حجت الاسلام والمسلمین سعیدی: برخورد با مدیران متخلف به صدور بیانیه و نمایش ختم نشود/ فرانسه تاوان حمایت از تروریسم را می دهد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی: برخورد با مدیران متخلف به صدور بیانیه و نمایش ختم نشود/ فرانسه تاوان حمایت از تروریسم را می دهد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز تأمین اجتماعی گفت: این که عده ای برای رفع مشکلات و آلام مردم تلاش می کنند کاری بسیار بزرگ و از بهترین حسنات است.

وی به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: این نهاد مقدس و مبارک مسؤول صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس ایران اسلامی و تضمین کننده ادامه حیات اسلامی نظام است، از دیگر مأموریت های این نهاد تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است، شورای نگهبان مایه اطمینان و آرامش مؤمنان است.

امام جمعه قم با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی، اظهار داشت: این مرجع در احیای امر اهل بیت(ع) و ارتقای جایگاه رفیع تفکر شیعی تلاش بسیاری کرده است، ایشان مجد و عظمتی را برای مرجعیت، حوزه و شیعه ایجاد کردند که آثار و برکات این خدمات تا بیرون از مرزهای کشورهای اسلامی کشیده شده است.

وی با روایت داستان جنگ احد ادامه داد: عده ای از مسلمانان به طمع جمع کردن غنائم جنگی به فرمان پیامبر بی توجهی و سنگر را رها کردند و با این نافرمانی خسارت بسیاری را به اسلام و مسلمین وارد کردند و سبب تبدیل پیروزی به شکست شدند، این واقعه درس بزرگی دارد که باید همواره گوش به فرمان رهبری باشیم و از تنگه ها و مرزهایی که دشمن طمع نفوذ از آن ها را دارد و رهبری جامعه را به هوشیاری درباره آن ها دعوت کرده نباید فراموش شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یکی از مرزهای مورد طمع دشمن را مرز عفاف و حجاب و طهارت جامعه دانست و ابراز داشت: دشمن دریافته که از این طریق می تواند ضربه های بسیاری به جامعه به ویژه جوانان بزند از این رو ابزارهای بسیار مخربی را در این مسیر به کار می گیرد این درحالی است که خود کشورهای غربی  و دشمن از آن ها پرهیز می کنند.

وی عنوان کرد: شایسته نیست که در جمهوری اسلامی مسؤولان در برابر سیلاب آسیب های اعتقادی، اخلاقی، امنیتی، اجتماعی و روحی، اینترنت و شبکه های اجتماعی صهیونیستی را به حال خود رها کنند و هر روز در توسعه آن بکوشند و کنترل و مراقبتی بر آن نداشته باشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: دشمنان همانند مافیای مواد مخدر سعی می کند معتاد نشوند اما فساد اعتیاد را به جوامع منتقل کنند، اگر مسؤولان و خانواده ها سهل انگاری کنند و مراقب نباشند دشمن نفوذ خواهد کرد و فجایعی به وجود می آورد که جبران ناپذیر است بنابراین باید برای ارتقای طهارت و عفاف جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به واکنش رهبر معظم انقلاب به برداشت های نامتعارف از بیت المال اضافه کرد: از نگاه مقام معظم رهبری این حقوق ها برداشت غیر منصفانه و ظالمانه از بیت المال است، این برداشت ها نامشروع و خیانت به آرمان های نظام اسلامی است که باید برگردانده شده و خاطیان مجازات شوند، رهبر معظم انقلاب انقلاب خواستار سه برخورد عزل، برگرداندن بیت المال و مجازات شدند.

امام جمعه قم با بیان این که اعتماد مردم به نظام بزرگ ترین سرمایه مسؤولان برای بقا، اعتبار و ادامه حیات آن ها است، گفت: مردم انتظار دارند که برخورد با خاطیان صرفا با صدور بیانیه و انجام امور نمایشی نباشد، وقتی انقلاب اسلامی با نام انقلاب مستضعفین و پابرهنه ها در نزد مردم شناخته شده اگر امروز بازهم به سبک رژیم طاغوت همان تجمل، اشرافی گری و دست اندازی به بیت المال رواج داشته باشد تبعا به آرمان های نظام اسلامی خیانت شده است.

وی افزود: زیبنده نیست که مردم برای حفظ و دفاع از انقلاب در داخل و خارج از کشور تلاش و جانفشانی کنند اما عده ای فرصت طلب با دست اندازی به بیت المال و فراهم کردن زندگی اشرافی برای خود و فرزندانشان آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهیدان را پایمال کنند؛ مردم از مسؤولان نظام می خواهند به منویات رهبر معظم انقلاب عمل کنند و راه را برای سوء استفاده های این افراد ببندند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تحولات جهانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها از سر دلسوزی اعلام کردند که آمریکا و غربی ها از تروریست ها حمایت نکنند چون ماهیتا آشوب طلب و خرابکار هستند و اگر در عراق و سوریه شکست بخورند عملیات خود را به اروپا منتقل می کنند.

وی ادامه داد: ما مردم ایران که خود قربانی تروریسم هستیم ضمن محکوم کردن هرنوع عملیات تروریستی در هر نقطه ای از جهان از دولت های حامی تروریسم از جمله فرانسه می خواهیم که دست از حمایت و تقویت این جنایتکاران از جمله سازمان منافقین بردارند؛ این ها انسان های شروری هستند که به اربابان خود نیز رحم نمی کنند، در فرانسه نزدیک به صد نفر کشته شدند و پیام هایی آمده بود که داعش آن را به عهده گرفته است، این سزای کسانی است که از تروریست ها حمایت می کنند اما ما این حرکات تروریستی را محکوم می کنیم.

امام جمعه قم در پایان ضمن تبریک به مدیر جدید حوزه های علمیه ابراز امیدواری کرد که وی با فضل، دانش، تدبیر، مدیریت و تجربه حوزه عظیم الشأن را در تراز خواسته مقام معظم رهبری ومراجع تقلید برساند.

وی همچنین از خدمات ارزشمند و مخلصانه آیت الله حسینی بوشهری در مدت مدیریت حوزه های علمیه تقدیر و برای دانشجویان کنکوری آرزوی موفقیت کرد و آنان را سرمایه های کشور دانست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید