آیت‌الله علم‌الهدی : امید دشمنان خارجی و داخلی به انسجام جریان لائیک است/ قدرت‌یابان داخلی نمی‌توانند از جریان لائیک، اردوکشی سیاسی کنند

آیت‌الله علم‌الهدی : امید دشمنان خارجی و داخلی به انسجام جریان لائیک است/ قدرت‌یابان داخلی نمی‌توانند از جریان لائیک، اردوکشی سیاسی کنند

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم اولین نماز جمعه سال 96، 4 فروردین‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال، اظهار کرد: خوشبختانه امسال همچون سنوات قبل در روز اول سال از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری که راهبرد سازنده‌ای در خط حرکت و تداوم انقلاب مقدس اسلامی ما هست، حداکثر استفاده و بهره‌برداری را انجام دادیم؛ برادران، هیچ مصیبت و هیچ مشکلی برای یک انسان تکلیف مدار و برای یک عنصر دین‌مدار از گمراهی و ندانم‌کاری و بلاتکلیفی در عرصه زندگانی اجتماعی سیاسی بدتر نیست.

ایشان ادامه داد: انسانی که بناست زندگانی‌اش دین‌مدار باشد و تکلیف مدار زندگی کند، تکالیف الهی از هیچ حوزه‌ای در حوزه‌های زندگانی خودش تخلف نکند، در عرصه زندگانی اجتماعی و سیاسی و در فعالیت‌های اجتماعی اگر راه مشخص نباشد و اگر مسیر مبهم باشد، هیچ مصیبتی برای آدم تکلیف مدار از این بالاتر نیست که دچار «چه کنم؟» در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی بشود، چطور حرکت کنم؟ کجا حرکت کنم؟ بروم گوشه خانه در را به روی خود ببندم و جز عبادات فردی هیچ انجام ندهم، قضیه مبهم است و روشن نیست، حرکت نکنم؟ نکند در برابر خدا و پیغمبر مدیون و مسؤول باشم، دین پیغمبر را به دین دشمنان پیغمبر در مقابل ابن تهاجمات ظالمانه و سنگ‌دلانه قرار بدهم یا قرار بگیرد و من نسبت به این مسئله یک آدم بی‌تفاوت باشم.

«سردرگمی در شناخت تکلیف»، بزرگ‌ترین مصیبت انسان تکلیف مدار

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که بزرگ‌ترین مصیبت برای انسان تکلیف مدار، سردرگمی در شناخت تکلیف است، عنوان کرد: اگر بخواهم بیایم در عرصه فعالیت کنم، چه کنم؟ کدام راه را بروم؟ دنبال کی راه بیفتم؟ در خط کی حرکت کنم و کدام مسیر را در زندگانی خود انتخاب کنم، نکند من با حفظ تمام شئون منافع اقتصادی و نظریاتی که در عرصه‌های مختلف خودم به‌عنوان یک انسان دارم راه بیفتم و درنهایت روزی متوجه شوم از همه حرکت‌های من، دشمن استفاده کرده، آن‌هم علیه قرآن و دین نه علیه خودم، این برای یک انسان تکلیف مدار، بزرگ‌ترین مشکل و مصیبت هست.

ایشان، وجود رهبر معظم انقلاب در چنین فضای مبهمی را یک نعمت الهی دانست و افزود: ذات مقدس پروردگار در چنین فضای سیاه و ظلمانی که دست ما از دامن حجت خدا کوتاه است، یک رهبر بصیر حجت امام زمان که هرچه بگوید من انجام بدهم و از هرگونه نظر او تبعیت کنم در برابر مولایم بقیه‌الله، من حجت دارم و در مقابل خدا حجت دارم، خدا چنین عزیزی را در عرصه زندگی من قرار داده، در یک سخنرانی روز اول سال، مسیر حرکت، راهبرد طولانی و جریانی که باید در جریان قرار بگیرم، مسیری که باید در آن مسیر واقع بشوم، برای من ازنظر تکلیف الهی روشن و مبرهن، هیچ ابهام و سیاهی و ظلمتی در مسیر من وجود ندارد. «تکبیر»

خدایا، روح ولایت علی بن موسی‌الرضا را شاهد می‌گیریم که بر این نعمت تو را شکر کنیم، شکرگزار این نعمت هستیم که زندگی ما امروز به برکت این رهبر در عرصه‌های سیاسی اجتماعی امروز شفاف، نورانی و روشن مثل درخشش آفتاب برای ما معین و مشخص است،مشخص است ما در این راه حرکت می‌کنیم هم در عرصه فعالیت‌های زندگی، سیاسی و اجتماعی‌مان می‌دانیم تکلیفان را عمل کردیم و مسیر درست را می‌رویم، هیچ ابهامی نداریم، حجت هم در محضر مقدس ولی تو، امام زمان داریم و به خاطر حجت در برابر صاحبمان حضرت بقیه‌الله، حجت در برابر خدا هم در انجام تکلیف اجتماعی سیاسی خودمان داریم؛ نعمت از این ارزشمندتر که در این بحران بی‌صاحبی، در این بحران بی امامی، در این بحرانی که دست ما از دامن ولی‌الله الاعظم کوتاه است، این نعمت ارزشمند را بر ما ارزانی داشتی.

سخنان رهبری، سخنانی شفاف، واضح و جامع بود

ایشان، سخنان رهبر معظم انقلاب را سخنانی شفاف، واضح و جامع دانست و تصریح کرد: در بخش اول فرمایشات مقام معظم رهبری، یک نکته‌ای بود که به نظر من این نکته، بازخوانی و تحلیل لازم دارد؛ فرمایشاتشان به‌قدری شفاف و واضح بود که هم وظیفه را مشخص کردند، هم راه را نشان دادند و هم راهکار اجرایی راه را نشان دادند و هم نقطه هدف گزاری دشمن را به ما اعلام کردند و هم کیفیت مقابله با دشمن را مطرح کردند، همه مسائل را به ما رهنمود دادند در سایه عنوان «اقتصاد مقاومت؛ اشتغال ـ تولید» اما در مقدمه فرمایشاتشان، یک نکته قابل‌تأمل هست و نکته‌ای که در آن از طرف مقام معظم رهبری، پیام هم وجود دارد و باید پیام رهبری را از این نکته‌ی فرمایش رهبری، استنباط و استخراج‌کنیم.

نقطه اشتراک جامعه اسلامی با همه اختلافات، عشق به خدا، دین، پیغمبر و عترت است

آیت‌الله علم‌الهدی به تبیین بخشی از سخنان رهبر انقلاب پرداخت و گفت: نکته‌ای که باید به آن پرداخت این بود که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تبیین آنچه در سال 1395 از شیرینی‌ها گذشت، فرمودند «حرکت‌هایی که ما در سال گذشته داشتیم، از قبلی راهپیمایی باعظمت 22 بهمن، راهپیمایی ولایت‌مدارانه باعظمت اربعین حسینی، عزاداری‌هایی که انجام دادیم، سوگواری‌ها و مظاهر و مراسم ولایی که در جامعه ما رواج پیدا کرد، مراسم عظیم عبادی از قبیل اعتکاف و سایر مراسم ارزشمندی که قیافه و سیمای متلألئ جوانان ما در آن می‌درخشید، انجام گرفت، آن‌ها به هیچ گروهی و جناحی تعلق و اختصاص نداشت».

ایشان ادامه داد: همه آدم‌های این مملکت در هر جناحی، با هر فکری، با هر اختلاف‌سلیقه و حزبی در همه این‌ها مشارکت داشتند و در همه حرکت‌ها شرکت کردند، معنای این چیست؟ معنای آن این است که یک جریان مشترک در همه آحاد ملت ما با همه اختلاف‌سلیقه‌ها و با همه اختلاف جناحی که دارند، یک اصل است و آن اصل، عشق به دین، عشق به خدا، عشق به پیغمبر و عترت پیغمبر است. « تکبیر»

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این فرمایششان، محور و ملاک قطعی و اصلی هویت مردمی مردم و امت اسلامی ما را مشخص کرده‌اند، این مردم در یک‌چیز همه مشترک هستند که دین دارند، همه عشق به پیغمبر دارند، همه علاقه‌مند به عترت پیغمبر هستند، این در همه مردم هست با هر اختلاف‌سلیقه در هر جناح، حزب و در هر جریانی، این در ضمن تبیین ملاک هویت امت اسلام در این جامعه انقلابی، یک پیام هم داشت.

سخنرانی رهبری برای دشمنان خارجی و قدرت‌یابان داخلی پیام روشنی داشت

ایشان، بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال را دارای پیامی به دشمنان خارجی و پیامی برای قدرت یابان داخلی دانست و گفت: یک پیام برای دشمنان ما در خارج از کشور داشت و یک پیام برای برخی عناصر قدرت یاب در داخل کشور داشت، امروز دشمنان ما به این اصل رسیده‌اند که این نظام روی کره زمین نظامی است که هم مردم به این نظام و هم نظام به مردم وابسته است و آن چسبی که نظام را به مردم و مردم را هم به نظام چسبانده، این است، اگر بنا شد این چسب را بکنند، رابطه مردم با نظام به هم می‌خورد، وابستگی مردم به نظام و نظام به مردم از بین می‌رود و با یک نظام غیر مردمی به‌خوبی می‌شود مبارزه کرد و آن را براندازی کرد.

امید دشمنان برای براندازی نظام به جریان لائیک داخلی است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که امید دشمنان برای براندازی نظام، استفاده از جریان لائیک داخلی است، عنوان کرد: این‌ها در خط براندازی نظام که می‌خواهند سفره دین را از زیر پای مردم بکشند، امیدشان به یک جریان لائیک در این مملکت است، یک جریان بی‌دین، حساب می‌کنند که این‌طور نیست همه مردم متدین باشند، یک عده بی‌دین هم در مملکت هست پس بیایند این بی‌دین‌ها را منسجم کنند و با هم یکی کنند و به‌وسیله بی‌دین‌هایی که در داخل کشور هست و جریان لائیک، یک جریان ضد نظام به وجود بیاورند و به‌وسیله این‌ها به نظام ضربه بزنند یا نظام را براندازی کنند، این فکر خارجی‌هاست.

ایشان تصریح کرد: همین نوع تفکر را یک عده فرصت‌طلب و قدرت یاب در داخل کشور هم دارند، این‌هایی که دارند می‌بینند مردم علی ایحال در همه تصمیم‌گیری‌های سیاسی با آرم دین و ولایت تصمیم می‌گیرند، دنبال سر ولایت در خط ولایت با تکیه‌بر آن مبانی عاطفی عشق به اهل‌بیت و با تکیه‌بر آن مبانی فکری و اعتقادی وابستگی به خدا و پیغمبر مردم تصمیم می‌گیرند، بنابراین آنان در این خط راه ندارند، در این حوزه نمی‌توانند برای خود قدرتی دست‌وپا کنند پس بیایند یک عده لائیک و بی‌دین را در کشور جمع کنند، این‌ها را منسجم کنند و در مقام قدرت‌یابی با یک عده لائیک اردوکشی سیاسی کنند، این هم فکر یک عده است.

جریان لائیک هیچ‌گاه توان ایستادن در برابر سیل جمعیت متدینین را نخواهد داشت

آیت‌الله علم‌الهدی به برنامه دشمن برای منسجم کردن جریان لائیک در داخل کشور اشاره و بیان کرد: لذا تا آنجایی که می‌توانند برای راضی کردن این جریان لائیک ضد خدا در داخل کشور، ناهنجاری‌ها را توسعه دهند، منکرات را توسعه دهند، فحشا را ترویج کنند و بی‌بندوباری را به اسم عشق، آزادی، لذت و شادی جوان توسعه دهند که به این وسیله بتوانند یک جریان لائیک را به هم وابسته و منسجم کنند و در اردوکشی سیاسی او را به میدان قدرت خودشان بیاورند و استخدام کنند، این نظر یک عده است.

ایشان افزود: درعین‌حال، مقام معظم رهبری در این فرمایششان به این دو جریان پیام دادند، به خارجی‌ها پیام دادند که شما بدانید، هیچ‌گاه شما این قدرت را پیدا نخواهید کرد که با منسجم کردن یک بخش اقلیت لائیک در این کشور در برابر سیل میلیونی جمعیت متدین بتوانید بایستید. «تکبیر»

قدرت یابان داخلی نمی‌توانند از جریان لائیک، اردوکشی سیاسی کنند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: این هم پیام به قدرت یابان و فرصت‌طلبان داخلی بود که می‌خواهند از یک بستر لائیک، اردوی سیاسی درست کنند و بر خط قدرت‌یابی خودشان استخدام کنند، این هم دست نمی‌دهد، این هم شدنی نیست، این مردم متدین هستند، این پیام از بخش اول فرمایشات مقام معظم رهبری قابل استنباط است و ان‌شاءالله در مورد مسائل بعدی که خودشان هم فرمودند ادامه خواهند داد، هم مسئله انتخابات و هم مسئله اقتصاد مقاومتی، اشتغال ـ تولید را ان‌شاءالله بعدها پیگیری می‌کنیم.

بر گرفته شده از سایت آیت‌الله علم‌الهدی

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید