خطیب جمعه موقت مشهد: آیا اختلاس و حقوق‌های نجومی در گذشته قابل‌ کشف نبود؟/مسئولان چه جوابی دارند

خطیب جمعه موقت مشهد: آیا اختلاس و حقوق‌های نجومی در گذشته قابل‌ کشف نبود؟/مسئولان چه جوابی دارند

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تقدیر از آغاز حرکت گروه‌های جهادی در سراسر کشور به سمت مناطق محروم، اظهار کرد: راهی که مردم ایران انتخاب کردند صراط مستقیم و بندگی الهی است، اهداف و آرمان‌هایی که مردم قبول کردند عدالت‌خواهی، پیشرفت، معنویت، دفاع از مظلومان در برابر ظالمان، استکبارستیزی، مردم‌سالاری و زندگی کردن در قالب یک نظام حکومتی اسلامی است.

وی افزود: انتخاب این راه و قبول ارزش‌ها مردم را به تعبیر رهبر معظم انقلاب در عرصه یک مبارزه قرار داده است، چراکه استکبار از این راه و پایبندی به ارزش‌ها احساس خوشایندی نمی‌کند و خاصیت این راه است که مبارزه در برابر دشمن شکل بگیرد.

خطیب جمعه موقت مشهد با طرح این سؤال که مبارزه تا چه زمانی ادامه دارد؟ عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری این مبارزه دو حالت دارد یک اینکه کشور رشد کند و مردم مقاومت کرده تا دشمن نتواند اقدامی‌کند و دوم آنکه مردم مبارزه را رها کرده و تسلیم شوند، با دشمن رفیق شده و همچنین استکبار را به اربابی بپذیرند و ذلت دنیا و آخرت را قبول کنند، البته که این حالت دیر شده و ملت ایران از آن عبور کرده است.

فرزانه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری این مقطع از دوران بعد از انقلاب را شبیه به جنگ احزاب دانستند، تصریح کرد: در جنگ احزاب یک سمت کفار قریش و یهودیان بودند که در مقابل جبهه اسلام 10 هزار سرباز داشتند، امروز هم دشمن ما استکبار کافر و مشرک، آمریکا، انگلیس و … به همراه هم‌پیمانانشان و دولت صهیونیست غاصب است که در کنارش گروهک‌های تروریستی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: جبهه حق در برابر دشمنان در جنگ احزاب پیامبر اسلام و حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است، اما بین همین جمعیت منافقین و یهودیانی هستند که برای دشمن خبرچینی می‌کنند، درنتیجه امروز هم رهبر معظم انقلاب در این جبهه حق حضور دارند و سپاه و ارتش علوی داریم که همان روحیه و جهت‌گیری جبهه حق را دارند.

امام‌ جمعه موقت مشهد با اشاره به دیگر ویژگی‌های جبهه حق امروز علیه دشمن، تأکید کرد: مردمی مؤمن، متحد، فداکار و بصیر داریم وعده‌ای داریم که می‌گویند اگر می‌خواهید که کشور پیشرفت کند باید با آمریکا تعامل داشته باشیم و رفیق شویم، سؤال این است مگر این عده ارتباط شاه مخلوع و پدرش با آمریکا در قبل از انقلاب را فراموش کردند؟ مگر برجام را فراموش کردند؟ که جز خیانت، غارت، خون‌ریزی و شکنجه کاری نکردند.

فرزانه ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که هدفشان در زندگی در همین ایران مقدس هدفی جز لذت‌جویی، شهوت‌رانی، جمع‌کردن ثروت و انبوه کردن ندارند و گاهی سرشان از اختلاس و حقوق‌های نجومی در می‌آید، عده‌ای می‌گویند چطور شد بعد از سال‌ها اختلاس و گرفتن حقوق نجومی این مسائل مطرح شد؟ باید گفت آیا این‌ها قابل‌کشف نبود؟ مسئولان چه جوابی می‌توانند داشته باشند؟

وی خاطرنشان کرد: در کنار این عده کسانی هستند که می‌گویند دین به معنای چند عقیده اخلاقی و عبادی بوده و در سایر موضوعات نقشی ندارد، درنتیجه وقتی‌که دوربین آمریکا این سه عده را نشان می‌دهد خب طبیعی است که چنین اسلامی را با این ویژگی‌ها می‌پذیرد.

خطیب جمعه موقت مشهد با اشاره به سرنوشت دشمن در جنگ احزاب، یادآور شد: در همان جبهه‌ای که پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) حضورداشته و مقابلشان جبهه کفر صف‌آرایی کرده بود آنگاه پایان جنگ را خداوند در قرآن این‌طوری بیان می‌کند که دشمنان را با دلهایی لبریز از خشم برگرداند و متواری کرد. کدام تحلیلگر سیاسی می‌توانست تحلیل کند که نتیجه جنگ این‌چنین شود؟

فرزانه با بیان اینکه آیه وَرَدَّ اللَّهُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِغَیْظِهِمْ لَمْ یَنَالُوا خَیْرًا ۚ وَکَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ ۚ وَکَانَ اللَّهُ قَوِیًّا عَزِیزًا را در فتنه 88، جنگ هشت‌ساله، تحریم‌ها و توطئه‌ها کشف‌شده آن را شنیده‌ایم، گفت: بازهم این آیه را خواهیم شنید و بازهم فریاد مرگ بر آمریکا در عمل شنیده خواهد شد، با این نگرش و تشبیه مقام معظم رهبری دیگر دشمن بعد از جنگ احزاب روی پیروزی را ندیده و هر چه دیده شکست بوده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید