آیت الله علم الهدی: ایجاد فسق و فجور در قم، برنامه جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب است/ سیدالشهدا در برابر انحراف سیاسی قیام کردند

آیت الله علم الهدی: ایجاد فسق و فجور در قم، برنامه جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب است/ سیدالشهدا در برابر انحراف سیاسی قیام کردند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) را علت نامگذاری این هفته به نام این فریضه فراموش شده دانست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: امام حسین(ع) برای خارج کردن مردم از بی تفاوتی در قبال ظلمی که یزید سگ‌بازِ شراب‌خوار بر زندگی مردم روا می‌کرد، قیام کردند. ابتدای امر افراد در صدد نصیحت مولا بر می‌آمدند و ایشان را از قیام منع می‌کردند.

هدف قیام سیدالشهدا(ع)، امر به معروف و نهی از منکر مردم بود

وی با اشاره به یکی از خطبه‌های سیدالشهدا(ع) مبنی بر سعادت دانستن مرگ نسبت به زندگی همراه با ذلت، خاطرنشان کرد: «إنی لا اری الموت الا السعاده» معنایش این است که امر به معروف و نهی از منکر باید تا مرز مرگ و کشته شدن ادامه داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای بنا شد وقتی یک نفر می‌گوید «شهوت‌رانی نکنید؛ در نظامی که 37 سال با خون شهید سرپا مانده، گناه نکنید و ابزار توسعه گناه را در این مرز و بوم به وجود نیاورید»، به او بگویند «تو ضد لذت، ضد خوش‌گذرانی و ضد آسایش مردم هستی»، نباید از این حرف‌ها ترسید و عقب نشینی کرد. باید تا پای جان دادن ایستاد. تا جایی که امام حسین(ع) فرمود «إنی لا اری الموت الا السعاده.»

سیدالشهدا در برابر انحراف سیاسی مردم قیام کردند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر لزوم شناخت جامعه هدف سیدالشهدا(ع) در امر به معروف و نهی از منکرِ عظیم عاشورا، تصریح کرد: جامعه هدف ایشان، یزید نبود. حکومت یزید، معلول این منکری بود که امام حسین(ع) می‌خواست از آن نهی انجام دهد. انکر منکرات آن زمان، انحراف سیاسی امت بود. انحرافی که مولودش حکومت معاویه و یزید بود. سیدالشهدا(ع) هم فرمودند «می‌خواهم امت را اصلاح کنم.»

وی در تشریح انحراف سیاسی امت اسلام در عصر حکومت بنی امیه، اظهار کرد: این انحراف سیاسی عبارت بود از این‌که مردم در برابر ظلم و جنایت و گناه بی‌تفاوت شده و دنبال زندگی خودشان افتاده بودند. این مصلحت‌اندیشی برای زندگی به گونه‌ای بود که مردم می‌خواستند جوری قدم بردارند که خواب و خوراک‌شان به خطر نیفتد و نقطه تبلور این انحراف سیاسی، نقض بیعت مردم کوفه با مسلم بود. علت این نقض عهد، تغییر عقیده کوفیان نبود؛ مصلحت‌اندیشی آنان برای زندگی‌شان بود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: مردم کوفه دیدند که معاویه 20 سال جنایت‌کاران و قداره‌کشان خودش را به جرم دوستی اهلبیت(ع) و امیرمؤمنان(ع) بر این شهر مسلط کرد. با خودشان گفتند «الآن هم همان‌طور می‌شود» و برای این‌که زندگی آرام‌شان خراب نشود، با مسلم نقض عهد کردند.

ولایت فقیه، مسلمِ امام زمان(عج) است

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که شعار انقلابی «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» به تنهایی راه انسان را از اهل کوفه جدا نمی‌کند، تصریح کرد: شما تا زمانی کوفی نیستید که پای ولایت فقیه بایستید. تا زمانی که خودِ آقا امام زمان(عج) تشریف بیاورند.

وی ولی فقیه زمان را مسلمِ امام زمان(عج) دانست و ادامه داد: اگر مردم کوفه پای بیعت با مسلم می‌ایستادند تا امام حسین(ع) تشریف بیاورند، دیگر مردم کوفه بی‌وفا نمی‌شدند. شما تا وقتی اهل کوفه نیستید که پای ولایت فقیه بایستید و ایستادگی در پای ولایت فقیه با مصلحت‌اندیشی برای شهوت و شکم سازگار نیست. نمی‌توان هم خوب خورد، هم خوب خوابید و راحت بود و در عین حال پای ولایت فقیه هم ایستاد.

ایستادگی در کنار ولی فقیه با مصلحت اندیشی برای شکم و شهوت در تضاد است

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: استکباری که می‌خواهد ولایت فقیه را براندازی کند، راحتیِ کسانی که در پای ولایت فقیه ایستاده باشند را هم هدف قرار می‌دهد. شما کنار می‌روید؟ اهل کوفه همین کار را کردند. اگر مصلحت اندیشی برای شهوت و شکم مطرح باشد، نه دین و ارزش‌های دینی، این همان منکری است که امام حسین(ع) برای نهی از آن قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ملانع اصلی امر به معروف در جامعه امروز را جریان‌های سیاسی نیازمند به حمایت قشر لاییک و بی‌بند و بار توصیف کرد و گفت: جریان‌های سیاسی‌ای که می‌خواهند از قشر لاییک، بی‌بندوبار و لاابالی برای خودشان در انتخابات اردو درست کنند، مانع از نهی از منکر هستند. همین‌که کسی نهی از منکر کند، این جریان‌ها در فضای مجازی و حقیقی، در مطبوعات، اهانت می‌کنند؛ استهزا می‌کنند؛ تهمت می‌زنند تا در عرصه قدرت‌یابی برای خودشان لشگر بسازند.

ایجاد فسق و فجور در شهر قم، برنامه جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب است

وی با اشاره به این‌که جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب تنها برای اهداف سیاسی خود از جوانان دم می‌زنند، خطاب به آن‌ها تصریح کرد: شما دل‌تان برای جوان سوخته؟ شما به فکر خوشی جوان هستید؟ در حالی که یکی از شما حتی به عنوان شعار هم درباره بیکاری جوانان اظهار دغدغه نمی‌کند. شما از لذت کدام جوان دفاع می‌کنید؟ جوانانی که سینه‌زن تاسوعا و عاشورا هستند؟ جوانان مدافع حرم؟ یا یک مشت انسان ولنگار که می‌خواهید برای هدف انتخاباتی به دنبال سرتان راه بیندازید؟

آیت‌الله علم‌الهدی در پایان با بیان این‌که جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب به دنبال ترویج فسق و فجور در کانون مرجعیت و روحانیت، شهر قم هستند، خاطرنشان کرد: این‌ها می‌خواهند در شهر قم که خاستگاه انقلاب است و حتی پیش از انقلاب افراد بی‌حجاب هم برای ورود به قم حجاب سرشان می‌کردند، فسق و فجور حساب شده راه بیندازند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید