آیت الله حسینی بوشهری: عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد قابل تقدیر است/ بدعهدی آمریکا در طول تاریخ ثابت شده است

آیت الله حسینی بوشهری: عملکرد دستگاه قضا در مبارزه با فساد قابل تقدیر است/ بدعهدی آمریکا در طول تاریخ ثابت شده است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اصول حاکم بر روابط اجتماعی به تبیین مؤلفه های اخوت و شیوه های تحکیم آن پرداخت و گفت: یکی ار مؤلفه های مهم اخوت و برادری وحدت و انسجام است.

وی افزود: انسان به عنوان موجودی اجتماعی نمی تواند بدون پیوند فکری و معنوی زندگی کند، حداقل زندگی اجتماعی این است که انسان در قبال خدمتی که برای دیگران انجام می دهد از آنان خدمت می گیرد؛ حداکثر زندگی اجتماعی نیز اخوت و برادری است.

امام جمعه قم با بیان این که در سایه اخوت و برادری جامعه به صورت پیکر واحد در می آید، اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرمایند مؤمنان برادر یکدیگر و همانند پیکر واحد هستند که اگر بخشی از این پیکر دچار مشکل شود بخش های دیگر نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بی تفاوتی در جامعه اسلامی معنا ندارد، یکی از شیوه های تحکیم اخوت و برادری دینی ایمان است؛ ادب معاشرت نیز تأثیر بسزایی در تحکیم اخوت دارد از همین رو در روایات بیان شده است کسی که حسن معاشرت داشته باشد برادرانش زیاد می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه دوم با اشاره به ضرورت بهره گیری از ماه مبارک رمضان ابراز داشت: شأن ماه مبارک رمضان باید حفظ شده و به توصیه های ائمه طاهرین(ع) درباره این ماه باید جامه عمل پوشاند، از 14 تا 21 ماه مبارک رمضان ایام اطعام و اکرام است که همه مردم باید به نیازمندان کمک کنند.

وی با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه عنوان کرد: نخسیتن بانویی که به پیامبر اسلام آورد حضرت خدیجه بود، این بانو تمام اموال خود را یکجا تقدیم پیامبر اسلام کرد تا ایشان به تبلیغ دین بپردازند؛رسول اکرم(ص) درباره شخصیت این بانو می فرمایند زمانی که همه مرا تکذیب و محاصره کردند خدیجه مرا تصدیق و حمایت کرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز ولادت امام حسن(ع) این امام را بسیار خدا ترس خواند و خاطرنشان کرد: ایشان همواره با تضرع کامل در محضر خداوند حاضر می شدند، کمک به ایتام و نیازمندان نیز از صفات شاخص امام حسن(ع) بود؛ کریم اهل بیت(ع) می فرمایند اگر انسان خواهان عزت بدون کمک از خویشان و دارا بودن هیبت بدون حکومت است باید از گناهان دست بردارد و در مسیر اطاعت الهی حرکت کند.

وی با اشاره به حادثه 7 تیر و شهادت 72 تن از فرزندان ملت اضافه کرد: دشمنان طراحی عجیبی کرده بودند تا بنیان نظام را از بین ببرند اما این شهادت آن چنان اثری بر ملت گذاشت که به جامعه جان و حیات تازه بخشید، روز قبل از این جادثه دشمنان در اقدامی بزدلانه سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب کردند که با توجه این حادثه امام راحل پیامی منتشر کردند و فرمودند آفرین بر شما که در جبهه لباس رزم و در پشت جبهه لباس روحانیت می پوشید و خدمتگزار مردم هستید و خداوند شما را برای این ملت نگه دارد که امروز شاهد مستجاب شدن این دعا و تأثیرگذاری رهبر انقلاب در عرصه های گوناگون هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: از اقدامات خوب دستگاه قضا در مبارزه با مفاسد باید جدا تقدیر کرد، خوشبختانه قوه قضاییه در سال های اخیر به صورت بسیار قاطع و جدی در عرصه های گوناگون حضور پیدا کرده است.

وی افزود: دستگاه قضا در امور گوناگون به ویژه در پیشگیری از جرم و جنایت باید کارامدی بیشتری داشته باشد، زیبنده نیست که پرونده ها در قوه قضاییه هر روز رو به افزایش باشد؛ البته همه نهادها و دستگاه ها همانند قوه مقننه و قوه مجریه باید در این مسأله ورود کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: بسیاری از آسیب ها در جامعه به سبب مواد مخدر است، دشمن برنامه ای طراحی کرده تا نسل جوان و و جامعه را به افرادی معتاد و بی تفاوت تبدیل کند؛ وضعیت اعتیاد در کشور جای نگرانی دارد.

وی با اشاره به دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: این دیدار دیداری بسیار مهم و اساسی بود، تمام خبرگزاری های جهان این دیدار را تحلیل کردند و در یک جمله گفتند رهبری نمی خواهد تیم مذاکره کننده امتیاز بدهد و چیزی به دست نیاورد.

امام جمعه قم با بیان این که تیم مذاکره کننده باید سخن رهبر معظم انقلاب که سخن ملت ایران است را به طرف مقابل بقبولاند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به چند نکته کلیدی اشاره کردند، نخستین مسأله نکته ای اخلاقی به عنوان یاد مرگ است زمانی که انسان به یاد مرگ و قیامت باشد تنش و مشکل سیاسی در جامعه ایجاد نمی کند چون می داند که دنیا اعتبار ندارد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار به مسائل هسته ای، اقتصاد مقاومتی و چالش های درونی همانند القای ناتوانی، سطحی نگری و القای خستگی مردم اشاره کردند، مردم 36 سال صادقانه مقاومت کردند و اگر صداقت ببینند از این به بعد هم با زیاده خواهی های دشمن مقابله می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر انقلاب فرمودند مسأله هسته ای مسأله ای ملی است و سخن مخالفی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: توافق نامه باید خوب و عزتمندانه باشد، رهبر انقلاب خطوط قرمز نظام را برای تیم مذاکره کننده و دیگران روشن کردند و فرمودند سخنان خصوصی و عمومی من یکی است.

وی اضافه کرد: ایشان به شایستگی از تیم هسته ای حمایت کردند و فرمودند این افراد سربازان در صحنه رویارویی با دشمن هستند؛ همچنین ایشان فرمودند خواست ملت ایران این است که تحریم های کنگره، شورای امنیت، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به صورت یکجا لغو شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بدعهدی آمریکا در طول تاریخ ثابت شده است، گفت: ملت ایران ایستاده است، ما به تیم مذاکره کننده می گوییم که در صحنه بمانند و هراسی به خود راه ندهند که ملت میلیونی از صراحت آنها حمایت می کند

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید