آیت الله اعرافی مطرح کرد؛ ائتلاف منافقین، آل سعود و ضد انقلاب برای نا امن کردن ایران/ در هفته دولت باید سخن مردم را شنید

آیت الله اعرافی مطرح کرد؛ ائتلاف منافقین، آل سعود و ضد انقلاب برای نا امن کردن ایران/ در هفته دولت باید سخن مردم را شنید

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که هرچه انقلاب و نظام دارد از ایثار و فداکاری است، گفت: مسؤولان باید بدانند که با ایثار و مقاومت می توانند جامعه را به قله های سعادت برسانند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز بزرگداشت علامه مجلسی افزود:کنار گذاشتن این مناسبت ها نشان دهنده تمدن غنی و پویای اسلام طی قرون متمادی است، در تمدنی که اسلام آن را پایه ریزی می کند علم، فلسفه و کلام اسلام و فقه به عنوان تئوری زندگی بشر جایگاه ویژه و متعالی دارد و در کنار آن ها روحیه شهادت خواهی و ایثار برای خدا منظومه تمدن اسلامی است.

امام جمعه قم با اشاره به روز پزشک اظهار داشت: از همه خدمتگزاران در این عرصه تشکر کرده و همه این عزیزان را به رعایت اخلاق و آداب پزشکی و همچنین رعایت حال مردم به ویژه مستمندان توصیه می کنیم، بر ضرورت توجه به بیماران به ویژه بیماران خاص از سوی پزشکان و برنامه ریزان تأکید می کنیم.

وی هفته دولت را گرامی داشت و  با تقدیر از خدمات مسؤولان به مردم به ویژه خدمات سربازان گمنام در خنثی کردن حرکت های تروریستی ادامه داد: در هفته دولت باید سخن مردم را شنید، رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را توجه و گذشته را بازبینی کرد، دولتمردان باید برای پی ریزی یک نظام اقتصادی سالم و مقاوم تلاش کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برنامه ششم توسعه ابراز داشت: انتظار داریم این برنامه اصلاح و تکمیل شود؛ اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اصیل و ایمانی و اسلامی، رشد و اعتلای علمی و دانشی کشور، ارتقای امنیت و صنعت دفاعی کشور باید در این برنامه مورد توجه بیشتر باشد.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای امحای کالای قاچاق عنوان کرد: قاچاق یک عنصر بسیار مخرب در اقتصاد کشور است و عمل انقلابی برای امحای کالای های قاچاق امری است که ریشه های قرآنی دارد، وقتی یک کالایی در مسیر تخریب اقتصاد قرار می گیرد باید آن از بین برد که باید توجه بیشری شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به مسائل منطقه خاطرنشان کرد: امروز منافقین، آل سعود، داعشی ها و جریانان ریز و خردی که از انقلاب دل خوش ندارند و ضربه های مقاومت را با تمام وجود لمس کردند به صورت یک شبکه در کنار هم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد:  این گروه ها با وجود اختلافاتی که دارند کنار هم می نشینند و طراحی می کنند و به طرحی را برای ناامن کردن ایران امن اسلامی و انقلابی دنبال می کنند که نمونه هایی از آن در همین ایام کشف شد، این عناصر ریز قابل حساب نیستند و ارزش ندارند و پشت صحنه، دست های صهیونیستی و آمریکایی است، آن ها طراحی کردند که دژ مستحکم و استوار ایران را ناامن کنند.

آیت الله اعرافی با بیان این که دشمنان بدانند که ایران اسلامی و انقلاب هرگز در برابر این توطئه ها تسلیم نخواهد شد، افزود: ما در برابر شما می ایستیم، ملت ما با انسجام و اقتدار و تأسی به رهبری معظم ایستادگی می کنند باید بدانند که توطئه نا امن سازی ایران مایه افتضاح آنان خواهد شد و راه به جایی نمی برند.

وی خطاب به دشمنان گفت: شما بارها در طول این 37 سال ملت بزرگ ایران، جوانان پرشور و نیروی های نظامی ما را آزموده اید و باز هم شکست خواهید خورد دست از این خیانت ها بردارید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به طرح تفرقه مذهبی اظهار داشت: متأسفانه گروه های فریب خوردند و یک طرح شیطانی، آمریکایی و خطرناک را در تفرقه مذهبی دنبال می کنند، این طرح را آمریکایی و صهیونیستی می دانیم که به نام شیعه و سنی می خواهند امت بزرگ اسلام را به جان هم بیندازند.

وی ادامه داد: این ها باید بدانند از ایران اسلامی، حوزه های علمیه و دانشگاه های ما جز ندای وحدت، انسجام و همبستگی اسلامی بیرون نخواهد آمد.

آیت الله اعرافی با اشاره به درد امت اسلام در بحرین، یمن، سوریه و عراق ابراز داشت: این ملت های مظلوم از ظالمان ستمگر و گروه های خون آشام ضربه می بینند، دولت بحرین بداند که ملت های مسلمان در کنار ملت بحرین هستند؛ سلامت و وضعیت آیت الله عیسی قاسم و سران نهضت های اسلامی در نیجریه و نقاط دیگر برای ما مهم است و امیدواریم که نهادهای بین المللی از افتضاحی که در درون آن هستند و در قبال جنایت ها سکوت کرده یا حمایت می کنند فاصله بگیرند، امید ما به خداوند و انقلاب است و امت اسلام در برابر تمامی توطئه ها پیروز خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید