آیت‌الله سعیدی: ایستادگی در برابر کفار مهمترین رسالت مسلمانان است؛ دشمن نباید فکر کند از “گزینه‌های روی میز” ترسیده‌ایم

آیت‌الله سعیدی: ایستادگی در برابر کفار مهمترین رسالت مسلمانان است؛ دشمن نباید فکر کند از “گزینه‌های روی میز” ترسیده‌ایم

امام جمعه قم گفت: کفار علاوه بر خصومت ظاهری که با مسلمانان دارند هنگامی که می‌بینند عده‌ای از مسلمانان برای دوستی تلاش می‌کنند این اقدام را رابطه منافقانه می‌پندارند و این‌گونه برداشت می‌کنند که از گزینه‌های روی میزشان ترسیده‌اند.

آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: مومنانی که قصد دارند با کفار رابطه دوستی برقرار کنند کفار پاسخ دوستی آن‌ها را به دشمنی می‌دهند.

وی افزود: اگر کفار به مسلمانان دسترسی پیدا کنند دشمنی می‌کنند و برای ضربه زدن به مومنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و با آزارهای جسمی و روحی و فرهنگی و تبلیغاتی پاسخ دوستی مومنان را می‌دهند.

امام جمعه قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: شیطان به انسان گفت کافر شو و هنگامی که انسان کافر شد شیطان گفت من از تو بیزارم، انسان برای رابطه سالم انسان‌ها راهکاری دارد و نباید هیچ مسلمانی سرخود برای ایجاد رابطه با کفار بر بیاید چون کفار رابطه دشمنی با مومنان دارند و نباید توقع داشت برای رابطه دوستی با مسلمانان از راه دوستی وارد شوند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مسلمانانی که با کفار به رابطه می‌پردازند اگر توبه نکنند در دنیا خار و ذلیل می‌شوند و در قیامت نیز عذاب می‌شوند، بیان کرد: کفار از نزدیکی با انسان‌ها هدف‌های مهم و ویرانگری را دارند که به کفر کشاندن مسلمانان از مهم‌ترین ایجاد رابطه آن‌هاست اما عجیب است باز هم برخی از مسلمانان فریب می‌خورند و برای ایجاد رابطه با کفار تلاش می‌کنند.

استاد حوزه علمیه گفت: کفار علاوه بر خصومت ظاهری که با مسلمانان دارند هنگامی که می‌بینند عده ای از مسلمانان برای دوستی تلاش می‌کنند این اقدام را رابطه منافقانه می‌پندارند و این گونه برداشت می‌کنند که از گزینه‌های روی میزشان ترسیده‌اند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به لزوم خدا محوری در انسان‌ها بیان کرد: انسانی که تقوای الهی را رعایت کند دیگران بنده وی می‌شوند و اگر خالق را تبعیت کند از دشمن می‌ترسد، تقوای الهی به انسان قدرت می‌دهد تا انسان روحیه خداپسندانه پیدا کند.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن سال روز تشکیل کمیته امداد گفت: هدف از تشکیل کمیته امداد کمک مادی و فکری به نیازمندان بود و در استان قم چنین اتفاقی افتاد و هرسال به افراد تحت پوشش کمک می‌شود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به لزوم تربیت جوانان و نقش مساجد در این زمینه عنوان کرد: هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی مساجد پرورش سرباز برای امام زمان(عج) است و همچنین ترویج کتب دینی باید از مهم‌ترین اهداف از کانون‌ها باشد.

وی افزود: از شهر قم و در کنار مرقد پاک و مطهر حضرت معصومه (س) و شهر مراجع و مردم غیرتمند به دنیا اعلام می‌کنیم که حضرت زهرا (س) خط قرمز امت شیعه و رهبر و مراجع و مسئولان است و سال به سال این ارادت و علاقه افزوده می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید