آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران: برنامه استکبار احیای منافقین است/ کسانی که دم از امام می‌زنند چرا ساکتند؟!

آیت‌الله خاتمی در نماز جمعه تهران: برنامه استکبار احیای منافقین است/ کسانی که دم از امام می‌زنند چرا ساکتند؟!

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم با اشاره به حکم اعدام منافقین در سال 67 گفت: منافقین تروریست الان هم با امریکا و اروپایی ها در حال همکاری هستند و مسئولان باید کاملا هوشیار باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: احساس می شود این روزها دنیای استکبار برنامه جدیدی علیه ملت بزرگ ما دارد و آن این است که جنازه درحال احتضار منافقین آمریکایی و استکباری را دوباره زنده کند.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: این جنازه درحال احتضار کامل است و هرگز زنده شدنی نیست.

وی گفت: منافقین، سیاه ترین پرونده را پیش ملت ایران دارند و 17 هزار نظامی، کارگر، کشاورز، معلم و عالم اخلاق را مظلومانه به شهادت رساندند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: آنچه این روزها درباره داعش می شنوید سال 59 و 60 این منافقین در ایران پررنگ تر انجام دادند.

آیت الله خاتمی گفت: آنها آدم کشتند، پوست کندند، زنده زنده سوزاندند، مثله کردند و قطعات بدن انسانها را جدا کردند.

وی با بیان اینکه منافقین نوکرهای استکبار هستند، افزود: اینها وقتی عمله صدام شدند به دستور صدام شیعیان و کردهای عراقی را کشتند و الان در کنار داعش در عراق و سوریه مسلمان کشی می کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: قراردادی بین اینها و دولت جلاد عربستان منعقد شده که در قبال جاسوسی میلیاردی پول بگیرند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پرونده اینها بسیار سیاه است، افزود: آنچه واقعا مایه تاسف است اینکه کشورهایی که پرچم مبارزه با تروریسم را بلند کرده اند خود مرجع و پناهگاه این تروریست ها هستند و این نشانه آن است که قصه، حقوق بشر و تروریسم نیست.

وی با اشاره به عملیات منافقین در ماه های پایان جنگ علیه فرزندان ملت ایران، گفت: نقشه آن بود که بیایند کرمانشاه، همدان و تهران را تصرف کنند و البته یک هفته مانده به عملیات مرصاد رفتار زندانیان منافق در زندان ها عوض شده بود و به زندانبان های خود می گفتند هفته بعد ما زندانبان شما هستیم.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: این اسمش تبانی با محاربین نیست؟ و آیا این محاربه نیست؟

آیت الله خاتمی با بیان اینکه قرآن شدیدترین مجازات را نسبت به محاربین دارد، گفت: هم کسانی که به جنگ بچه های ملت ایران آمدند محاربند و هم کسانی که در زندان همراهی داشتند و گفتند که ما بر موضعمان هستیم، نیز محاربند.

وی با اشاره به روایات صدر اسلام از جمله حکم حضرت علی(ع) علیه محاربین افزود: آنچه که امام راحل در سال 67 در این باره صورت داد کاری قرآنی، فقهی، انقلابی و خدمت بزرگ به ملت مسلمان ایران بود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: در نظام اسلامی معتقدیم که همه دولت های بعد از انقلاب مشروع هستند زیرا حکم آنها را ولایت تنفیذ کرده است بنابراین اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: البته نقد سازنده و ایراد راهگشا را کسی منع نمی کند.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو بزرگوار بر ارزش های انقلابی پافشاری داشتند و در برابر دنیای استکبار قهرمانانه ایستادند، ساده زیست بودند، دلبسته دنیا نبودند و برای خدمت به محرومان تلاش شبانه روزی می کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: این دولتمردان الگو برای همه مسئولان و دولتمردان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران هستند.

آیت الله خاتمی رفتار متملقانه در هر سه قوای کشور را رفتاری غیراسلامی برشمرد و گفت: همچنین رفتار بدبینانه که همه چیز را سیاه می بیند نیز باعث افت کارها می شود.

وی افزود: انتظار می رود هر سه قوا رفتار ناصحانه را در پیش بگیرند که براساس آن خوبی ها دیده و تجلیل شود و جلوی نارسایی ها نیز گرفته شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در سال چهارم دولت‌ها آسیبی که ممکن است پیش بیاید آن است که همه چیز تحت الشعاع انتخابات بعدی قرار گیرد، گفت: در این صورت به کار مردم آن چنان که باید بها داده نمی شود.

آیت الله خاتمی افزود: دوستانه به دولتمردان توصیه می کنم با قوت و قدرت تا روز پایانی که در خدمت مردم هستند عاشقانه عشق به خدمت را در دل داشته باشد و در عرصه عمل به نمایش بگذارند.

وی گفت: مبادا انتخابات آینده سبب شود همه چیز سیاسی شود و معیشت مردم تحت الشعاع قرار بگیرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند دغدغه اول من معیشت مردم است.

امنیت امروز ما مدیون اقدام انقلابی امام است
خطیب نماز جمعه تهران گفت: کسانی که در داخل درباره منافقین با امریکا، اتحادیه اروپا و با بی بی سیِ کاملا آلوده، همکاری می کنند، مسئولین به هوش باشند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری همایش برای منافقین در اروپا افزود: در داخل هم کسانی همراه با منافقین و داعش می شوند .
وی ادامه داد: منافقین داعشی های ایرانی هستند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: نسل جوان آگاه باشند، اگر آن روز امام(ره) آن خدمت جانانه را نکرده بودند امروز ما گرفتاری های فراوان داشتیم .

امام جمعه موقت تهران گفت: امنیت امروز ما مدیون اقدام انقلابی امام است.

وی افزود: چرا شاگردان امام ، کسانی که در مکتب امام تربیت شدند و آنهایی که دم از امام می زنند ،اجازه می دهند امام مظلوم شود .

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان تکلیفم از امام دفاع کردم و هیچ باکی هم ندارم .

وی با اشاره به تخریب رسانه های غربی علیه ایشان گفت: این رسانه ها حرف های من را تحریف کرده اند و عکس های فتوشاپ آنچنانی از من درست کرده اند که اگر خودم در خواب ببینم وحشت می کنم ،لکن بیمی از این حرف ها ندارم .

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص روز جهانی مساجد افزود: مساجد الهی را آباد نگه دارید که اگر این کار را کنیم زندگی ما آباد می شود.

وی گفت: کسانیکه اهل مسجد و دعا هستند زندگی با صفاتری دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: فقط عمران فیزیکی مساجد در نظر گرفته نشود و به عمران فرهنگی هم توجه شود .

آیت الله خاتمی با اشاره به روایتی تاکید کرد: مسجد باید کانون متدینان،کانون تقویت بنیاد عبادی، رشد اخلاقی و روشنگری باشد و این مجموعه سبب خواهد شد که به رسالتی که در برابر مسجد داریم عمل شود .

ضرورت گسترش فرهنگ خوش بینی در جامعه دینی
امام جمعه موقت تهران ضمن دعوت خود و نمازگزاران تهرانی به رعایت تقوا، این خصیصه را عاملی برای بازداشتن دوستداران خدا از ارتکاب به محرمات دانست.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه تهران گفت: برای شناسایی افراد متقی باید به رفتار آنان توجه کرد چنین کسانی نزدیک محرمات خداوند نمی شوند .

وی در ادامه به موضوع سبک زندگی دینی اشاره کرد و افزود: تهمت از مهمترین صفاتی بشمار می آید که با سبک زندگی دینی سازگاری ندارد .

خاتمی با بیان اینکه تهمت در شأن یک مسلمان نیست این صفت را از ابزاری معرفی کرد که  درطول تاریخ برای مقابله با انبیاء استفاده می شده است .

وی تاکید کرد: مسلمانان همواره باید برای مقابله با این آسیب تهمت، آمادگی داشته باشند .

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مسلمانان علاوه بر اینکه باید تهمت را گناه بدانند راه سوم مقابله با آسیب این گناه را مستندمحوری دانست و افزود: برای هرتهمتی که زده می شود باید به دنبال اسناد آن بود .

خاتمی گسترش فرهنگ خوش بینی در جامعه دینی را ضروری اعلام کرد و گفت: درجامعه ای که فرهنگ دینی حاکم است باید به یکدیگر خوش بین بود مگر خلاف آن ثابت شود .

وی با تاکید براینکه مردم نباید زمینه تهمت را در جامعه دینی فراهم کنند از دیگر راه های مقابله با آسیب این گناه را ایجاد شرایط برای دفاع متهم دانست و افزود: با توجه به اینکه در فضای مجازی به راحتی به افراد و مسئولان تهمت زده می شود باید شرایطی ایجاد شود که این افراد بتوانند از خود دفاع کنند .

خاتمی دفاع از مظلوم و منزوی کردن رسانه های دروغ محور را از مهمترین راه هایی برشمرد که باید برای مقابله با آسیب تهمت به آنها توجه شود .

وی تاکید کرد : مردم نباید هر آنچه که از شبکه های ماهواره ای بیگانه پخش می شود باور کنند .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید