حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: حمایت از مستضعفان اولویت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باشد

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: حمایت از مستضعفان اولویت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باشد

امام‌جمعه موقت تهران به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه کرد که در تبلیغات قانون را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه‌ دوم در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر(عج)، به برگزاری انتخابات در روز 29 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: حضور ما در صحنه سیاسی کشور و در صحنه سرنوشت یک ملت، مظهر ایمان ما به خداست.

وی با بیان اینکه ما براساس اعتقاد و باور دینی پای صندوق‌های رأی می‌آییم، افزود: انتخابات مظهر کاملی از اسلام و انقلاب است؛ مادامی که ما انقلاب نشده بود و ما در صحنه زندگی‌مان نقش نداشتیم،  اسلام سیاست، جهاد، اقتصاد، فرهنگ، بازار و تربیت به صحنه نیامده بود، اما با انقلابی که این همه شهید برای آن خون داده‌اند، هر ساله پای صندوق‌‌های رأی اعلام می‌کنیم که جدایی دین از سیاست بی محتوا، باطل و جهنمی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اضافه کرد: دین ما می‌گوید که بر امور مسلمین اهتمام داشته باشیم، هم در سرنوشت خودمان و هم در جامعه باید ایفای نقش داشته باشیم، انتخابات مظهر خودباوری است؛ لذا این نعمت را باید قدر بدانیم.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد:  انشاءالله در نماز جمعه حرکت سیاسی و جناحی و بازیگرانه نداشته باشیم و تکلیف الهی را در رأس مسائل قرار بدهیم و به عنوا وظیفه دینی از این مصالح جامعه اسلامی هم خبر بدهیم و هم توصیه‌های لازم را داشته باشیم.

وی در توصیه‌ای به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره انتخابات اشاره و تصریح کرد: همانطور که رهبری تأکید کردند،  کاندیداها و ناظران و مجریان به مر قانون عمل کنند، عمل به مر قانون برای جامعه اطمینان‌بخش و برای خودشان هم آبروست، آیا رئیس‌جمهور قانون‌شکن آبرو و اعتبار دارد؟

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در تبلیغات‌شان براساس تأسیس و ترویج گفتمان و حرکت اسلام و در جهت تقویت مستضعفان و ضعفای جامعه حرکت کنند. نامزدها در تبلیغات صریح اعلام کنند که اولویت نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اجرایی کشور را رسیدگی به فقرا، ضعفا و قشر آسیب‌پذیر جامعه می‌دانند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: در تبلیغات‌شان به حاشیه نروند، به شرق و غرب نروند، به مطالبی که ربطی به انتخابات ندارد، متوسل نشوند، به واقعیت‌های جامعه بپردازند. ما با سیل بیکارها روبه رو هستیم، این مسئله را هم شعار کنند و هم شعورش را داشته باشند و هم تعهد را در گفتمان و در عمل نسبت به آن نشان دهند.

وی همچنین در توصیه دیگری به کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از آن‌ها خواست که به استقلال ملی، عظمت و سربلندی و اقتدار ملت توجه داشته باشند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اضافه کرد: ملت ما طاغوت را بیرون کرده و از توپ و تانک و ساواک نترسیده است، اقتدار و عزت نشان داده و 10 سال پنجه در پنجه قدرت‌‌های اتمی شرق و غرب انداخته  و لحظه‌ای خم به ابرو نیاورده و احساس خستگی نکرده و جنگ را هم با پیروزی پشت سر گذاشته است، اگر کسی چنین ملتی را از جنگ و شرق و غرب بترساند با روحیه انقلاب و متن مردم و دین ما فاصله دارد، ملت ما سرافرازند.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: نباید این ملت را تحقیر کرد و دشمن را بزرگ نشان داد. ما پیرو امامی هستیم که فرمود ما آمریکا را  زیر پا له می‌کنیم. باید توجه داشت که حیات ملی و سیاسی و فرهنگی ما به اقتدار ماست؛ ما زنده به اقتدار هستیم و با اقتدار بر قدرت‌های بزرگ وائق آمده‌ایم و در برابر آنها ایستادیم، روزی که این اقتدار و روحیه را از ما بگیرند، روز نابودی کشور و هویت ماست.

وی تأکید کرد: این کشور با بعضی کشورهای دسته چندم فرق دارد که با دلارهای کذا می‌توانند در آن مملکت آشوبی به پا کرده و نظامی را تغییر دهند، اینجا مملکت شهیدان و امام زمان(عج) است، مردم ما از روحیه جهادی و انقلابی برخوردارند؛لذا این عزت را مخدوش نکنند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اضافه کرد: نباید به گسل‌های قومی، زبانی و فرقه‌ای دامن زد و گروه‌هایی را تحریک کرد، اینها خلاف مبانی امنیتی و سیاست‌ حکیمانه هر سیاستمداری است که می‌خواهد چند صباحی کشور ار اداره کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ملت ایران با هم برادرند، گفت: تبعیضی بین ملت ایران نیست، خدا را خوش نمی‌آید که اینها را از هم جدا کنیم. امنیت ملی و آرامش برای مردم و مکتب ما مهم است. ترساندن و سلب امنیت مردم محاربه و فساد فی‌الارض است.

وی اظهارداشت: از نامزدها وقع داریم که اخلاق را رعایت کنند، هر نامزدی که حرف می‌زند فکر نکند که مثل کبک سرش را در برف می‌کند و کسی او را نمی‌بیند، این حرف‌ها بازتاب آخرتی و اجتماعی دارد، مگر انسانی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید با مقدسات در بیافتد، اینها حساب و کتاب دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه نامزدها به فضای عمومی و جهانی در صحبت‌هایشان توجه کنند، گفت: اگر می‌خواهیم دنیا را راضی کنیم؛ والله نمی‌شود، آنها دشمن همه ما هستند، خدا را در نظر بگیریم و جامعه را به چالش نکشیم و  بین ملت فاصله ایجاد نکنیم. البته از کاندیداها هم می‌خواهم که با هم با اخلاق رفتار کنند.

حجت‌‌السلام صدیقی ادامه داد: از مردم توقع داریم که توجه کافی داشته باشند که ریاست‌جمهوری امانت است، دارید امانتی را به دست آن‌‌ها می‌سپارید و بیت‌المال و فرهنگ و قراردادهایی که می‌تواند تا مدت‌ها کشور را به خارجی‌ها بفروشند، می‌دهید؛ از هر گروه و گرایشی هستید، دلتان برای کشور و پیشرفت و استقلال کشور بسوزد، سراغ کسانی بروید که منافع کشور را برای چند روز ریاست با بیگانگان به تارج نمی‌گذارند.

به گزارش تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سند 2030 و پذیرش آن از سوی وزارت آموزش و پروزش اشاره کرد و گفت: متأسفانه  در وزارت آموزش و پرورش بی سر و صدا این سند پذیرفته شد،  رهبری قبل از اینکه انتقاد کنند، به آقایان گفته بودند که نباید اجرا شود، ما اخلاق و فرهنگ مستقل داریم که چند کشور منحط برای ما برنامه بدهند. چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی سکوت کرد؟ مگر اینها سر سفره حسینی بزگ نشده‌اند. اینها عبرت است که باید بیدار بشویم. چرا گذاشتند کار به جایی برسد که مقام معظم رهبری خودشان ورود کنند؟ اینها مسائلی نیست که انسان چشم ببندد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، اضافه کرد: مسئله تأسف‌باری برای حماس پیش آمد و دشمن جاعل و غاصب را به رسمیت شناخته‌اند؛ گویا اینها عقب‌نشینی می‌کنند و مرزهای آن سال را می‌پذیرند، چنین رژیمی که ناشروع است و حزب‌الله غیور این مسئله نپذیرفتند، اما مایه تأسف و تأثر است.

حجت‌الاسلام صدیقی به اعتراضات مردمی بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در محاصره است و همچنان مردم غیور یمن با حضور ایثارگرانه‌شان این محاکمه جعلی را عقب انداخته‌اند، نمی‌دانم دولت بحرین چه زمانی می‌خواهد از خواب بیدار شود. خطر قحطی یمن را تهدید می‌کند، سازمان‌های بین‌المللی سکوت کرده‌اند؛ کشورهای عرب و و کشورهای کنفرانس اسلامی چه اسلامی را قبول دارند؟

وی اضافه کرد: در سال 88 عده‌ای نادانی کردند و امنیت کشور را به بازی گرفتند، اما به دیوار مستحکم مردمی مواجه شدند که همچنان این دیوار مستحکم استوار و در صحنه است و اگر کسی بخواهد خلاف آرامش کشور گام بردارند، با این دیوار مستحکم مواجه می‌شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) برای تأمین امنیت کشور تقدیر کرد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید