آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: حقوق‌های نجومی بلا و مصیبت ظالمانه است/ امیرالمومنین به حاکم بصره گفت خوردنت و نوشیدنت حرام است

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: حقوق‌های نجومی بلا و مصیبت ظالمانه است/ امیرالمومنین به حاکم بصره گفت خوردنت و نوشیدنت حرام است

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر درباره حقوق های ظالمانه افزود: این که رهبر معظم انقلاب فرمودند مساله حقوق های ظالمانه و برداشتهای غلط؛ گرچه بر اساس آیین نامه و چیزی به عنوان مقررات و قانون برای خودشان درست کرده بودند اما ظالمانه است.

وی افزود: اینکه از گذشته بوده و ادامه یافته است، بلا و مصیبتی است که باید جدا جلویش را گرفت و دستور هم فرمودند. باید با همت واهتمام جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به کلام امیرالمومنین در نهج البلاغه گفت:هم برای آنان که این برداشت ها را کردند و شاید بگویند حق ماست و هم برای سه قوه ای که الان مسئولیت دارند نظم دهند و قانون درستی بر اساس نیاز و لیاقت و براساس کار باشد، نامه 41 امیرالمومنین است که حضرت به حاکم بصره می نویسد.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: وقتی پولی از بیت المال برداشتند حضرت می فرماید به من چنین گزارش دادند تو از بیت المال برداشت کرده ای، تو از روز قیامت و نقاش حساب در روز قیامت نمی ترسی ؛نقاش به معنای مناقشه است، وقتی انسان مرد با آدم مناقشه و سوال و جواب می کنند و در سوال و جواب می پیچانند این طور بگوید این حق من بود برداشتم، نقاش انسان را بیچاره می کند و از حساب بالاتر است. تمام پیچ و خم ها در اراده ها، برداشت ها، اندیشه ها همه رو می آید.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با خواندن کلام امیر المومنین در نهج البلاغه ادامه داد: تو نزد ما اولی القاب بودی و ما به تو اعتماد داشتیم و چطور شده است؟ چگونه می نوشی و چگونه می خوری؟ خوردنت، نوشیدنت و ازدواجت حرام است. چرا از نقاش نمی ترسی؟ این مال، مال بیت المال است، تو این مال ها را به نام خود برداشته برای خود قانون و ماده درست کردی و بر این اساس برداشت کردی، تو از قیامت نمی ترسی؟

امامی کاشانی اظهار داشت: قسم به خدا دو نور چشم من حسنین اگر مثل تو کار می کردند، پیش من این دو فرزندم دیگر رفاقت فرزندی و پدری نمی کردم. به چشم من پدر و فرزند نبود و اگر چنین می کردند از چشم من افتاده بودند، از خدا بترس و این کاری که تو کرده ای گناهی است بزرگ. آنچه برداشته اند از آنها بگیرم و به بیت المال برگردانم؛ تا از مظلمه ای که مرتکب شده اند، پاک شوند.

وی اضافه کرد:آنهایی که برداشت کرده اند باید قبل ازعذابی که خدا در قیامت و گرفتاری در برزخ، برگردانند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان هم گفت:به مسئولان عرض می کنم بیان امیرالمومنین است که می فرماید قسم به خدا اگر حسن و حسین چنین کرده بودند با من مصالحه ای ندارند تا اینکه حق را برگردانند واین نکته ای مهم است منحصر به پول خزانه دولت هم نیست،اموال عمومی است، چه خزانه دولت و چه غیر دولت و چه مراکز و چه موقوفات؛ تمام اینها را باید نقاش برزخ و قیامت را حساب کرد و مراقب بود.

وی تصریح کرد: برداشت از اینجا و آنجا به این نام و آن نام گناه بزرگی است که آدم با نام های مختلف بخواهد چنین ظلم و ستمی نسبت به آنهایی که این مالها از آنهاست، بکند.

**تاکید بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه

آیت الله امامی کاشانی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت رعایت عفاف و تقوا اظهار داشت: جامعه ما باید به امام عصر(عج) متعهد باشد، عفاف و تقوا به نفع تمام زنان است. جامعه ای که منتظر امام عصر است باید به آن سویی که خواسته آن حضرت است، حرکت کند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت پیشگیری در بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: بحمدالله تکنولوژی در کشور آن قدر بالاست که خیلی از کشورهای پیشرفته این وسایل را ندارند، باید در بخش پیشگیری کار کرد. صدا و سیما کار کند و وزیر محترم بهداشت هم کاملا به این معنا حمایت دارند.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: باید با پشتیبانی همین تشکیلات علمی و اهتمام و اطلاع رسانی صدا و سیما متوجه شود و زنان و همسرانشان بدانند که می توانند با پیشگیری به موقع جلو فرزندان معلول و عصبی و ذهنی را پیشگیری کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید