آیت الله علم الهدی در جمع مردم اصفهان: سفارت انگلیس طراح فتنه است/ نباید اجازه دهیم زاویه داران با ولایت قدرت بگیرند

آیت الله علم الهدی در جمع مردم اصفهان: سفارت انگلیس طراح فتنه است/ نباید اجازه دهیم زاویه داران با ولایت قدرت بگیرند

آیت الله سید احمد علم الهدی شب گذشته در مسجد سید اصفهان، با اشاره به ایام ولادت امام رضا (ع) سیره عملی زندگانی ایشان را سیاسی و منطبق با جریانات کنونی کشور دانست و گفت: زندگی با برکت امام رضا (ع) برای کشور ما به ویژه در شرایطی که اکنون با آن مواجه هستیم درس‌ها و آموزه‌های راهبردی و سازنده دارد که برای بصیرت افزایی مردم بسیار کارآمد است.

امام جمعه مشهد امام رضا (ع) را بنیانگذار و مؤسس گفتمان ولایت و امامت در مدیریت اجتماعی جهان اسلام عنوان کرد و افزود: این گفتمان در عرصه‌های سیاسی حاکمیت اسلامی در زمانی مطرح شد که مردم به امامت و ولایت گرایش داشتند و مأمون هم برای این‌که بتواند با عوام فریبی و تظاهر از شرایط موجود بهره برداری کند مدعی پیروی و تبعیت از ولایت شد.

وی با اشاره به خطرناک بودن افراد و جریان‌های متظاهر به ولایتمداری و تبعیت از ولی تصریح کرد: شهیدان رجایی و باهنر نماد مدیریت اجرایی کشور همراه با پیروی از گفتمان رهبری هستند، آنها نه تنها در مدیریت بلکه در زندگی نیز ولایت و پیروی از رهبری را سرلوحه کار قرار داده بودند و امروزه مدیران و مسؤولان باید از این دو شهید بزرگ الگو برداری کنند.

آیت الله علم الهدی هفته دولت و ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر را فرصتی مناسب برای دولتمردان در راستای الگو برداری از این دو شهید دانست و اظهار کرد: شهید رجایی در زمان نخست وزیری خود با صراحت تمام اعلام داشت که از امام خمینی تقلید می‌کند و همین موضوع که بیانگر تبعیت و پیروی تام و بدون چون و چرای وی از امام خمینی بود ملاکی برای انتخاب او توسط مردم شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تابعیت از گفتمان امامت و ولایت و رهبری را شرط صلاحیت داشتن برای تصدی مسؤلیت در نظام اسلامی ذکرکرد و گفت: مسؤولی در نظام اسلامی ارجح است و صلاحیت قبول مسؤولیت دارد که تبعیت محض از رهبری داشته باشد، این یک شاخصه برای تمام مسؤولان است و این مسأله به عنوان یک فرهنگ در زندگی شهیدان رجایی و باهنر وجود داشت.

تبعیت از رهبری و اجرای منویات ایشان برای مردم ملاک است

امام جمعه مشهد شرط پذیرش از سوی مردم را اطاعت از رهبری دانست و تصریح کرد: دولت و دولتمردانی که مطیع رهبری باشند از سوی مردم شایسته مدیریت و پذیرش مسؤولیت شناخته می‌شوند، جدای از خدماتی که دولت‌ها ارائه می‌دهند برای مردم در شهریور هر سال تابعیت از رهبری ملاک و میزان برای سنجش و ارزیابی عملکرد دولت‌ها است در حقیقت مردم میزان تابعیت دولت و دولتمردان از رهبری و کیفیت اجرای رهنمودها و منویات ایشان را شاخصه اصلی و مهم برای ارزیابی عملکرد آنها می‌دانند.

وی پافشاری بر گفتمان امامت و ولایت را اصلی‌ترین علت کینه توزی دشمنان عنوان کرد و گفت: علت دشمنی‌ها و توطئه‌ها مسائل زیستی و زندگی نیست بلکه مردم بر گفتمان امامت و رهبری و تبعیت از ولایت اصرار و پافشاری دارند و دشمنان تمام آسیب‌ها و خطراتی که متوجه آنان شده است را حاصل این گفتمان و حاکمیت آن بر نظام مقدس اسلامی می‌دانند، ایستادگی نظامی مبتنی بر عقل و منطق در برابر استکبار جهانی و فرزند نامشروع آن یعنی رژیم صهیونیستی موجب دشمنی آنها با این نظام و مردم این کشور شده است.

آیت الله علم الهدی با بیان این‌که حذف گفتمان رهبری و امامت مهمترین هدف دشمنان، کفار و استکبار جهانی است اظهار کرد: مقاومت 36 ساله این کشور و این مردم از این گفتمان نشأت گرفته است و ریشه در تبعیت از ولایت و رهبری دارد و به همین دلیل است که دشمنان در تلاش هستند تا گفتمان امام و رهبری را حذف کنند.

دشمنان توانایی مقابله با نشر گفتمان انقلاب اسلامی را ندارند

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: دشمنان علیرغم همه امکاناتی که دارند توانایی مبارزه با ترویج و نشر اندیشه ولایی و گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت و رهبری را ندارند، با وجود حمایت همه جانبه استکبار جهانی از رژیم شاه در ایران همدلی مردم که ریشه در گفتمان امامت و رهبری داشت موجب شد تا این رژیم سقوط کند و از بین برود و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی جای آن را بگیرد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌ای و توافق هسته ای ابراز کرد: دشمنان در تلاش هستند تا با توافق هسته‌ای سیاست خارجی ایران را به طور کلی تغییر دهند و از این طریق شرایطی را فراهم کنند تا همه داشته‌های ملت ایران را از آنها بگیرند و در نهایت حاکمیت اسلامی و ولایی کشور را از ر راه بردارند، تأسیس سفارتخانه انگلیس هم در راستای همین مسأله است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش آفرینی سفارت انگلیس طی سالیان متمادی در توطئه‌ها و فتنه‌های رخ داده در کشور و نقش آن در فتنه سال 88 عنوان کرد: تمام ضرباتی که بر پیکر کشور وارد شده است فقط یک کانون داشته است و آن سفارتخانه انگلیس در کشور است، انگلیسی‌ها برنامه ریز و منشأ توطئه‌ها، کودتاها و نقشه‌های شوم و شکل گیری فتنه‌ها علیه نظام اسلامی هستند.

مجوز گرفتن بی‌بی‌سی و بازگشایی سفارت انگلیس موجب نگرانی است

آیت الله علم الهدی ضمن ابراز نگرانی از بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در ایران خاطر نشان کرد: بی‌بی‌سی رسانه‌ای دروغ پرداز و طراح فتنه است که در سال 88 در راستای اهداف براندازی نظام به فتنه گران و جریان فتنه خدمت می‌کرد و امروزه مجددا مجوز فعالیت در کشور را گرفته است، همه این مسائل موجب نگرانی است.

وی با اشاره به نفوذ انگلیس به درون حاکمیت کشور در دوران پیش از انقلاب اسلامی از طریق افراد خائن و فراماسون‌ها گفت: مردم تصمیم می‌گیرند که افراد حامی و یا جاسوس انگلیس به درون کشور و دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذار نفوذ پیدا کنند یا این‌که جلوی آنها گرفته شود، اگر قرار شود عناصر زاویه دار با ولایت و رهبری در عرصه‌های مدیریتی کشور وارد شوند به طور حتم مسیر آنان از طریق انگلیس خواهد بود.

امام جمعه مشهد ضمن تأکید بر لزوم مبارزه با نفوذ انگلیس در کشور بیان کرد: علی (ع) زمانی تنها شد و توانستند علیه او توطئه کنند که افراد زاویه دار با امامت و ولایت قدرت گرفتند و عده‌ای را به دور خود جمع کردند امروزه هم اگر می‌خواهیم علی زمانه تنها نماند باید مانع قدرت گرفتن زاویه داران با ولایت شویم.

وی غفلت مردم را موجب تنهایی رهبری بیان کرد و افزود: در همه زمینه ها لازم است مردم مانند جبهه جنگ سخت مقاومت و ایستادگی داشته باشند و با اطاعت از رهبری و پشتیبانی از ولایت فقیه در مسائل سیاسی، فرهنگی و فتنه‌ها اجازه موفقیت به دشمن و دست یابی دشمنان به اهدافشان را ندهند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید