آیت الله حسینی بوشهری: حزب الله قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست

آیت الله حسینی بوشهری: حزب الله قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد که آثار بسیار خوب و مثبت امر به معروف و همچنین آثار منفی ترک این فریضه باید برای مردم تبیین شود.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) نقش بسیار مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) داشته و این فرهنگ ناب را به گوش جهان رسانده است.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه حزب الله با رژیم صیونیستی، از رشادت ها و مقاومت های حزب الله تقدیر کرد و افزود: حزب الله یک مجموعه ای از یک کشور عربی است که در مقابل رژیم صهیونیستی به پیروزی رسیدند چون تجربه تاریخی غیر از این را نشان می داد.

امام جمعه قم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به عنوان یک افسانه شکست ناپذیر شده بود، در تمام جنگ هایی که بین کشورهای عربی و این رژیم غاصب صورت گرفت نتیجه جز شکست نبود اما در جنگ با حزب الله مسأله برعکس شد و حزب الله به پیروزی رسید.

وی با بیان این که پیروزی حزب الله محدود به عده ای نیست بلکه پیروزی اسلام و قرآن بود، ادامه داد: از مقاومت و رهبر مقاومت جناب سید حسن نصرالله به عنوان رهبری شجاع، هوشمند، آگاه و قهرمان انقلابی از طرف ملت ایران قدردانی و تشکر می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه خطبه های نماز جمعه، 28 مرداد سالروز کودتای ننگین آمریکا را یادآور شد و ابراز داشت: آمریکایی ها پس از این کودتا با تشکیل ساواک فضایی خفقان ایجاد کردند، شرایطی سختی از آن روز تا پیروزی انقلاب بر ملت ایران گذشت.

وی عنوان کرد: آیا می شد کاری کرد که کودتای 28 مرداد اتفاق نیفتد، مسؤول واقعه 28 مرداد را فقط باید دیگران بدانیم یا کوتاهی داخل نیز در این مسیر تأثیرگذار بود، روز 27 مرداد مرحوم آیت الله کاشانی نامه ای برای دکتر مصدق می نویسد و ضمن گلایه از برخی نامهربانی ها این نکته را متذکر می شود که مطلع شدم زاهدی قصد کودتا دارد آیا شما توجه دارید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مصدق به نامه پاسخ می دهد که من به پشتیبانی ملت مستظهر هستم یعنی نیازی به نصیحت و توصیه تو ندارم، آیا همین گونه بود؛ اگر آن روز اعلامیه مشترکی بین مصدق و آیت الله کاشانی منتشر و اطلاع رسانی می شد و مردم در صحنه می آمدند چنین اتفاقی نمی افتاد یا احتمال افتاق افتادن آن کم بود اما متأسفانه به نصیحت آیت الله کاشانی ترتیب اثر داده نشد.

وی با اشاره به ملاقات دست اندرکاران وزارت اطلاعات با رهبر معظم لنقلاب اضافه کرد: رهبر انقلاب در این دیدار از وزارت اطلاعات تقدیر و تشکر کردند چون کار وزارت اطلاعات رسیدگی به مسائل امنیتی، اطلاع رسانی به مسؤولان، رصد مسائل و مفاسد اقتصادی است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که جهت گیری انقلاب باید از سوی وزارت اطلاعات حفظ شود، گفت: خط فاصل بین ما و رأس استکبار یعنی آمریکا باید محفوظ بماند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید