خطبه دوم حرم رضوی : لیست دانشمندان را بدهیم که آنان را بکشید؟

خطبه دوم حرم رضوی : لیست دانشمندان را بدهیم که آنان را بکشید؟

پذیرش پروتکل الحاقی خلاف قانون مصوب مجلس است/مذاکرات امروز یعنی بایستید تا نظامتان را براندازی کنیم

مذاکره یعنی این که شما بیایید بایستید، دست هایتان را ببندیم، همه تان را گردن بزنیم و نظامتان را براندازی کنیم، زیاده‌خواهی‌ها در این حد پیش رفته است؛این پروتکل الحاقی که می‌گویید در گفت‌وگوی لوزان مطرح بوده، در سال 84 مصوبه مجلس آن را متوقف کرد که هیچ حرکتی در راستای پروتکل الحاقی نباید در کشور صورت بگیرد.

خطبه دوم نماز جمعه، حرم امام رضا (علیه‌السلام)

آیت الله علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه هشتم خردادماه مشهد مقدس با اشاره به فرارسیدن ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان، بابیان این که همه باید نسبت به تکریم جوان کوشا باشیم، گفت: همه ما باید نسبت به تکریم جوانان کوشا باشید مخصوصأ مسؤولین، سیاستمداران و مسؤولان اجرایی، توجه به مسائل و مشکلات جوانان داشته باشند، با موقعیت الان با هر مشکل اقتصادی که وجود دارد، در هر زمانی برای حل مشکلات اقتصادی دست به گران کردن اجناس می‌زنند، غیر از مسئله رعایت قشر آسیب‌پذیر، نسل جوان را رعایت کنند.

این موضوع نسل جوان را ناامید می‌کند، دختر و پسر جوانی که زندگی خود را در روزهای اول تشکیل داده است، با این مشکلات گرانی، آن حلاوت همزیستی دو جوان با یکدیگر را به تلخی و ناراحتی مبدل می‌کند.

تکریم جوان یعنی راه را برای او باز کردن

اصل تکریم جوان، راه را برای جوان باز کردن است، جوان را جدی گرفتن است، در همه فعالیت‌ها، رشد علمی کشور و جامعه ، جوان را جلو انداختن است؛ رهبری در یک فرمایش فرمودند تحقق آرمان ها بدون جدی گرفتن جوان ها امکان‌ناپذیر است.

برادران، خواهران، ما این نمایش را در زندگی انقلاب خود دیدیم، 8 سال دفاع مقدس جوانان غیرتمند ما جان خود را سرمایه‌گذاری کردند و برای ما عزت آفریدند؛ آن غیرت جوانی که در هشت سال دفاع مقدس با جان دادن خودش عزت برای کشور آفرید، آن غیرت در این جوان نسل سوم الان هم موجود است و اینطور نیست که جوان نسل سوم عزتی که جوان نسل اول و دوم با جان دادن به دست آورد به خاطر شکم، اقتصاد و پول جیبش این عزت را از دست بدهد و این نظام و ملت را کاملاً در برابر دشمن زیاده‌خواه ذلیل کند، چنین چیزی ممکن نیست.

دشمن در کنار عدم لغو تحریم‌ها، ایران را به براندازی تهدید می‌کند

برادران، خواهران، زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و دشمنان ما در مسئله مذاکرات به اینجا رسیده که نه تنها تحریم‌ها را لغو نکنند بلکه ما را براندازی و نابود کنند، قصه به اینجا منتهی شده، ما دولت ستیز نیستیم، با برنامه دولت هم مخالف نیستیم، دولتی با رأی مردم روی کار آمده، دولت یازدهم، قبل از این که دولت روی کار بیاید، دشمنان ما و استکبار جهانی که از هر نوع سرکوبی ما ناامید شدند، سفره ما و اقتصاد ما را مورد حمله قرار دادند و به جریان اقتصادی ما تهاجم کردند.

دولت یازدهم که روی کار آمد حساب کرد که ابزار تحریم‌ها که ابزار این فشار بر کشور است، می‌شود دشمن را خلأ سلاح کرد و تحریم‌ها را از او گرفت، به خاطر این که فکر می‌کردند در اردوگاه دشمن یک ظرفیتی هست که اگر با دشمن وارد مذاکره بشوند و یا نوع مذاکره را عوض کنند، دشمن تغییر رویه و تغییر روش دهد، این فکرشان بود، این سیاستشان بود، بر اساس این سیاست کیفیت مذاکرات را عوض کردند

دولت یازدهم با تغییر رویه مذاکرات به دنبال حذف تحریم‌ها بود

مذاکرات در دولت یازدهم راه نیفتاد، 10 سال است که ما مذاکره می‌کنیم، منتها قبل از دولت یازدهم مذاکرات بر محور اقتدار ما تصلب ما و ایستادگی بر سر اصول و عزت ما که مسئله توسعه فناوری هسته‌ای بوده، تا قبل از این بر این استوار بود، این ها سیاستشان این شد که اگر ما روند مذاکرات را عوض کنیم، در اردوگاه دشمن یک ظرفیتی است که می‌توانیم رویه را عوض کنیم و تحریم‌ها را از دشمن بگیریم.

نباید سرباز خط مقدم نظام را تضعیف کرد

این سیاستشان بود و آمدند، مردم هم به این ها رأی دادند که کشور را اداره کنند، لذا ما نه با تیم مذاکره‌کننده مسئله‌داریم، تیم مذاکره‌کننده عین سربازی است که رفته در خاکریزی با دشمن مقابل شده، حالا اگر سربازی رفت با خاکریز با دشمن مقابل شد ولو در مقابله با دشمن حرکتی را هم انجام داد که به نظر ما درست نیامد، سرباز را که تضعیف نمی‌کنیم، زحمت هایش را که نادیده نمی‌گیریم.

مقام معظم رهبری دیروز در فرمایشاتشان فرمودند که این ها زحمت‌کشیده‌اند، تلاش کردند، عرق ریختند و عرق می‌ریزند، ما که نمی‌توانیم همه زحمت‌ها بیخود، امام آنچه مهم است، مسئله این است که دشمن، دشمن ناپاکی است، مشکل ما با زیاده‌خواهی دشمن است.

پس از قرارداد ژنو، تحریم‌ها روز به روز افزایش یافت

از سال 92 در قرارداد ژنو قرار شد تحریم‌ها متوقف شود، متوقف نشد، تحریم‌ها یکی پس از دیگری اضافه شد، قرار شد تحریم‌های بیمه و کشتی‌رانی و مسئله فناوری هواپیمایی و مشکلات سفرهای هوایی و دریایی حل شود، حل نشد و با کمال وقاحت گفتند نه تا هواپیمای ایرباسی که یک شرکت ایرانی خریده مصادره می‌کنیم، این کارها را که انجام ندادند، بر دشمنی هم که افزودند، الان موقعیت مراحل نهایی مذاکره و نوشتن پیش نویس توافقنامه است، این ها آمده اند در کمپ دیوید اتاق جنگ با ما تشکیل داده اند.

لیست دانشمندان را بدهیم که آنان را بکشید؟

مزدوران منطقه خود را، امرای خلیج و عربستان را جمع کردند که جنگ نیابی به وسیله این ها با ما راه بیندازند، در مراحل نهایی مذاکره می‌خواهند با ما بجنگند، این‌ها آمدند گفتند مسئله فناوری و مطالعات و تحقیقات ساخت بمب اتم و هسته‌ای را دانشمندان شما به دست آوردند، ما باید مطمئن شویم این ها حتی دانش ساخت بمب هسته‌ای ندارند، لذا باید تمام این ها را به ما لیست بدهید، معرفی کنید، این ها را بازجویی کنیم و بدانیم آنان دارای دانش ساخت بمب هست ای نیستند.

حالا ما معرفی کنیم، شما بازجویی کنید و بدانید که دارای دانش ساخت بمب هسته‌ای هست، می‌خواهید چه کنید؟ او را بکشید؟ شما همین شهید شهریاری را فهمیدید غنی‌سازی 20 درصد را این دانشمند نخبه راه انداخته، با صدها دست اطلاعات به دست اوردید این است، با لجن‌بار ترین وضعیت‌ها و ناپاک‌ترین و شیطانی‌ترین حرکت‌ها این عالم را کشتید و این دانشمند را کشتید، می‌خواهید ببینید دانشمندان ما دارای فناوری هسته‌ای در حد بمب هستند بکشیدشان؟

حرف‌های آمریکایی‌ها در قرون‌وسطا هم سابقه نداشته است

حرف‌هایی که این ها می‌زنند، حرف‌هایی است که حتی در قرون‌وسطایی در بین قدرتمندان دیکتاتوری افساانه ای رسم نبوده که به یک نفر که دارند می‌جنگند دستان تو را ببندیم و تو را گردن بزنیم؛ در بازرسی مراکز نظامی می‌گویند آقا اجازه دهید ما بیاییم مراکز نظامی شما را ببینیم، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت اگر بازرسی‌ها تا اینقدر توسعه پیدا کند برای ما خیلی خوب می‌شود، به وسیله بازرسان ما به اطلاعات نظامی ایران دست پیدا می‌کنیم، این حرف را علنی زد یک وزیر آمریکایی، شما بگذارید ما بگذاریم مراکز نظامی را ببینند، تجهیزات شما را تشخیص دهند، جاهای آن را نشان کنند، ما آن‌ها را بمب باران کنیم و بعد ما بیاییم بجنگیم و شمارا براندازی کنیم.

مذاکرات امروز یعنی بایستید تا نظامتان را براندازی کنیم

مسئله مذاکره هسته‌ای نیست، مذاکره یعنی این که شما بیایید بایستید، دست هایتان را ببندیم همه تان را گردن بزنیم و نظامتان را براندازی کنیم، زیاده‌خواهی‌ها در این حد پیش رفته، برادران، خواهران ، ما تا این اندازه که نمی‌توانیم بایستیم، این پروتکل الحاقی که شما می‌گویید در گفت‌وگوی لوزان بوده، این پروتکل الحاقی را سال 84 مصوبه مجلس داریم که مجلس آن را متوقف کرد و هیچ حرکتی در راستای پروتکل الحاقی نباید در کشور صورت بگیرد.

پذیرش پروتکل الحاقی خلاف قانون مصوب مجلس است

پروتکل الحاقی ضد قانون مصوب مجلس در سال 84 است، اگر بخواهد دوباره این مسئله جزء قرارداد بشود، باید مجلس از مصوبه قبلی خود دست بردارد و مجلس تصویب کند، بدون تصویب مجلس نمی‌شود این کار را انجام داد؛ شما نمایندگان مجلس نماینده این مردم هستید، از شما می‌خواهیم اول از حدود و حق خودتان حمایت کنید، لااقل قانونی را که خودتان تصویب کرده این پایش بایستید.

این که رهبری تنها ایستادگی می کند، می گویند عدم توافق به خاطر رهبری بود

یعنی برادران این که در این موقعیت فقط رهبر داد بزند، فریاد بکشد، رهبر شرط بگذارد و رهبر با تمام صراحت اعلام کند ما نمی‌گذاریم این ها از دانشمندان ما باخبر شوند و لیست دانشمندان را به آنان بدهیم، وقتی رهبر این را دارد می‌گوید، این درست نیست ما بگوییم همه دادها را باید رهبر بزند، همه موضع‌گیری‌ها را رهبر انجام دهد فردا هم بگویند این که توافق نشد و تحریم‌ها ادامه دارد یا شدیدتر شد به خاطر آقا بود، به خاطر رهبری بود، قشنگ توپ را بیندازند در زمین رهبری.

مگر مردم در این مملکت مرده اند؟ مگر جریانی که هشت سال دفاع مقدس جان داد، این جریان در این کشور دفن شده است؟ مگر این احساسات عزتمدارانه و عزت خواهانه این مردم در خط اسلام و در مقابله با استکبار و طاغوت از بین رفته؟ برداشته اند آقایان از توی مراکز مدیریتی خودشان بخشنامه کردند به واحدهایشان در اطراف مملکت که شما بیایید آثار سوء تحریم‌ها را برای ما مشخص کنید و بعد فردا طومار بدهند آثار سوء تحریم‌ها مثلاً هزار قلم است، خب باشد هزار قلم، آیا این آثار سوء تحریم‌ها مهم‌تر است یا دویست و پنجاه‌هزار انسان روی میدان مین پودر شدن یا زیر باران آتش خاکستر شدن مهم‌تر است؟

مذاکره‌کنندگان قهرمانی و مقاومت مدافعان دفاع مقدس را از خود نشان دهند

آنجا مردم ایستادند، استکبار را سرجای خود نشاندند در حالی که هیچ چیز نداشتند، الان بیایند بعد بگویید هزار قلم آثار سوء تحریم‌ها داریم، ما نمی‌گوییم طرفدار تحریم هستیم، تحریم‌ها باید برداشته شود، ما با توافق مخالف نیستیم، با توافق هم موافقیم اما تحریم‌ها برداشته شود، توافق هم اجرا شود، مسئله جنگ اقتصادی هم در کشور از بین برود، ما هم این تمنا را داریم اما با چه قیمت، چه جور و با چه کیفیت.

عزیزان ما که این زحمت را می‌کشند و این تلاش را انجام می‌دهند در جبهه مذاکره باید به این جهات توجه داشته باشند و آن قهرمانی و مقاومتی که مدافعین ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند، آن قهرمانی را این ها هم نشان دهند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید