امام جمعه قم: مستکبران، خیال تعظیم ایران در مقابل خواسته ‏های نامشروع را از سر بیرون کنند

امام جمعه قم: مستکبران، خیال تعظیم ایران در مقابل خواسته ‏های نامشروع را از سر بیرون کنند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، امام جمعه موقت قم با تبریک ایام دهه کرامت به نمازگزاران، در خطبه نخست آیین عبادی سیاسی نماز جمعه قم به تبیین اصول روابط خانوادگی پرداخت و اظهار داشت: سلامت هر جامعه به وجود خانواده‏های سالم و معنوی است.

تبیین اصول خانواده سالم

امام جمعه قم تربیت فرزندان سالم را عامل پیشرفت هر کشور دانست و افزود: از هم‏گسیختگی خانواده‏ها، آفت جامعه است؛ همکاری و همدلی همسران در خانواده، از قواعد مهم آغاز زندگی مشترک است؛ در چنین خانواده‏هایی فرزندان سالمی تربیت می‏شود که در پیشبرد اهداف جامعه تأثیر بسزایی دارد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه درباره دلایل عدم مسؤولیت‏پذیری برخی جوانان امروزی ابراز کرد: فرهنگ غلط فردگرایی و لذت‏جویی وارداتی غربی، رواج سبک‏های غلط زندگی، خودخواهی، خودبرتر بینی، غفلت و بی‏توجهی به اصول خانوادگی، تنبلی و سستی از مهمترین عوامل مشکلات خانواده‏های امروزی است.

وی با اشاره به برکات فراوان همدلی همسران خاطرنشان کرد: زن و شوهری که در کارهای خانه به یکدیگر کمک می‏کنند، پاداشی برابر با جهاد در راه خدا دارند؛ همچنین برکت مال، عمر طولانی و باز شدن درب‏های بهشت از جمله دیگر برکات همدلی و همکاری همسران در خانواده بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در خطبه دوم آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با توصیه مسؤولان و کارگزاران نظام به تقوا تصریح کرد: حضرت علی(ع) در آغاز ولایتشان به مالک اشتر و دیگر کارگزاران خود سفارش تقوای بیشتر داشتند؛ چرا که رجال سیاسی و عاملان نظامی بیشتر از افراد عادی جامعه در معرض لغزش هستند.

9دی، سالروز مقاومت اسلامی

وی با گرامی‏داشت سالروز مقاومت اسلامی عنوان کرد: 9 سال قبل در چنین روزی، لبنان در جنگ 33 روزه به پیروزی مقتدرانه دست یافت؛ پیروزی‏های زنجیره‏ای جهان اسلام از همان سال تا به امروز ادامه دارد؛ بیداری و مقاومت اسلامی کشورهای منطقه و ایستادگی در مقابل یکه‏تازی مستکبران از ویژگی‏های این روز بزرگ است.

رییس جامعه المصطفی ادامه داد: مستکبران جهانی با راه انداختن جریان‏های انحرافی و تکفیری سعی در کمرنگ کردن بیداری اسلامی دارند و به حول و قوه الهی تا به امروز به هیچ نتیجه‏ای دست نیافته و روز به روز در ذهن مردم جهان، منفورتر می‏شوند.

وی به دیدار رییس صلیب سرخ جهانی با علما و مراجع قم اشاره کرد و تصریح کرد: خلع سلاح مستکبران آمریکا و مستکبران جهان، تنها عامل صلح جهانی است؛ پیشنهاد این اقدام به رییس صلیب سرخ جهانی داده شد و در مقابل، سکوت، تنها پاسخ وی بود.

از تهدید ایران بپرهیزید

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به گمانه‏ زنی های ضد و نقیض سیاست‏مداران غربی تصریح کرد: تهدید و اظهارات ضد و نقیض سیاستمداران غربی درباره توافق‏نامه هسته‏ای ایران کاملا، بیهوده است؛ دشمنان و زورگویان ایران، خیال تعظیم میهن اسلامی در مقابل تهدیدات و خواسته‏های نامشروعشان را از سر بیرون کنند.

امام جمعه قم در آستانه ایام مبارک دهه کرامت ابراز داشت: دهه کرامت با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و با ولادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) به پایان می‏رسد؛ ورود امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران و همراهی هزاران امامزاده با ایشان، مایه برکت و افتخار ایرانیان است.

وی با اشاره به روز دختر که مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) است، گفت: دختران جامعه اسلامی باید مورد تکریم و احترام خانواده و جامعه باشند؛ چرا که مادران فرزندان نسل آینده این مرز و بوم اسلامی هستند.

26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

رییس جامعه المصطفی العالمیه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را یادآور شد و افزود: 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ آزادگان، نماد مقاومت و استقامت رزمندگان اسلام در برابر مستکبران جهان است؛ سرفرازی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران، مدیون شهدا و استقامت آزادگان است.

عبرت‏های کودتای 28 مرداد

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی به کودتای 28 مرداد اشاره کرد و ادامه داد: کودتای 28 مرداد حاصل عبرت‏هایی برای جامعه بود؛ عدم تنش و اختلافات درونی، ایستادگی در مقابل فتنه، حمایت و پیروی از رهنمودهای ولایت از مهمترین درس‏های کودتای 28 مرداد بوده که باعث جلوگیری از خوردن فریب توطئه‏های دشمنان اسلام می‏شود.

گفتنی است امام جمعه قم در پایان از با آرزوی موفقت برای متولیان و کارگزاران سفر معنوی حج، پیشاپیش از اقدامات انجام شده قدردانی و این ایام را گرامی داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید