آیت الله اعرافی: عقب نشینی در برابر گرگ‌ها و تصورات خام برخی مسؤولان سبب سقوط کشور می‌شود

آیت الله اعرافی: عقب نشینی در برابر گرگ‌ها و تصورات خام برخی مسؤولان سبب سقوط کشور می‌شود

امام جمعه قم هشدار داد که عقب نشینی در برابر گرگ ها و تصورات خامی که گاهی در مسؤولان نفوذ کرده است سبب سقوط کشور می شود و نباید خامی کرد بلکه باید محکم ایستاد.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام صادق(ع) گفت: مسیری که ائمه معصومین طی کردند مسیری است که همه امت اسلام را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی با شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: اهل بیت بر صیانت از احادیث پیامبر و روایات معتبر که تفسیر کننده قرآن هستند تأکید داشتند، در سنت امام صادق و ائمه(ع) رویکرد عقلی و استدلالی همراه با تعبد درست و جامعیت اسلام مورد توجه بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ارائه فکر درست در توحید و خداشناسی از کارهای مهم اهل بیت به ویژه امام صادق(ع) بود، اظهار داشت: اگر آثار اهل بیت(ع) درباره خداشناسی نبود جریان توحید و خداشناسی به انحراف می رفت.

وی ادامه داد: پایه ریزی فقه جامع، رسا، پاسخگو و کامل توسط امام باقر و امام صادق(ع) بوده است، فقهی که امروز در حوزه های علمیه وجود دارد توسط پیشوایان به ویژه این دو امام بزرگوار پایه ریزی شد؛ آخرین سخن امام صادق(ع) این است که اگر کسی نماز را کوچک بشمارد از ما نیست.

آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز جمعه به سالگرد حمله رژیم ستمشاهی به مدرسه علمیه فیضیه و به شهادت رسیدن جمعی از طلاب در چنین روزی اشاره کرد.

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت عنوان کرد: افتخار می کنیم که این وجود شریف و نازنین مشعل فروزان ایران شد و پیرامون قبر نورانی او حوزه ای بزرگ شکل گرفت و به برکت انوار این بانوی نمونه آن همه خیر و برکت از این شهر مقدس جاری شد و ایران و جهان را تحت تأثیر نورانیت خود قرار داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که جایگاه زن و دختران باید با الگوگیری از بانوان نمونه تعیین شود، خاطرنشان کرد: امروز زنان و دختران هم به خاطر نگاه های متحجرانه غلط و هم به دلیل نگاه های فمنیسیتی ناروای غربی مورد ظلم هستند.

وی اضافه کرد: زن مسلمان زنی اصیل، پاک، دارای حیا و عفاف، صاحب دانش و اندیشه و نقش درست خانوادگی و اجتماعی است، باید در خانه ها دختران را گرامی داشت و زنان باید در جایگاه رفیع اسلامی قرار گیرند و بانوان بزرگ ما پیشگام نهضت اسلامی بودند.

آیت الله اعرافی با اشاره به تحولات منطقه گفت: قدرت ظاهری داعش فرو ریخت و در موصل و حلب هجمه قوی از ناحیه مقاومت برای خاموش کردن صدای شیطانی داعش در جریان است که از همه نقش آفرینان در این صحنه باید تشکر کرد اما از یک نکته نباید غافل شویم.

زیرا پدیده داعش ریشه در افکار تکفیری و تروریستی دارد که زیر سایه آمریکایی و در عربستان سعودی تربیت می شوند، ترامپ و دیگرانی که ادعای مبارزه با داعش می کنند قطعا دروغ می گویند آن ها اگر راست می گفتند باید ریشه های فکری این جریان را می خشکاندند.

امام جمعه قم با بیان این که تروریست ها زیر سایه آمریکا تنفس می کنند، اظهار داشت: جریان تروریسم منطقه در قالب های منافقان، القاعده، داعش و صورت های دیگر ریشه در آمریکا،اسرائیل و وابستگی های منطقه ای آنان دارد، اصل آن هم تفکرات تکفیری است که در مراکز علمی آن ها ارائه می شود که باید این موضوعات را معالجه کرد.

وی ادامه داد: قطعا آمریکایی دروغ می گویند و اگر راست می گفتند به گونه ای دیگر عمل می کردند، تنها ایران در برابر موج تروریسم ایستاده است، ایران و مقاومت اسلامی بر همه آن ها حق دارند و اگر نبودند همه منطقه را موج تروریسم می گرفت؛ و امروز قم و حوزه، منادی وحدت و مقابله با افکار تکفیری است؛ امیدواریم مقاومت ها در برابر تکفیرها به نتیجه نهایی برسد و دروغگویان بین المللی بیدار شوند و دست از حمایت از تروریسم بردارند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به تحریم های جدید از سوی آمریکا ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب این مسأله را فرموده بودند اما کسانی این مسائل را نمی فهمیدند و عمق آن را باور نمی کردند که خطاهای بزرگی بود، امروز تحریم ها به بهانه پیشرفت صنعت موشکی، تروریسم و حقوق بشر افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: وزیر خارجه کشورمان هم اعلام کرد که این تحریم ها با ظاهر و روح برجام مخالف است، انتظار داریم دیگر خامی و سادگی در کار نباشد و هیأت ناظر محکم و قاطع بایستد، تصورات غلط در ارتباط با استکبار نباید در بین مسؤولان و جامعه رواج پیدا کند، راهی جز مقاومت قاطع در برابر استکبار در همه زمینه ها نداریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هشدار داد که عقب نشینی در برابر گرگ ها و تصورات خامی که گاهی در مسؤولان نفوذ کرده است سبب سقوط کشور می شود؛ نباید خامی کرد بلکه باید محکم ایستاد.

وی با اشاره به تشکیل فرآیند کابینه جدید دولت اضافه کرد: از دولت جدید انتظار می رود که در فرآیند انتخابات کابینه نکاتی را محور کار قرار دهد؛ تمرکز بر کار و خدمت و دوری از حواشی و حاشیه سازی ها، اهتمام به اقتصاد مقاومتی برای عمران و آبادی کشور و خروج از سختی های اقتصادی، عنایت ویژه به مسائل علمی و فناوری و توجه به مسائل فرهنگی باید در دستور کار دولت جدید باشد.

آیت الله اعرافی با بیان این که در بخش هایی از مسائل علمی دچار توقف هستیم؛ در حالی که باید این فرآینده به رشد برسد، گفت: افزون بر توجه به مسائل علمی و آموزشی باید مسائل فرهنگی نیز مورد توجه خاص مسؤولان قرار گیرد، رهبر معظم انقلاب بارها درباره ولنگاری فرهنگی هشدار دادند و در این زمینه ابراز نگرانی کردند؛ این وظیفه مسؤولان است که به درستی به این موضوع بپردازند وگرنه طومار فرهنگ و انقلاب در هم پیچیده خواهد شد.

وی افزود: دولت باید با فساد، تبعیض، اختلاس و مسائلی که قلب جامعه را جریحه دار می کند مبارزه جدی داشته باشد؛ کشور باید وارد یک دوره جدی کار و تلاش و پیشرفت و تعالی فرهنگی شود.

امام جمعه قم با گرامیداشت سالگرد عملیات مرصاد اظهار داشت: امروز همنافقان در جاهای مختلف جمع شده اند تا به ملتخیانت کنند، این ها بدانند که راه به جایی نمی برند.

وی همچنین به اتفاقات اخیر در کویت اشاره کرد و گفت: به دولت کویت نصیحت می کنیم و می گوییم که روزی با صدام همراه شدید و نتیجه آن را دیدید امروز هم با دشمنان اسلام و انقلاب همراه نشوید.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید