آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی : ملت و مردم ما روی کره زمین هیچ دشمنی جز جریان آمریکایی ندارند؛ آمریکا به دنبال هموار شدن ورود نظامی به ایران بود

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی : ملت و مردم ما روی کره زمین هیچ دشمنی جز جریان آمریکایی ندارند؛ آمریکا به دنبال هموار شدن ورود نظامی به ایران بود

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 23 مردادماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با تشکر از حضور مردم قدرشناس مشهد در مراسم عزای امام صادق (علیه‌السلام)، گفت: قبل از هر سخن از احساسات پرشور و هیجانی شما برادران و خواهران دلداده ولایت اهل‌البیت (علیه‌السلام) در اقامه عزای امام صادق (علیه‌السلام) در روز سه‌شنبه که از میدان شهدا تا حرم بر روی قدم‌های خودتان اشک باریدید، ب سینه و سر زدید و به تسلیت امام رضا (علیه‌السلام) آمدید و جنازه شش شهید غواص را به روی دست گرفتید، بنده تشکر می‌کنم؛ ان شاالله این احساسات، این عشق‌ها و دلدادگی‌ها، ذخیره شب اول قبر همه ما قرار بگیرد.

امام‌جمعه مشهد مقدس به سالروز وقوع کودتای 28 مرداد اشاره و بیان کرد: در دهه آخر مرداد؛ امروز روز 23 مرداد است، در دهه آخر مرداد، هرسال  خاطره برجسته، خاطره عبرت‌آموز 28 مرداد و کودتای شیطانی شیطان بزرگ، آمریکا و سلطه ربع قرنی نابکارانه دژخیم و جلادی به‌عنوان مزدورش، شاه خائن بر این ملت و بر این مملکت است.

پیامد اعتماد به آمریکا، وقوع کودتای 28 مرداد بود

حادثه 28 مرداد، نتیجه‌اش این است که به ملت ما ثابت می‌کند در هیچ زمان، اعتماد به آمریکا نباید بکند، پیامد اعتماد به آمریکا، پیشامد کودتای 28 مرداد است؛ دکتر مصدق در مبارزه‌ای که با انگلیس‌ها کرد، فکر کرد در مقابل انگلیس‌های استعمارگر سابقه‌دار، به یک قدرت بین‌المللی پناهنده شود و به‌عنوان فرار از استعمار انگلیس، به پناه آمریکایی‌ها رفت، با آن‌ها دست دوستی داد، رابطه و مراوده را با آن‌ها برقرار کرد و بنا بود نفت ایران را که از انگلیس‌ها گرفتند، به آمریکایی‌ها بفروشند.

با این اعتماد دوستی که مصدق به آمریکایی‌ها کرد و آمریکایی‌ها را وارد این مملکت کرد، این‌ها مسلط شدند، عوامل شیطانی خود را به کار گرفتند، کودتای نابکارانه و شیطانی 28 مرداد را بر این ملت مظلوم، تحمیل کردند؛ یعنی  طراح کودتا، یک آمریکایی از سازمان CIA بود، روزولت چمدان‌های پرپول آورد به تهران، بین فواحش، اراذل‌واوباش و الدنگ‌ها تقسیم کرد، این‌ها را وسط خیابان ریخت در پناه زره‌پوش‌های ارتشی افسران خودفروخته خائن، یک حکومت ملی را که حکومت مصدق بود را ساقط کردند و سلطه نابکارانه دیو شیطانی شاه را بر این مملکت یک ربع قرن، تحمیل کردند، این جنایت آمریکاست.

این عبرت برای ماست که در هیچ وقتی، در هیچ شرایطی با هیچ توافقی و با هیچ قراردادی، به آمریکا اطمینان نکنیم. «تکبیر»

از کودتای 28 مرداد تا فتنه 88، قریب به 60 سال طول کشید، کارنامه برخورد 60 ساله آمریکا را با ایران بررسی کنید، چه در آن دورانی که دوران ستم‌شاهی بود، 40 هزار مستشار آمریکایی بر سرنوشت این مردم مسلط بودند، چه دوران بعد از انقلابی که با انقلاب اسلامی‌شان، آمریکا و مزدورانش را از این مملکت بیرون انداختند

فتنه 88، نسخه الگو گرفته از کودتای 28 مرداد بود

در پهنه قریب به این 60 سال، اولینش کودتای 28 مرداد و آخرینش فتنه 88 که فتنه 88، نسخه برداشته‌شده آمریکایی‌ها از کودتای 28 مرداد بود برای ساقط کردن انقلاب و نظام؛ این پهنه 60 ساله را که شما دقت کنید، جز جنایت، جز خیانت، جز بی‌رحمی و سنگ دلی، جز قساوت و دشمنی از آمریکا به ایران هیچ‌چیز نرسیده است.

ملت و مردم ما روی کره زمین هیچ دشمنی جز جریان آمریکایی ندارند

مقام معظم رهبری در یکجا فرمودند «تلقی ملت ما از دولت آمریکا این نیست که نسبت به او اعتماد ندارد بلکه او را دشمن خود می‌داند»؛ یعنی اگر بنا باشد ما واقعاً روی کره زمین دشمن‌های ملت خودمان را بخواهیم شناسایی کنیم، در این دشمن‌های ما در رأسش آمریکاست و بقیه دشمن‌های ما وابسته و مزدور آمریکا هستند، جز جریان آمریکایی، مردم ما و ملت ما روی کره زمین هیچ دشمن دیگری ندارند. «تکبیر»

در مورد این توافق و برجامی که با آمریکایی‌ها امضاشده، ما به عزیزان خودمان به‌هیچ‌وجه معترض نیستیم، سربازانی بودند که به جبهه مذاکره رفتند و نتیجه این شد، دولت هم می‌خواهد در پساتوافق و پسابرجام چه انجام دهد، دولت منتخب این مردم است، هر جور بخواهد مدیریت کند برنامه‌ریزی می‌کند و مجلس هم دنبالش است.

هنوز عملی صورت نگرفته، آمریکا چنگ و دندان نشان می‌دهد

آنچه برای ما در پساتوافق و پسابرجام مهم است، این است که آمریکایی‌ها چه‌کاره‌اند و آمریکا چه جانوری است، ببینید برادران، همین‌الان که آمدند این توافق را امضا کرده‌اند، همین‌الان که پای میز مذاکره نشسته‌اند، سه روز قبل وزیر خارجه آمریکا با رویترز مصاحبه کرده، الآن که امضا کرده‌اند و عملی صورت نگرفته، از همین الآن چنگ و دندان به ما نشان می‌دهند.

مصاحبه بوده و این مسئله توجیه اهل کنگره و توجیه مخالفین نبوده، مصاحبه مطبوعاتی بوده که وزیر خارجه آمریکا انجام داده، در این مصاحبه‌اش می‌گوید «ما که توافق را امضا کرده‌ایم، اگر امضا نمی‌کردیم، در ادامه تحریم‌ها، دیگر دلار آمریکا ارز رسمی دنیا نبود»، ببینید برای چه آمده‌اند پای میز مذاکره، برای چه امضا کرده‌اند.

آمریکا برای بقای محوریت خود پای میز مذاکره آمده

تحریم‌ها ما را مستأصل نکرد، خود آمریکا را مستأصل کرده بود؛ می‌گفتند این تحریم‌ها را ما نمی‌توانستیم ادامه دهیم چون نه کشورهای دنیا حاضر بودند خودشان را از انرژی دنیا محروم کنند و نه حاضر بودند بازار 70 میلیون نفری ایران را از دست بدهند، با پول شخصی‌شان و با ارز شخصی و داخلی خودشان معامله می‌کردند، در فاینانس‌ها، در معاملات بده بستان کاری و جنسی، محوریت دلار آمریکا در ارز دنیا از بین می‌رفت.

گفت ما اصلاً برای این آمدیم، این‌ها چه موجودی‌اند؟ آن‌ها آمده‌اند با ما بسازند؟ این‌ها برای این آمده‌اند پای میز مذاکره، این حرف کری است؛ بعد می‌گوید الآن هم که ما این توافق را امضا کردیم، می‌گوید هر وقت اراده کنیم، یک‌طرفه این توافق جوری است که ما یک‌طرفه می‌توانیم تحریم‌ها را برگردانیم و نیازی به تصویب شورای امنیت ندارد و ما خودمان اقدام می‌کنیم؛ چنگ و دندان برگرداندن تحریم‌ها را به ما نشان می‌دهد.

آمریکا به دنبال هموار شدن ورود نظامی به ایران بود

از این دو حرف، بدتر حرف سومش است که می‌گوید «مایی که آمده‌ایم این توافق را امضا کردیم و با ایران توافق هسته‌ای بستیم، ازنظر سلاح اتمی ایران دیگر خاطرمان جمع شد در سایر حوزه‌ها هر جور بخواهیم می‌توانیم برخورد کنیم و نیروی نظامی داخل کنیم و جنگ را شروع کنیم». «هیهات منا الذله»

عبرت تاریخی است که اگر به حرف روحانیت گوش ندهید، سقوط می‌کنید

برادران و خواهران، مسؤولین بزرگوار، مدیران ارزشی متدین و متعبد ما، 28 مرداد یک عبرت است که اگر گوش به حرف روحانیت ندادن، اعلام‌خطر علما را رعایت نکردن، سقوط می‌کنند، روز 27 مرداد، مرحوم آیت‌الله کاشانی نامه‌ای به مصدق نوشتند، جریان کودتا را یادآور شدند، همراه دو نفر این نامه را به دست مصدق فرستادند، ما یک 24 ساعت وقت داریم، بیایید اقدامی کنید، اگر آن روز یک بیانیه مشترک مرحوم آیت‌الله مصدق داده بودند، مردم می‌ریختند وسط خیابان‌ها و مردم می‌شوریدند عین انقلابی که 30 تیر برپا کردند، اصلاً این کودتا صورت نمی‌گرفت.

مرحوم آیت‌الله کاشانی 27 مرداد، یعنی 24 ساعت قبل از شروع کودتا نامه نوشتند که آمریکا می‌خواهد کودتا کند، بیایید فکری بکنیم اما مصدق اعتنا نکرد، حتی جواب نامه ایشان را نداد و بعد مصدق به آن دونفری که رفته بودند گفت به آیت‌الله بگویید من مستظهر ملتم، تو مستظهر به ملتی؟

یک عالم جلیل‌القدری که جان مردم، دین مردم، دل مردم، مغز مردم، اعتقاد و نماز و روزه مردم به او متصل است، مستظهر به ملت نیست؟ توطئه دشمن است، در مقابل دشمن دارد فتنه می‌کند، این نتیجه گوش ندادن به حرف علماست.

این مسئله خطر آمریکا با یک امضا توافق تمام نشد، با یک برجام نگذشت، این‌هایی که دارند آمریکا را در مملکت بزک می‌کنند، بعضی حوادث دارد رخ می‌دهد واقعاً بدن انسان می‌لرزد.

تلاش رسانه‌های ضد ارزشی برای بزک آمریکا

روز دوشنبه، همین دوشنبه گذشته، یک خبرگزاری اشتباهاً از یک روزنامه خارجی یک‌جمله‌ای را ترجمه کرده آن‌هم اشتباه، اصل مطلب این بوده که «در کنگره آمریکا بحث شده که این‌هایی که تا به الآن به خاطر معامله با ایران تحریم بوده‌اند، اگر بنا شد برحسب این توافق، تحریم‌ها برداشته شد، آیا این‌ها اجازه دارند دوباره از ایران نفت بخرند یا نه؟»، این خبرگزاری اشتباهاً این را ترجمه کرده «کنگره تصویب کرده که تا قبل از این‌که مواد توافق عمل بشود، خرید نفت از ایران آزاد است»؛ بعد دوتا روزنامه ضد ارزشی وابسته به فتنه 88 با تیتر درشت به‌عنوان یک جشن، به‌عنوان یک پایکوبی و خبر گفتند «طلای سیاه ایران آزاد شد».

تکذیب آزاد شدن فروش نفت ایران توسط وزارت نفت

یعنی این‌جور بزک کردن آمریکا؟ ما امروزی که شما مردم هوشیار و بیدار و بصیرید، سایه پرقدرت و پربرکت رهبری بر سر این نظام و مردم است، یک آدم‌های عوضی، جریان‌های وابسته به آن‌طرف آب و پشت این مملکت بیایند این‌جوری در یک خبری که اشتباهاً این خبرگزاری منتشر کرده، بعد هم یکی از معاونین وزارت نفت اعلام کرد این اشتباه بوده، آمریکا چنین چیزی تصویب نکرده، اصل خبر اشتباه است، خود وزارت نفت اعلام کرد این جعلی است.

عزت اسلام بر اصل نفرت از آمریکا استوار است

این‌ها بیایند یک‌مرتبه این‌جور در مقابل مرگ بر آمریکای مردم شعار بدهند؛ بنده یک‌چیزی شنیدم، خدا کند دروغ باشد؛ در این تشییع‌جنازه غواصان در یکی از شهرهای این کشور، طلبه جوانی را به جرم این‌که از نوشته‌های دست‌نویس «مرگ بر آمریکا» و پیشانی‌بند «مرگ بر آمریکا» در مردم تقسیم می‌کرده، این طلبه را گرفتند که تو چرا می‌گویی «مرگ بر آمریکا»؟

مردم، مسلمانان، نمازخوان‌ها، روزه‌گیرها، نفرت از آمریکا و استکبار اصل اصیل انقلاب ما هست که عزت اسلام بر این اصل استوار است. «تکبیر»

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید