اطلاعات تغذیه‌ای کشمش

اطلاعات تغذیه‌ای کشمش

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

کشمش، انگور خشک شده بوده که در آشپزی، شیرینی پزی و یا حتی تنقلات یا میان وعده‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل طعم شیرین آن، همچنین تحت عنوان «آب نبات طبیعی» نامیده می‌شود. این مقاله اطلاعاتی را در خصوص ارزش غذایی این خشکبار در اختیارتان قرار می‌دهد.
کشمش، انگور خشک شده بوده که غنی از الکترولیتها، مواد معدنی و ویتامینهای مختلف است. انگور کشمشی در اکثر قسمتهای دنیا مانند استرالیا، ارمنستان، ایالات متحده، ترکیه، هند، افغانستان، شرق اروپا، و غیره پرورش می‌یابد. درست همانند هر میوه‌ی خشک شده‌ی دیگر کشمش دارای فوائد سلامتی بخش و مواد مغذی فراوانی است.
کشمش شناخته شده است که دارویی مؤثر برای کم خونی، یبوست، و اسیدوز می‌باشد. متخصصین تغذیه همچنین مصرف آن را به منظور افزایش وزن توصیه می‌کنند. کشمش حاوی فیتونوترینت یا مواد مغذی گیاهی پلی فنلیک بوده که به جهت خواص آنتی بیوتیکی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده‌اند. این میوه‌ی خشک شده همچنین به مبارزه با مشکلات دندانی همچون کرم خوردگی، بیماریهای لثوی و غیره کمک می‌کند به این دلیل که حاوی اسید اولئانولیک (oleanolic acid) است. اسید اولئانولیک به از بین بردن باکتری‌های موجود در پلاکهای تشکیل شده بر روی دندانها کمک می‌کند. کشمش همچنین معروف است که اجابت مزاج را بهبود می‌بخشد به این دلیل که سرشار از منبع فیبرهای خوراکی است. و نیز عملکرد جنسی را به دلیل وجود اسید آمینه‌ای تحت عنوان آرژنین بالا می‌برد.
اطلاعات غذایی اولیه

 

مواد مغذی موجود در کشمش (در هر 100 گرم)

مقدار

انرژی

299 کالری

قند

59 گرم

کربوهیدرات

79 گرم

پروتئین

3 گرم

چربی

5ر0 گرم

فیبر خوراکی

4 گرم

کلسیم

50 میلی‌گرم

آهن

88ر1 میلی‌گرم

پتاسیم

750 میلی‌گرم

سدیم

11 میلی‌گرم

ویتامین‌ها به منظور انجام فرایندهای شیمیایی مورد نیاز بدن ما می‌باشند. آنها همچنین اجزاء سازنده‌ی بدن ما هستند. جدولی که در ادامه آورده شده است، اطلاعاتی را در خصوص میزان ویتامین‌های مختلف موجود در کشمش فراهم ساخته است.

 

ویتامین (در هر 100 گرم)

مقدار

ویتامین A

0 واحد بین‌الملل (IU )

ویتامین B6

075ر0 میلی‌گرم

ویتامین B12

میکروگرم

ویتامین C

0ر1 گرم

ویتامین E

05ر0 میلی‌گرم

ویتامین K

5ر1 میکروگرم

کشمش میوه‌ی خشک شده‌ی مغذی و سالمی است. این خشکبار سرشار از آنتی اکسیدان بوده که به خلاص شدن از شر ناخالصیهای موجود در خون ما کمک می‌کنند. برخی مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که کشمش به محافظت در برابر سرطان روده‌ی بزرگ یا کولون و برخی بیماریهای قلبی کمک می‌کند. این خشکبار همچنین سرشار از کالری بوده و منبع بسیار خوبی از انرژی برای کودکان و ورزشکاران به حساب می‌آید به این دلیل که به کسب مجدد انرژی کمک می‌کند. کشمش از 70% فروکتوز برخوردار بوده به همین منظور می‌تواند به عنوان یک میان وعده‌ی کوچک مورد استفاده قرار گیرد. این خشکبار همچنین حاوی کلسیم بوده که وجود آن برای سلامت استخوانها مورد نیاز است. کشمش دارای هیچ گونه مواد نگهدارنده‌ای در خود نبوده و فروکتوز به تنهایی به عنوان یک ماده‌ی نگهدارنده‌ی طبیعی عمل می‌کند. این خشکبار عاری از کلسترول بوده و منبعی بسیار غنی از فیبر به حساب می‌آید.
اکثر افرادی که مراقب رژیم غذایی خود هستند، صبحانه‌ای را میل می‌کنند که شامل نان حاوی کشمش، بلغور جو دوسر با کشمش و شیر، و یا حتی یک مشت کشمش و کیک یا پای خامه‌ای حاوی کشمش و غیره است.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید