آیت‌الله حسینی بوشهری: “مصوبه سنا” اوج خباثت آمریکایی‌ها است/ مسئله فلسطین مسئله نخست امت اسلامی است

آیت‌الله حسینی بوشهری: “مصوبه سنا” اوج خباثت آمریکایی‌ها است/ مسئله فلسطین مسئله نخست امت اسلامی است

امام‌جمعه قم با بیان اینکه همچنان مسئله فلسطین مسئله نخست امت اسلامی و ایران اسلامی است، گفت: تنها راه پیروزی ملت فلسطین را اتکا به قدرت باری تعالی می دانیم و هر راه دیگری که بروند اشتباه است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در شب‌های قدر شیطان در زنجیر بود، این چند روز باقی‌مانده را قدر بدانیم و آنچه از کار خیر از دستمان برمی‌آید دریغ نورزیم.

وی با اشاره به‌روز جهانی قدس گفت: امام راحل در اقدامی هوشمندانه روز جهانی قدس را اعلام کردند، این روز یک مناسبت رسمی در جمهوری اسلامی است و سال‌هاست که مردم با این روز انس گرفته‌اند، این راهپیمایی نشانگر آن است که پیام رسای امام بر دل‌های بیداردلان نشسته است.

امام‌جمعه قم روز قدس را روز ایستادگی در مقابل مستکبران دانست و افزود: این روز، روز دفاع از مظلومان است، اتکای به ظالم نه‌تنها نباید کرد بلکه علیه ظالم باید فریاد کشید، هر انسانی که غصه پردرد فلسطین را می‌شنود انسان دلش به درد می‌آید.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه رژیم صهیونیستی و دشمنان یک موجودیت حقیقی را به یک موجودیت جعلی تبدیل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنان با اختلاف میان کشورهای اسلامی از یک‌سو و ایجاد داعش و تکفیری‌ها سبب شده‌اند که کشورهای منطقه از مسئله فلسطین غفلت کنند.

وی بیان کرد: اوج رسوایی دشمنان ما این است که ائتلاف عربی، عبری و غربی درست می‌کنند، ما به‌صراحت اعلام می‌کنیم اگرچه این دستگیری‌ها و اهانت‌ها ادامه دارد، اما می‌گوییم که همچنان مسئله فلسطین مسئله نخست امت اسلامی و ایران اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها راه پیروزی ملت فلسطین را اتکا به قدرت باری‌تعالی می‌دانیم و هر راه دیگری که بروند اشتباه است، ان شالله روزی فرارسد که در کشور برای پیروزی قدس جشن پیروزی بگیریم.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی داعشی‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: ملت ما منتظر پاسخی محکم به این گروه از خدا بی‌خبر بود، که خوشبختانه سیلی محکم خود را نه‌تنها به گوش داعشی‌ها نواخت بلکه خبر نخست بین‌المللی شد و پیام روشنش به آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه بود که اگر این‌کارهای شما ادامه یابد سیلی محکم‌تری خواهید خورد.

امام‌جمعه قم با اشاره به‌روز هفتم تیرماه گفت: این روز استحکام نظام جمهوری اسلامی است، منافقان به‌دنبال تمام کردن کار انقلاب بودند و شهید بهشتی را در این انفجار از بین بردند اما خبر نداشتند که این انقلاب هرروز بارورتر شده و به درختی تناور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به‌روز قوه قضاییه گفت: بخش عظیمی از کارایی نظام به کارایی دستگاه قضایی برمی‌گردد، به‌منظور پاسخگویی به مطالبات نظام، رهبری و مردم گرچه کارهای خوبی انجام‌گرفته اما انتظار برخورد جدی‌تر با قانون‌شکنان دارند و مردم امنیت اخلاقی و اجتماعی می‌خواهند و قوه قضاییه باید دست‌به‌کار شده و کار را به‌جایی برساند که مشکلات سر راه مردم نباشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری مصوبه سنای آمریکا در رابطه با تشدید تحریم‌ها را اوج خباثت آمریکایی‌ها دانست.

امام‌جمعه قم اظهار داشت: به فرموده امام صادق(ع) خداوند تضمین کرده که مؤمنان را از وضعی که دوست ندارند به وضعیتی مطلوب‌تر برگرداند و روزی آن‌ها را از جایی که باور نمی‌کنند، را برساند.

وی با اشاره به پیامدهای فردی و اجتماعی امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: ازجمله پیامدهای فردی ترک این فریضه این است که انسان را از قرب به درگاه الهی محروم می‌سازد، همچنین یکی دیگر آثار ترک امربه‌معروف و نهی از منکر در بعد فردی این است که این انسان شریک در گناه دیگران می‌شود.

امام‌جمعه قم بیان کرد: اگر انسان از طریق لسان و اقدام عملی نمی‌تواند امربه‌معروف کند، لااقل اظهار تنفر از امر منکر کرده و اظهار بی‌اعتنایی نکند، امام صادق(ع) می‌فرمایند، کسی که همسایه معصیت‌کاری دارد و هیچ عکس‌العملی در مقابل معصیت این فرد نشان نمی‌دهد در معصیت این فرد شریک است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید