از سوی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب انجام شد؛ ابلاغ سلام ویژه رهبر انقلاب به مردم قم در سالروز میلاد حضرت معصومه/ جهان اسلام از اختلاف و تفرقه رنج می برد

از سوی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب انجام شد؛ ابلاغ سلام ویژه رهبر انقلاب به مردم قم در سالروز میلاد حضرت معصومه/ جهان اسلام از اختلاف و تفرقه رنج می برد

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: زمانی که از محضر رهبر معظم برای حضور در این مراسم اجازه گرفتم، ایشان فرمودند: سلام مرا به آقایان و بانوان برسانید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که ده کرامت از ابتکارات انقلاب اسلامی است، گفت: اول ذی‌العقده مصادف با ولایت حضرت معصومه (س)، میانه این دهه مصادف با تکریم و تعظیم امامزاده احمد بن موسی شاه‌چراغ و پایان این دهه ولادت با سعادت امام رضا (ع) است.

وی در ادامه سخنانش به بیان مقام و کرامات شاه‌چراغ پرداخت و افزود: مردم بعد از امام شهادت امام کاظم می‌خواستند با احمد بن موسی بیعت کنند، اما ایشان مردم را به سوی بیعت با امام رضا (ع) دعوت کرد و گفت: من در بیعت برادرم هستم و اما بعد از امام کاظم (ع) ایشان امام و رهبر جامعه است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سفری که استان فارس و شهر شیراز داشتند حرم شاه‌چراغ را حرم سوم اهل‌بیت نامیدند، این امر سبب رونق و افزایش زائران این حرم شد.

وی در ادامه سخنانش به بیان مقام معنوی حضرت معصومه(س) پرداخت، گفت: شهر قم و حرم حضرت معصومه(س) مورد توجه خاص اهل‌بیت(ع) بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اظهار کرد: عده‌ای از مردم شهر ری به خدمت امام صادق(ع) رسیده‌اند، ایشان فرمودند: مرحبا به مردم قم و در ادامه فرمودند: مکه حرم پروردگار عالم است؛ حرم پیامبراکرم(ص) در مدینه و حرم امام علی(ع) در کوفه است و حرم ما اهل‌بیت(ع) در قم است، در این شهر بانویی از فرزندانم دفن می‌شود هر فردی او را زیارت کند، بهشت برای او واجب می‌شود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ابراز داشت: حوزه با عظمت قم که مجمع و محل تدریس و تحصیل ده‌ها هزار نفر از طلاب است، علما و مراجع است که در کنار بارگاه حضرت معصومه(س) قرار دارد؛ اینها همه به قم موقعیت ویژه بخشیده است.

وی در بخش دیگر سخنان به تبیین شخصیت امام راحل پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت امام خمینی (ره) فرموده است که «او اهل خلوت، اهل عبادت، اهل گریه نیمه شب، اهل دعا، تضرّع، ارتباط با خدا، شعر و معنویت و عرفان و ذوق و حال بود. آن مردی که دشمنان ملت ایران را می‌ترساند و به خود می‌لرزاند، آن سد مستحکم و کوه استوار، وقتی که این مسائل عاطفی و انسانی پیش می‌آمد، یک انسان لطیف، یک انسان کامل، یک انسان مهربان بود.»

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیان کرد: آرزوی دیرینه پیامبران، علما و مراجع تقلید برپایی حاکمیت اسلامی بر جامعه بوده است، که با برپایی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی(ره) این هدف تحقق یافت و فقیه عالم و مجتهد در رأس این نظام قرار دارد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان این که اتحاد و برداری در جامعه اسلامی ایران حاکم است، گفت: آنچه که در این زمان جهان اسلام را تهدید می‌کنند، انشقاق و اختلاف در سرزمین‌های اسلامی است، داعش و تکفیری‌ها جنگ‌های صلیبی را در سرزمین‌های اسلام راه‌اندازی کرده‌اند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری ابراز داشت: اکنون رژیم صهیونیستی کودک 18 ماه را در آتش می‌سوزاند و پدر وی را به شهادت می‌رساند، بدین سبب است که برخی از سران اسلامی سرزمین خویش را به یهودیان فروخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که اتحاد و وحدت مسلمانان جهان راه نجات جهان اسلام است، گفت: متأسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی اتحاد میان مسلمانان را فراموش کرده‌اند و مردم مظلوم مردم یمن و بحرین را شبانه‌روز زیر بمباران خویش قرار می‌دهند اما برای دست‌بوسی ظلمه دنیا صف کشی می‌کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید