مواد غذایی چربی سوز برای زنان

مواد غذایی چربی سوز برای زنان

مترجم: سعید علیزاده

غذاهای چربی سوز به سوزاندن کالری بیشتر از مقدار واقعی موجود در آن‌ها کمک می‌کنند. در اینجا لیستی از مواد غذایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند به آن رویا دست یابید.
اگر سعی دارید که به کمک رزژیم غذایی و ورزش وزن خود را کاهش دهید، در این صورت باید به فکر پیروی از رژیم غذایی با مواد غذایی باشید که چربی را به آسانی می‌سوزانند. زنان تمایل دارند که در ناحیه سینه و باسن افزایش وزن داشته باشند. علاوه بر این، سرعت و سوخت و ساز بدن آن‌ها در مقایسه با مردان پایین‌تر است. غذاهای چربی سوز با افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کنند تا روند کاهش وزن سرعت بگیرد. آن‌ها همچنین چربی ذخیره شده در بدن را می‌سوزانند و آن‌را تبدیل به انرژی می‌کنند که برای بدن نیاز است.
فهرست مواد غذایی چربی سوز
همانطور که قبلا بحث شد، غذاهای چربی سوز برای کاهش وزن مفید هستند. آن‌ها کالری‌ها را حتی موقعی که بدن در حال استراحت است می‌سوزانند. با این حال، به یاد داشته باشید که این مواد غذایی نباید بیش از حد مصرف شوند، چون ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شدید شوند. چای سبز، زغال اخته، و ماست کم چرب برخی از بهترین مواد غذایی برای سوزاندن سریع چربی است. برای مواد غذایی جادویی دیگر ادامه را بخوانید…
گریپ فروت: گریپ فروت‌ها منبعی غنی از ویتامین ث و پتاسیم و همچنین محتوی مقدار بسیار کمی سدیم و چربی هستند. آن‌ها چربی را می‌سوزانند، کلسترول را حل می‌کنند و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. علاوه بر این، آن‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند و همچنین سطح انسولین در بدن را پایین می‌آورند. اگر تحت درمان دارویی هستید، در این صورت توصیه می‌شود که قبل از مصرف گریپ فروت با پزشک متخصص خود مشورت کنید.
گوشت بدون چربی: این گوشت حاوی پروتئین است و باعث سرعت بخشیدن بیشتر به سوزاندن چربی می‌شود. علت این است که برای هضم این گوشت پروتئینی در بدن معده به انرژی زیادی نیاز دارد، و از این رو، روند سوخت و ساز بدن به صورت اتوماتیک افزایش می‌یابد. این پروتئین‌ها به عضله سازی نیز کمک می‌کنند. مرغ، سینه بوقلمون و ماهی برخی از گوشت‌های بدون چربی خوبی برای زنان هستند تا چربی اضافی آن‌ها سوزانده شود.
چای سبز: مقدار کافئین موجود در چای سبز یک محرک طبیعی است که کالری اضافی را حتی در حال استراحت بدن می‌سوزاند. بنابراین، می‌توانید چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی در رژیم غذایی خود قرار دهید. چای سبز در قالب مکمل‌های چربی سوز نیز به منظور افزایش سوخت و ساز بدن توصیه می‌شود. با توجه به برخی تحقیقات، نوشیدن 5 فنجان چای سبز در روز حدود 0 تا 80 کالری را می‌سوزاند.
ماست کم چرب: ماست کم چرب و سایر محصولات لبنی کم چرب حاوی پروتئین و کلسیم هستند. آن‌ها می‌توانند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و به شیوه موثری باعث کاهش وزن شوند.
بادام و سایر آجیل‌ها: بادام معده را پر می‌کند و میل به غذا خوردن را کاهش می‌دهد. این آجیل‌ها سرشار از مواد مغذی هستند و به ساخت توده عضلانی کمک می‌کنند.
انواع توت‌ها: توت فرنگی، ذغال اخته، تمشک و دیگر نوع توت‌ها دارای محتوی فیبر بسیار بالایی هستند که مانع از هوس شما برای غذا خوردن می‌شوند و باعث می‌شوند کمتر بخورید. توت‌ها همچنین غنی از آنتی اکسیدان‌ها هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و به کاهش نشانه‌های پیری کمک می‌کنند.
ماهی قزا آلا: ماهی قزل آلا و دیگر ماهی‌های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای بدن ضروری هستند. آن‌ها منبعی غنی از پروتئین هستند، شما را پر نگه می‌دارند و باعث افزایش سرعت سوخت و ساز می‌شوند.
فلفل تند: فلفل تند گیاهی است که جنس فلفل دلمه تعلق دارد و حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین است. کپسایسین سرعت سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و بدن را مجبور به استفاده از کالری ذخیره شده برای هضم ماده غذایی می‌کند.
اسفناج: اسفناج و دیگر سبزیجات برگ سبز سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند و به سوزاندن چربی در بدن کمک می‌کنند. با جوشاندن اسفناج و اضافه کردن کمی نمک، شما یک دستور قوی برای کاهش وزن دارید.
حبوبات و غلات: اگر به دنبال این هستید که باریکتر شوید، غلات کامل می‌تواند یک دوست خوب برای شما باشد. می‌توانید غلات کامل را به شیوه‌های مختلفی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید نان کامل را انتخاب کنید یا از غلات سبوس‌دار بو داده به عنوان تنقلات استفاده کنید.
اگرچه آب در واقع غذا محسوب نمی‌شود، اما نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می‌کند. آب به زدودن سموم از بدن کمک می‌کند و همچنین سرعت سوخت و ساز را در بدن افزایش می‌دهد. آب سرد به دلیل اینکه بدن نیاز دارد با استفاده از سوزاندن کالری دمای آن‌را بالا ببرد به سوزاندن بیشتر کالری کمک می‌کند. روزانه 8 تا 10 لیوان آب برای مصرف توصیه می‌‌شود. با این حال نباید در وعده‌های غذایی آب بیش از حد مصرف کرد چون این کار باعث حل شدن اسیدهایی می‌شود که برای هضم غذا نیاز هستند.
لیست زیر برخی از مواد غذایی است که به سوزاندن بیشتر چربی کمک می‌کنند:
• زنجبیل
• سیر
• ماهی تن
• دانه سویا
• پسته
• کلم بروکلی
• دارچین
• سفید تخم مرغ
• روغن Enova
• بلغور جو دوسر
• پرتقال
• کلم
• هویج
• کرفس
برای سوزاندن چربی تنها نباید به این مواد غذایی متکی بود. ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. بنابراین با مصرف این مواد غذایی از چربی ذخیره شده در شکم خلاص شوید و سالم بمانید.


منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید