آیت الله موحدی کرمانی: برخی مسؤولان نمی دانند بیت المال را چگونه خرج کنند/ مردم گول ظاهرسازی برخی جریان های سیاسی را نخورند

آیت الله موحدی کرمانی: برخی مسؤولان نمی دانند بیت المال را چگونه خرج کنند/ مردم گول ظاهرسازی برخی جریان های سیاسی را نخورند

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در حسینیه ثارالله کرمان گفت: مقام شهید و ارزش شهادت از مسائلی است که برای ملت ایران روشن است.

وی در ادامه اظهار داشت: مستکبران نگران از این که اسلام قدرت آنان را بگیرد با اسلام دشمنی کردند و این دشمنی تا قیام قیامت ادامه دارد؛ علت دشمنی آمریکا با ایران، اسلامی بودن آن است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: مقام معظم رهبری تصریح کرده اند که آمریکا قصد نفوذ در منطقه به خصوص در ایران را دارد اما ایشان گفتند که با تمام قدرت جلوی این سوء قصد را خواهند گرفت و مردم هم به رهبر خویش کمک خواهند کرد.

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اسلام می خواهد دین خود را جهانی کند اما دشمن با تمام وجود ایستاده و چاره ای جز تربیت نیروهای تلاش گر و تلاش در مقابل دشمن نیست؛ اولین اقدام پیامبر در این راستا تبیین مسأله شهادت بود و این مسأله به خوبی تبیین شد و مقام شهید به مسلمانان شناسانده شد به طوری که مردم آرزو داشتند شهید شوند.

وی تأکید کرد: روایات می فرمایند در شهادت هیچ گاه به روی انسان های خوب بسته نمی شود و در های جهاد همیشه دوران باز است؛ در زمان و شرایطی که هستیم باید راه تقویت دین را یافته و پیش بگیریم و نام ما در طومار تمام شهدا که در زمان انبیا و پیامبران در حمایت از دین در جنگ های بدر، احد، جمل و صفین شهید شدند نوشته خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: انسان مسلمان باید ببیند چه عرصه ای در جامعه اسلامی خالی است تا آن را پر کند و اگر چنین کند نامش با شهدای مدافع اسلام ثبت می شود؛ حضرت علی(ع) در یکی از جنگ های خود تصریح کرد که عده ای در این جنگ ها با ما بودند که در رحم مادران و صلب پدرانشان هستند.

وی ادامه داد: اگر در زمان خود کار فرهنگی انجام داده و پایه های فرهنگ اسلامی را در میان خود قوی کنیم و مسؤولان در عمل ولایی بودند جهاد کردیم؛ نقش امر به معروف و نهی از منکر این است که گناه در جامعه ریشه کن شود و انسان هایی که در این امر تلاش کنند در راه انبیا قدم برداشتند.

آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: شهادت و شهید یکسان نیستند و درجات متفاوتی دارند؛ در جنگ خندق حضرت علی(ع) در مقابل عمرو بن عبدود حاضر شد و ضربتی که ایشان به عمرو زد قیمتی بود؛ فداکاری حضرت عباس(ع) بسیار ارزشمند بود؛ هر چه موقعیت حساس تر باشد ارزش فداکاری و دفاع بیشتر است.

وی ادامه داد: بالا بردن ارزش اسلام در جامعه ارزشمند تر از شهادت در راه خداوند است؛ در قیامت ارزش کار علما در کنار شهدا وزن خواهد شد و ارزش آن فهمیده می شود؛ شهید در مقطع خاصی جنگید و تمام شد اما شهید مطهری با نوشتن کتب خود خدمتی دائم به دین اسلام کرد که محتوای آن همچنان در حال ستیز با دشمنان اسلام است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: عامل شهادت شهیدان رجایی و باهنر فردی نفوذی به نام کشمیری بود و همچنین علت شهادت بهشتی کلاهی بود؛ نفاق تا این حد در کمین است؛ شهید رجایی در نماز خود به کشمیری اقتدا می کرد و شهید بهشتی به کلاهی اعتماد داشت؛ اما با این که این شهدا بسیار بلند همت و محتاط بودند اما نفاق اینچنین نفوذ کرد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: گروه های مختلفی می آیند و در انتخابات لیست می دهند اما نفاق را در دل دارند؛ برخی ارزش رأی خود را پایین می آورند اما این رأی مجلس را تشکیل می دهد؛ باید با تمام وجود تحقیق کرد و اصلح را شناخت و فهمید چه کسی به درد مجلس می خورد و نباید گول این تظاهر را خورد.

وی تأکید کرد: روایات عجیبی در رابطه با مسائل نظامی داریم که ترک تقیه گناهی نابخشودنی است؛ می بینیم در روز قیامت کسی محشور می شود که بسیار مخلص و با تقوا بود اما شیشه خونی به او دادند و می گویند به این اندازه در خون برادر مسلمانت مقصر هستی زیرا او را لو دادی و دشمن به او دسترسی پیدا کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در روایات در خصوص ارزش شهادت گفته شده اولین قطره خونی که از بدن شهید خارج می شود گناهان او را می بخشد اما دین و قرض های او سر جایش باقی است.

وی خاطرنشان کرد: در همه جا باید از امام معصوم و در زمان غیبت از ولی فقیه اطاعت کرد؛ در زمان جنگ صفین از سپاه معاویه لشکریان علی را به جنگ تن به تن دعوت می کردند اما امیرالمؤمنین(ع) دستور دادند اگر کسی را فراخواندند بدون اجازه من به جنگ نروید اما شخصی به جنگ رفت و پیروز شد و انتظار مدال از حضرت داشت که با بی اعتنایی حضرت رو به رو شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما هر چه عزت به دست آوردیم به برکت اطاعت از حضرت امام و مقام معظم رهبری بود؛ اگر مقام معظم رهبری قبل از انتخابات ها خصوصیاتی را ذکر می کنند باید اطاعت کرد که موجب برکت خواهد شد؛ وقتی ولی امر به اقتصاد مقاومتی و یا جلوگیری از نفوذ دشمن می گویند باید اطاعت کرد و مسؤولان هم باید تلاش های خود را در این زمینه نشان دهند که برای تحقق این درخواست ها چه کردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت رسیدگی به تولید جامعه اسلامی گفت: حضرت علی(ع) در عهدنامه خود به مالک اشتر گفت که خراج مسلمین را با تولید و تلاش زیاد کند؛ وقتی تولید زیاد شود مالیات و خراج زیاد خواهد شد و جامعه اسلامی با رونق روبه رو خواهد شد.

وی پس اشاره به ارزش شهادت در دین مبین اسلام، گفت: این همه جهاد و شهادت قیمت دارد اما ایا جهاد مهم تری هم هست؛ پیامبر از جنگ و قتال با عنوان جهاد اصغر نام می برد و از جهاد با نفس به عنوان جهاد اکبر نام می برد؛ زبیر ها در جهاد اصغر پیروز شدند اما آن ها در جهاد اکبر شکست خوردند؛ جوانی که با صحنه شهوت انگیز رو به رو می شود و یا قاضی با رشوه روبه رو شد برای رضای خدا کنار بگذارد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: چه شد که بعد از شهادت این دو شهید گرامیداشت شهادت آن ها هفته دولت شد چون دولت این دو نفر دولتی الگو بود؛ این دو شهید بزرگوار نسبت به استفاده از بیت المال بسیار حساس و دقیق بودند، اما برخی مسؤولان در دوران حاضر نمی دانند چگونه بیت المال را خرج کنند و مبلمان محل کار خود را عوض می کنند.

وی ادامه داد: شهید باهنر که در کرمان بود در خانه پدر طعم فقر را چشید و تعبد و درد دین را داشت؛ این گونه دولت مردانی هستند که درد مستضعفان را می فهمند و می شود از آن ها توقع رسیدگی به محرومان را داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید