجازه بدهید با توصیه هایی که در آن رابطه داریم به شما نشان دهیم که این قضاوت ها در بین مردم بسیار متداول و رایج است .
1 ـ حتماً تا به حال بارها و بارها با همسرانی که حلقه های یک شکل به دست دارند رو به رو شده اید . آیا تا به حال از خود پرسیده اید فلسفه ی حلقه های یک شکل برای مردان و زنانی که پیمان زناشویی می بندد ، به چه معناست ؟ بله ، درست گفتید زنان و مردان با انتخاب حلقه های یکسان برای شروع یک رابطه ، می خواهند تفاهم و هماهنگی خود را نشان دهند و آن حلقه های کوچک را با زبان بی زبانی می گویند که ما در حقیقت بیانگر تجانس و اشتراک فکری و فرهنگی صاحبان خود هستیم . واقعیت این است که اساس یک رابطه ی صحیح را تفاهم و تشابه افکار و احساسات تشکیل می دهد و آغاز آن با انتخاب حلقه و سپس با سایر انتخاب های زندگی به پیش خواهد رفت . پس فراموش نکنید حلقه ی انتخابی شما باید تا حد امکان مشابه باشد . اگر علاقه مند به حلقه های دیگری هستید ، می توانید آنها را در مناسبت های مختلف به یکدیگر هدیه دهید ، اما اجازه دهید شروع زندگی شما با حلقه های یک طرح باشد .
2 ـ برای ساعت توصیه فوق را تکرار می کنم . اگر به هنگام ازدواج ساعت نیزمی خرید ، از ساعت های یک طرح استفاده کنید .
3ـ قبل از ازدواج پیرامون لباس و سلایقی که دارید ، صحبت کنید و میزان اهمیت لباس هایی که پوشیدن شان را برای خود یا همسرتان می پسندید ، متذکر شوید . اطلاع از سلایق همسرتان و شناخت کافی از دیدگاه او نسبت به لباس هایش ، همانطور که در قبل اشاره شد ، می تواند بیانگر خیلی از علایق و افکار وی نیز باشد . گاهی دقت در نحوه ی پوشش به هنگام نامزدی ، می تواند پاسخگوی این سوال باشد . اگر چه طرح این سوال را حتماً توصیه می کنیم . تغییر نظر دیگران ، از جمله دیدگاه شان نسبت به نحوه ی پوشش ، به همان میزان غیر قابل تصور به نظر می رسد که از جا کندن و جا به جا کردن رشته کوه البرز . شاید بتوان در طول زمان کم کم کوه را کند و به جای دیگر منتقل کرد اما زمان مورد نیاز و همچنین توان ، حوصله و انرژی لازم برای کندن کوه را فراموش نکنید .کوهی که ذره ذره از جا کنده و به جای دیگری منتقل می شود ، دیگر کوه نیست ، بلکه تنها پشته ای از خرده سنگ است که دیگر ابهت کوه را نخواهد داشت .
4 ـ گفتیم که قصد نداریم شما و همسرتان را یک شکل لباس بپوشانیم ، اما وجود تجانس در لباس های شما بسیار تاثیرگذار است . شاید از نظر مردان چنین چیزی زیاد جالب و جذاب نباشد که مدتی از وقت خود را پا به پای همسرشان در مغازه ها و برای خرید بگذرانند . اما واقعیت این است که رفتن برای خرید نیز جزء لاینفک و لازم زندگی زناشویی است . بنابراین همسران باید برای خرید ، به خصوص خرید لباس ، برای نظر یکدیگر اهمیت قائل باشند و با هم همراه شوند .
5 ـ نگران نباشید ! تا دل تان بخواهد وقت برای اعمال سلیقه ی شخصی دارید . محل کار ، میهمانی هایی که به صورت مجردی می روید و …
6 ـ اگر به مهمانی می روید ، قبل از هر چیز نوع مهمانی را ارزیابی کنید . مثلاً اگر به یک مهمانی عصر و در خانه ی یک آشنای صمیمی مهمان هستید ، پوشیدن لباس های نه چندان رسمی توصیه می شود . اما سوال اینجاست که چگونه لباس خود و همسرتان را هماهنگ کنیم ؟
ابتدا وضعیت اندام و رنگ پوست خود و همسرتان را ارزیابی کنید و لیستی از رنگ ها و طرح هایی که مناسب خودتان و همسرتان است ، در ستون های جداگانه بنویسید . سپس سعی کنید مشترکات این لیست را درستون سوم بنویسید . عناوین این ستون را به راحتی می توانید بخرید . هر چه تعداد اشتراکات بیشتر باشد ، بیانگر تشابهات ظاهری بیشتر شما و همسرتان است . اگر همسرتان از بلوز دامن و روسری سبز استفاده کرده شما هم می توانید از کت و شلوار سبز استفاده کنید .
همگونی کیف ، کفش و یا کمربند با همسرتان لازم نیست . تنها رعایت همگونی آنها با لباس خودتان کافی است که البته رعایت این مطلب ناخودآگاه سبب همگونی نامحسوسی در این موارد نیز می شود .
اگر همسرتان لباس اسپرت پوشیده ، شما هم لباس اسپرت بپوشید . اصلاً جالب نیست که وقتی همسرتان لباس راحت و ساده ای پوشیده ، شما مثل یک شاهزاده در مهمانی ظاهر شوید .
7 ـ توصیه می کنیم مراقب رعایت انضباط و نظافت لباس هایتان باشید ، چرا که کثیف بودن و نامرتبی لباس ها فوراً به پای همسر شما نوشته می شود . ما عادت داریم اگر یکی از زوجین را شلخته و نامرتب ببینیم ، فوراً آن را به همسرش نسبت دهیم و معمولاً فراموش می کنیم که ما با یک آدم عاقل و بالغ رو به رو هستیم که خودش مسئول پاکیزگی و آراستگی خودش است .
8 ـ چنانچه در هرصورت نتوانستید لباس خود و همسرتان را از یک ست رنگی تهیه کنید ، هیچ مساله ای نیست ، چون تاکید ما بر این بود که نمی خواهیم شما را یک شکل لباس بپوشانیم . اما مجدداً به موارد مهمی که اشاره شد پافشاری می کنیم :انضباط ، آراستگی ، تمیزی . رعایت این نکته که اگر همسرتان لباس رسمی پوشیده و مثلاً با کت و شلوار در مهمانی حاضر شده ، شما هم نباید از لباس های اسپرت زنانه استفاده کنید ، لباس های رسمی بپوشید و لباس های اسپرت تان را برای زمانی کنار بگذارید که همسرتان هم با یک جین و پلوور در مهمانی حاضر می شود .
منبع:ماهنامه ی بین المللی هنر پارسی ،شماره17

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید