آیت الله سعیدی: مسؤولان به جای بگومگوهای بی حاصل به مشکلات و معضلات جامعه رسیدگی کنند

آیت الله سعیدی: مسؤولان به جای بگومگوهای بی حاصل به مشکلات و معضلات جامعه رسیدگی کنند

امام جمعه قم با بیان این که قراردادهای خارجی باید به مشورت کارشناسان از طیف های گوناگون امضا شود، گفت: مسؤولان به جای مسائل بی حاصل به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: نسب حضرت عبدالعظم حسنی با 4 واسطه به اما حسن(ع) می رسد و از سادات حسنی محسوب می شود.

وی افزود: خاندان حضرت عبدالعظیم دو ویژگی برجسته داشتند یکی این که مبارز بودند و با ظالمان و ستمگران مبارزه می کردند و دوم این که کرامت طبع و خدمت به مردم جزء سیره این بزرگواران بود، امام هادی(ع) شیعیان منطقه ری را برای حل مشکلات و آشنایی با مسائل دینی به عبدالعظیم حسینی رجوع می دهند؛ اجر زیارت ایشان همانند زیارت امام حسین(ع) شمرده شده است.

امام جمعه قم با بیان این که حضرت حمزه از حامیان مهم و تأثیرگذار در دعوت پیامبر بودند، اظهار داشت: ایشان از پیامبر در برابر آزار مشرکان حمایت می کرد و از بزرگان قریش بود، حضرت حمزه در محاصره اقتصادی علیه پیامبر و مسلمانان در شعب ابی طالب حضور داشت و در جنگ بدر رشادت های فراوانی انجام داد.

وی با اشاره به کینه توزی دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ، ادامه داد: تخریب ها و جسارت ها ادامه پیدا کرد و به زمان ما رسید و نمونه های آن در تخریب حرم عسکریین، اهانت به حرم حضرت زینب(س) و به دندان گرفتن جگر رزمنده مدافع حرم مشاهده می شود و نشان می دهد که این جنایات و کینه ها در تاریخ مستمر است.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: جنایاتی که امروز از سوی عربستان و فرقه ضاله وهابیت علیه یمن، بحرین، عراق و سوریه صورت می گیرد همه به دلیل بغض با اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی است که امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار چنین اسلامی است.

وی عنوان کرد: به همین دلیل هر کس با جمهوری اسلامی ایران اندک رابطه ای همانند داشته باشد با وجود این که هم پیمان آن ها محسوب می شود با آن مخالفت می کنند، اسلام ناب نقش ویژه ای در بیداری مسلمانان دارد، از این رو دشمنان کینه توزی می کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: افزون بر دشمنان فرقه ای، دشمن حرفه ای دیگری در سطح جهان داریم، در مناظرات انتخابات دو دوره گذشته ریاست جمهوری آمریکا دیدیم که نامزد انتخابات با صراحت اعلام کرد که نابود کردن بنیان خانواده و بیمار کردن مردم از طریق افزایش استعمال دخانیات راه آسیب زدن به ایران است.

وی اضافه کرد: برای نابود کردن بنیان خانواده طرح ها و توطئه های بسیاری برنامه ریزی کردند، از جمله این توطئه ها اجرایی کردن سند 2030 بود که ارکان مهمی از جمله خانواده را نشان گرفته بودند، با غفلت برخی از مسؤولان این سند ننگین به کشور راه پیدا کرد اما با هوشیاری رهبر معظم انقلاب توطئه اجرای بی سر و صدای این سند افشا شد.

آیت الله سعیدی با بیان این که برای آلوده کردن مردم دو شرکت تولید سیگار در کشور در دوران تحریم راه اندازی کردند، گفت: یکی از شرکت ها آمریکایی و انگلیسی و دیگری ژاپنی است، این دو شرکت به تنهایی سالیانه 800 هزار میلیارد تومان از فعالیت خود از تولید سیگار در ایران سود می برند.

وی افزود: سالانه 10 هزار میلیارد تومان از سوی ایرانی خرج سیگار می شود و مصرف این ماده خطرناک در بین پسران و دختران رو به افزایش است، آیا سزاوار نیست در عوض بگومگوهای بی حاصل که جامعه را دو قطبی می کند مسؤولان و مردم چاره ای بیندیشند و راه حلی برای این معضلات پیدا کنند؟

امام جمعه قم با گرامیداشت روز عفاف و حجاب، اظهار داشت: کشف حجاب یکی از توطئه های غربی ها علیه مسلمانان بود، رضاخان خبیث سنت زشتی را در ایران بنیان گذاشت که هنوز امروز هم نظام و مردم درگیر آثار و نتایج آن هستند، همه دستگاه ها، مسؤولان و رسانه ها باید کاری کنند که مردم به عفاف و حجاب برگردند و این ارزش اسلامی را پاسداری کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان عالی قضایی، ادامه داد: رهبر انقلاب ضمن قدردانی از آیت الله لاریجانی و کارهای انجام شده در دستگاه قضایی، توصیه های مهمی ارائه فرمودند، امیدواریم با همکاری سایر قوا به توصیه های رهبر معظم انقلاب عمل شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که مردم در گذشته به حل مشکلات از طریق علما و ریش سفیدان اهتمام داشتند، ابراز داشت: این منازعات و مشکلات امروز هم باید با مراجعه به علما و ریش سفیدان حل شود تا شاهد متورم شدن پرونده ها در دستگاه قضایی نباشیم.

وی با اشاره به قراردادهای دولت با شرکت های خارجی از جمله توتال، عنوان کرد: وقتی این قراردادها پذیرفته و امضا می شوند و خبر آن به رسانه ها می رسد قضاوت های گوناگونی درباره آن صورت می گیرد، به عنوان مثال قراردادی که اخیرا با شرکت توتال بسته شد برخی آن را نقطه عطفی در دوران تحریم های ظالمانه آمریکا و غربی ها علیه ایران دانستند و برخی هم این قرارداد را کرسنی جدید و توطئه و تهدید علیه جمهوری اسلامی اعلام کردند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: دولت مجموعه ای از قراردادها که اهمیت خاصی دارند و حاشیه دار هستند قبل از پذیرفتن و امضا در حضور جمعی از نخبگان و کارشناسان از طیف های مختلف باید به مشورت بگذارد و اگر بعد از آن در مجموع دیدند به صلاح کشور است آن را اجرا کنند.

وی اضافه کرد: مگر دولتی ها نمی گویند دوران انتخابات و رقابت تمام شد و دوران همدلی و رفاقت است، این کار هم بر اساس رفاقت و همدلی است، می توانند نخبگان و کارشناسان طیف های گوناگون را دعوت کنند تا شاهد مصداق عملی همدلی باشیم.

امام جمعه قم گفت: اگر چنین کاری صورت گیرد طرح ها و برنامه ها پخته و کارشناسانه می شود و مردم بدون تحت تأثیر قرار گرفتن برخی رسانه ها دچار استرس نمی شوند و به دولت اعتماد می کنند.

وی افزود: هفته گذشته شاهد تحول مهمی در منطقه در صحنه جنگ عراق با تروریست ها بودیم که عبارت از آزادسازی اکثر مناطق موصل و به معنای از هم پاشیدن تشکیلات شیطانی و به زوال رفتن عمر نکبت بار داعش در منطقه است که نقش مرجعیت شیعه، نیروهای مردمی و دولت عراق در این پیروزی ها بر کسی پوشیده نیست.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید