خطیب جمعه قم: در صورت تحمیل جنگ به ایران، استکبار و اردوگاهش پشیمان خواهند شد

خطیب جمعه قم: در صورت تحمیل جنگ به ایران، استکبار و اردوگاهش پشیمان خواهند شد

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نمازجمعه قم از پاسخ قاطع وزیر امور خارجه کشورمان به تهدیدات رییس جمهور آمریکا تقدیر کرد و گفت: دشمنانی که تجربه هشت سال دفاع مقدس را دیده و نظاره می کنند نباید این ملت رشید را تهدید نمایند بلکه باید با زبان احترام و تکریم با جمهوری اسلامی سخن بگویند.
وی ادامه داد: ملت ایران به پشتوانه اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در پاسخ به یاوه گویی های دشمنان، تا آخر در مقابل آنها ایستاده است.
حسینی بوشهری در تحلیل مسائل هسته ای و جمع بندی مذاکرات گفت: آنچنان که از محتوای مذاکرات و اسناد جمع بندی مشترک مذاکرات استفاده می شود نباید ملت را نسبت به آینده کار مایوس کرد و نباید چنان ذوق زده شویم که برای این کار جشن بگیریم، تیم مذاکره کننده هسته ای آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرموند افراد مومن و متدین بوده و هر چه در توان داشته اند را گذاشتند.
وی یاداورشد: برای حفظ مصالح ملی این جمع بندی باید مراحل قانونی خود را چه از طرف مجلس شورای اسلامی و یا شورای عالی امنیت ملی و یا هر دو، طی کند و از سوی دیگر باید باب نقد نیز باز باشد چرا اینکه جمع بندی جوانب مثبت و منفی دارد و منتقدان و موافقان باید جنبه های مثبت و منفی را با هم مورد توجه قرار دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: در آمریکا دولت نیز درگیر قانع کردن رژیم صهیونیستی و کنگره است و ما نیز باید با حفظ وحدت، از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری کنیم.
حسینی بوشهری اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بداخلاقی هایی از سوی مسوولان آمریکایی و اروپایی بودیم و رییس جمهور آمریکا در دانشگاه آمریکن سخنان نسنجیده ای را بر زبان جاری کرد و از دکتر ظریف وزیر امور خارجه به دلیل پاسخ قاطع به رجزخوانی های اوباما تقدیر می کنیم.
وی ادامه داد: البته از دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان یک تقاضای دیگری داریم مبنی بر اینکه در هیات هایی که وارد می شوند پروتکل ها را رعایت کنند.
حسینی بوشهری همچنین با اشاره به ادعاهای حقوق بشری و مبارزه تروریسم از سوی دولت های غربی گفت: آنها می گویند دنبال تغییر رفتار ایران در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هستیم ولی دنیا می داند کاری که آنها در هیروشیما و ناکازاکی کردند صدها هزار نفر را به کام مرگ فرو بردند، آیا این است الگوی حقوق بشر آمریکا؟
وی خطاب به دشمنان یادآورشد: چه کسی امروز از تروریسم حمایت می کند؟ زندان مخفی از آن چه کسانی است؟ کودک سوزی ها و کودک کشی ها با حمایت چه کسانی انجام می شود؟ آیا باز هم شما از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم حرف می زنید؟
وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که حامی مظلومان منطقه هستیم، دشمنان در مهد آزادی اجازه تحصیل به دختر مسلمان به خاطر حجاب نمی دهند، چرا ملت ایران را تهدید می کنید اگر می خواهید رژیم صهیونیستی و مردم خود را راضی نگه دارید این به خود شما ربط دارد ولی اگر بخواهید با ملت ایران با زبان تهدید صحبت کنید ما با تمام وجود مقابل شما خواهیم ایستاد و کاری به توافق هسته ای هم نداریم.
مدیر حوزه های علمیه همچنین با اشاره به اعلام آمادگی سرمایه گزاران خارجی برای حضور در ایران به مسوولان نظام توصیه کرد، مراقب باشند آنها تولیدات خود را وارد نکنند بلکه با لحاظ اقتصاد مقاومتی، در تولید با ما مشارکت نمایند و اقتصاد مقاومتی و اصالت انقلاب فراموش نشود.
وی با تبریک روز خبرنگار از این قشر خواست در اطلاع رسانی خود ضمن رعایت سه اصل سرعت، دقت و امانتداری، اخلاق رسانه ای را رعایت و از جوزدگی و سیاست زدگی پرهیز کنند.
حسینی بوشهری همچنین در آستانه شهادت امام صادق(ع)، این روز را به همه شیعیان جهان تسلیت گفت و یادآورشد: شایسته سازی و تربیت انسان ها، تربیت شاگردان با تخصص های مختلف، سفارش به تدوین حدیث و کتب، مبارزه با بدعت ها و توجه به نسل جوان از شاخصه های حرکت فرهنگی امام صادق (ع) می باشد.
وی همچنین برای استاندار جدید قم جهت خدمت به شهر کریمه اهل بیت آرزوی توفیق کرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید