آیت الله حسینی بوشهری: حل مسأله اقتصاد در گرو پای کار آمدن مدیران جهادی و انقلابی است/ مردم شخص در تراز انقلاب را انتخاب کنند

آیت الله حسینی بوشهری: حل مسأله اقتصاد در گرو پای کار آمدن مدیران جهادی و انقلابی است/ مردم شخص در تراز انقلاب را انتخاب کنند

امام جمعه قم تأکید کرد: در اقتصاد نیازمند پای کار آمدن مدیران جهادی و انقلابی هستیم که بر توان و ظرفیت های درونی تکیه داشته باشند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر گفت: این آثار گاهی فردی و گاهی اجتماعی است، کسانی که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند قبل از این که تأثیرگذار در جامعه باشند خود سود می برند.

وی افزود: نخستین فایده فردی امر به معروف اصلاح خود انسان است، فایده دیگر این است که انسان در ثواب کسانی که به خیر و خوبی عمل کردند شریک خواهد شد، اگر همت به امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد شاهد شرایط بهتری در جامعه خواهیم بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تبریک سال فرا رسیدن سال 1396 و حلول ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب فرصتی برای اصلاح نفس و آغاز مسیر بندگی و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان است که از فرصت های این ماه باید استفاده کرد.

وی با تسلیت شهادت امام هادی(ع) ادامه داد: حضرت در کودکی به امامت رسیدند و دوران امامت ایشان 33 سال بوده است، ایشان در روایتی می فرمایند آنچه معیار نمره دادن به انسان ها است عمل آن ها به شمار می رود، حضرت در تعبیری دیگر می فرمایند که دنیا همانند بازاری است که عده ای در آن سود می برند و عده ای هم ضرر می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ابراز داشت: خداوند فرصتی طلایی به ملت ایران عطا کرد، در 22 بهمن 57 طاغوت سرنگون و در 12 فروردین 58 نظام جمهوری اسلامی مستقر شد که نعمتی بسیار بزرگ است؛ با افتخار 38 سال نظام اسلامی با وجود همه چالش ها پابرجا مانده است و با قدرت به کار خود ادامه می دهد.

وی عنوان کرد: کنگره آمریکا روزی نیست که علیه ایران فعالیت نداشته باشد اما با کمال تعجب از طرفی دیگر پیام نوروزی می فرستند، نظام مقدس جمهوری اسلامی با آرای قاطع مردم تثبیت شد، این ملت بر پیمانی که با نظام، امام، رهبری و شهدا بسته بودند همچنان وفادار هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روز طبیعت خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی نسبت به حفظ طبیعت سفارش های فراوانی شده است، کسانی که به دامن طبیعت می روند باید در نگهداری نعمت های الهی بکوشند و محیط زیست را آلوده نکنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: مردم در سال 95 نسبت به ارزش های دینی و انقلابی سنگ تمام گذاشتند و با حضور چشمگیر خود در صحنه های گوناگون تودهنی محکمی به مستکبران زدند.

امام جمعه قم با بیان این که در سال 95 کاستی هایی داشتیم، گفت: عمده کاستی ها در مسائل اقتصادی و معیشتی به ویژه در افراد کم درآمد جامعه بود، البته در طول 38 سالی که از انقلاب گذشته، نظام جمهوری اسلامی خدمات بزرگی انجام داده است.

وی افزود: زیرساخت ها و زمینه های پیشرفت کشور در عرصه های بسیاری از سوی نظام فراهم شده است؛ در اقتصاد نیازمند پای کار آمدن مدیران جهادی و انقلابی هستیم، مدیرانی باید باشند که احساس می کنند باید از ظرفیت درونی کشور استفاده کرد، از نظر منابع انسانی، سرمایه و فناوری و استعداد نسل جوان بسیار غنی هستیم چرا از این منابع و سرمایه های خدادادی کمک نگریم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که باید بتوانیم از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم، اظهار داشت: برای تولید قوای سه گانه باید دست به دست هم دهند، امنیت کار را تأمین کنند و قوانینی را که زمینه تولید را فراهم می کند تصویب کند، مجریان باید مدیران انقلابی و جهادی را پای کار بگذارند تا دغدغه ها و مشکلات برطرف شود، باید به مردم میدان داده شود و همه کارها به وسیله دولت ها حل نمی شود.

وی ادامه داد: زمانی که مردم در میدان باشند کارها پیشرفت می کند، بروکراسی های خشک اداری کار ساز نیست این مردم هستند که می توانند کار را پیش ببرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه انتخابات را از ارکان مهم مردم سالاری دینی دانست و ابراز داشت: انتخابات مایه عزت و اقتدار ملی است، در ماه های آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را داریم.

وی عنوان کرد: رییس جمهور بعد از مقام معظم رهبری دومین شخصیت کشور است و اختیارات گسترده ای دارد، مردم باید با تیزبینی و درایت فردی را انتخاب کنند که در تراز انقلاب باشد، شوراها هم نقش برجسته ای در عمران و آبادی شهرها دارند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مردم باید به صورت جدی در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، کسانی که لیاقت دارند می توانند خود را عرضه کنند، افراد باید از شیوه های تبلیغاتی غربی و تخریب دیگران پرهیز کنند، افراد باید از دخالت بیگانگان در انتخابات جلوگیری کنند چون آن ها دلسوز مردم ما نیستند.

وی در پایان اضافه کرد: سران کشورهای عربی اخیرا در اردن جلسه ای تشکیل دادند، اگر بیانیه پایانی آن ها خوب مطالعه شود انسان یقین پیدا می کند که آمریکا و صهیونیست ها تنظیم کننده آن هستند، گویا کشورهای عربی هیچ نقشی این بیانیه ندارند و دشمن را به جای دوست و دوست را به جای دشمن معرفی کردند، نمیدانیم با این سران کشورهای عربی که تا این اندازه دچار غفلت هستند چه کنیم، مردم روزی بیدار و سرنوشت این افراد مشخص خواهد شد.

منبع خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید