آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم مطرح کرد؛ شعار «ما می توانیم» در عرصه فرهنگ و اقتصاد اجرایی شود/ انتقاد از توطئه داخل و خارج برای تطهیر منافقین

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم مطرح کرد؛ شعار «ما می توانیم» در عرصه فرهنگ و اقتصاد اجرایی شود/ انتقاد از توطئه داخل و خارج برای تطهیر منافقین

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به جایگاه امر به معروف در اسلام گفت: امر به معروف در روایات به منزله نماز و جهاد بوده و جنبه عبادی و سیاسی دارد، امام علی(ع) می فرماید جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف قطره در برابر دریا است.

وی افزود: این واجب در ساختار سیاسی اسلام دارای نقش اساسی است و مهم ترین عنصر نظارتی به شمار می رود، اگر امت اسلامی به دنبال سعادت است راهکارش اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است؛ شکوفایی ایمان در یک جامعه اسلامی در پرتو امر به معروف و نهی از منکر است.

دولت ها وظیفه دارند پرچم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی برافراشته نگه دارند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دولت ها و مسؤولان وظیفه دارند که پرچم امر به معروف را در جامعه اسلامی برافراشته نگه دارند، اظهار داشت: واجبات در یک مسیر هستند، آیا می شود که نماز را انجام داد و عدل آن یعنی امر به معروف را کنار بگذاریم.

وی با تسلیت شهادت امام جواد(ع) ادامه داد: وجود مقدس امام در سن 25 سالگی به دستور معتصم عباسی و به وسیله همسرش با زهر به شهادت می رسد، شرایط سختی در آن زمان برای تشیع وجود داشت و حتی شخصیت هایی که جزو یاران امام رضا(ع) بودند به تردید افتادند چون امام در سن 7 سالگی به امامت رسیدند

امام جمعه قم با اشاره به 12 شهریور روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس ابراز داشت: مردم قهرمان بوشهر در برابر انگلیسی ها ایستادند و مقاومت کردند و شهید رییسعلی دلواری در برابر توطئه آن ها ایستادگی کرد تا سرانجام قهرمانانه به شهادت رسید، این جوانمردان به امر مراجع و علمای زمان خود وارد عرصه مبارزه و جهاد شدند.

وی به فرا رسیدن سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) عنوان کرد: از زندگی ساده و بی آلایش وجود مقدس علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باید الگو گرفت، بهانه ها باید کم شود تا جوانان با سهولت و آسانی ازدواج کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز 13 شهریور روز تعاون خاطرنشان کرد: اسلام دستور جدی داده و جزو آموزه های ما است که اگر  تعاون و همکاری در یک جامعه اسلامی شکل گیرد جامعه تبدیل به مدینه فاضله می شود.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله قدوسی اضافه کرد: ماه شهریور ماه شهدای انقلاب است، جمعه سیاه 17 شهریور که برای همه تکان دهنده بود اما ملت ایران راه را برای پیروزی انقلاب باز کرد.

صحنه های دلخراشی را در فاجعه منا مشاهده کردم

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به کشتار زائران خانه خدا در سال 1366 گفت: چندصد نفر مظلومانه به شهادت رسیدند که جرم آن ها اعلام برئت از مشرکان بود، می توان گفت سالی نبوده که حادثه برای حجاج اتفاق نیفتاده باشد، پارسال نیز فاجعه منا بود که بنده در آنجا صحنه های بسیار دلخراشی را مشاهده کردم، آل سعود تا کی می خواهد این مدیریت سست و بی بنیان را در مدیریت حج ادامه دهد، امیدواریم که خداوند متعال زمینه فراهم کند که امت اسلام بتواند به سهولت و آسانی اعمال و مناسک حج را انجام دهد.

واکنش به تلاش های مذبوحانه برای تطهیر چهره منافقین

وی با اشاره به تلاش های مذبوحانه اخیر در جهات تطهیر چهره منافقین افزود: این روزها چه در داخل و چه در خارج از کشور تلاش هایی در جهت تطهیر منافقین می شود و می خواهند چهره زیبای امام و انقلاب را مخدوش کرده و کارنامه سیاه منافقین را از یاد ملت ببرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که 17 هزار شهید ترور داریم که منافقین آن ها را به شهادت رساندند، اظهار داشت: شخصیت های بزرگ کشور را ترور کرده و حتی به کودک، زن و پیر رحم نکردند، امروز می خواهند منافقین را تطهیر کنند که متأسفانه در داخل توطئه ای هماهنگ با خارج انجام می گیرد، خیرخواهانه هشدار می دهیم که این اقدامات به نفع دنیا و آخرت شما نیست.

وی ادامه داد: اخیرا وزارت دفاع نمایشگاه آبرومندی از دستاوردها به نمایش گذاشت که رهبرمعظم انقلاب به مدت دو ساعت از این نمایشگاه بازدید کردند، آثار تولیدی در عرصه تسلیحات دفاعی، سامانه های راداری و انواع موشک ها که نشان دهنده توانایی جمهوری اسلامی بود به نمایش گذاشتند.

امام جمعه قم ابراز داشت: اگر در کشور سپر امنیتی مشاهده می کنیم در سایه 3 عنصر اساسی است؛ روحیه دینی و انقلابی مردم، وجود نیروهای مسلح و مجموعه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و خودکفایی در تجهیزات دفاعی این عناصر را تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: در رابطه با مسأله دفاعی به اندازه ای رشد کردیم که دشمن از برد موشک های ما می ترسد پس معلوم می شود که این ملت توان و ظرفیت دارد، چرا در زمینه اقتصاد و فرهنگ گام لازم برداشته نشده است، شعار ما می توانیم حق بوده و تجلی پیدا کرده است بنابراین در فرهنگ و اقتصاد ملت رشید و رشد یافته ایران می تواند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید