عربستان ۵ هزار تکفیری را از سوریه به یمن منتقل کرد

عربستان ۵ هزار تکفیری را از سوریه به یمن منتقل کرد

– در حملات جنگده‌های سعودی به یمن تاکنون ۶۰ غیر نظامی کشته شدند ؛ تلویزیون العالم اعلام کرد : در حمله جنگنده های سعودی به بازار البقعه بیست نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند که با این کشته شدگان آمار قربانیان تجاوز عربستان سعودی به یمن تاکنون به شصت نفر رسید. وی تصریح کرد: تصاویر حجم ویرانی حملات جنگنده های سعودی به یمن را نشان می دهد بنابراین برخی از شهروندان برای بیرون آوردن اجساد قربانیان به مکانهای ویران شده روانه شدند. یک منبع پزشکی اعلام کرد: در حمله شب گذشته جنگنده های سعودی در نزدیک بیمارستان صنعا سه غیر نظامی کشته شدند.

– عربستان ۵ هزار تکفیری را از سوریه به یمن منتقل کرد ؛ به نقل از النشره، گروه تروریستی تکفیری موسوم به جیش الاسلام در صفحه اختصاصی خود در پایگاه اجتماعی تویتر اعلام کرد زهران علوش سرکرده این گروه،  پنج هزار جنگجو به یمن برای جنگ با حوثی ها اعزام کرده است.این گروه تروریستی تکفیری تاکید کرده است اعزام این تعداد تروریست به یمن به درخواست رسمی عربستان صورت گرفته است.

–  وزیردفاع سعودی با مقامات امنیتی ونظامی چند کشور عربی دیدار کرد ؛  وزیر دفاع عربستان سعودی با مقامات امنیتی و نظامی شماری از کشورهای عربی دیدار کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، محمد بن سلمان با خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات مصر، طحنون بن زاید آل نهیان معاون مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده و سرلشکر ستاد حمد بن علی العطیه وزیر مشاور در امور دفاعی قطر در ریاض دیدار کرد. محمد بن سلمان با مقامات مصری، اماراتی و قطری درباره عملیات طوفان قاطعیت گفتگو کرد. وزیر دفاع عربستان در این دیدارها آخرین جزئیات عملیات طوفان قاطعیت را در یمن بررسی کرد.

– عربستان مردم بیگناه را هدف قرار می‌دهد ؛  به نقل از شبکه المسیره،  سخنگوی جنبش انصارالله گفت: آنچه که ائتلاف خوانده می شود تحت هدایت عربستان مردم بیگناه و بازارها را هدف قرار می دهد. محمد عبدالسلام افزود: عربستان پیش از این، جنگ با یمنی ها را تجربه کرده اما جنگ امروز از لحاظ مساحت، جغرافیا و مدیریت آن تفاوت زیادی دارد.   وی ادامه داد: ما برای جنگی بلند مدت آماده ایم و مردم یمن در انتظار یک اشاره عبدالملک الحوثی هستند.ما با کمک مردم جنوب یمن، تکفیری ها را متلاشی کرده ایم.

– عربستان ۸۶ دیپلمات عربی و غربی را از عدن خارج کرد ؛ عربستان اعلام کرد که با استفاده دو کشتی جنگی و جنگنده‌های نظامی، دست کم ۸۶ دیپلمات عربی و خارجی را از عدن خارج کرده است.  شبکه خبری العربیه گزارش داد که نیروی دریایی عربستان در این عملیات مشارکت داشته و دیپلمات های عربستانی را نیز از یمن خارج کرده است.

در پی تحولات اخیر در یمن تعدادی از دیپلمات‌های عربی از صنعا به عدن منتقل شده بودند. عربستان به همراه چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس دست به اقدام نظامی علیه یمن زده که تا کنون به کشته شدن چندین غیر نظامی از جمله چند کودکان منجر شده است.

– اوباما: خواستار ثبات پایدار در یمن از طرق مذاکره سیاسی هستیم/ از اقدام نظامی عربستان حمایت می‌کنم؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه عربستان از تجاوز هوایی این کشور به یمن حمایت کرده است.

بیانیه‌ای که کاخ سفید روی وب‌سایت رسمی خود قرار داده حاکی است اوباما در این گفت‌وگوی تلفنی از اقدام نظامی عربستان در یمن حمایت کرده است.

برنادت میهن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگوی تلفنی خاطرنشان کرد: «رئیس‌جمهور و ملک سلمان موافقت کردند که هدف حمعی آنها رسیدن به ثبات ماندگار در یمن از طریق راه حلی مبتنی بر مذاکرات سیاسی با مشارکت سازمان ملل و تمامی طرفین است.»

– یک جنگنده «اف-۱۵» دیگر عربستان در آب های یمن سقوط کرد؛ به نقل از شبکه المنار، پدافند هوایی ارتش یمن بامداد امروز شنبه، یک جنگنده نیروی هوایی عربستان سعودی را پس از ورود به آسمان صنعاء، پایتخت یمن،سرنگون کرد.

شبکه المنار گزارش کرد که این جنگنده در منطقه «بنی الحارث» در شمال پایتخت، ساقط شد و خلبان آن که ملیت سودانی دارد بازداشت شده است.  ساعتی پس از اعلام این اتفاق، تصاویری از یمنی‌ها منتشر شد که با بخش‌های باقی‌مانده از این هواپیما عکس گرفته و منتشر کردند.

– پدافند هوایی یمن یک جنگنده سعودی را ساقط و خلبان آن را دستگیر کرد ؛ طی ۸ ساعت گذشته، رسانه‌ها از سقوط دومین جنگنده عربستان سعودی خبر دادند. بامداد امروز شنبه پدافند هوایی ارتش یمن در شمال صنعاء یک جنگنده سعودی را ساقط کرد و خلبان آن را اسیر کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)،‌ ساعاتی بعد از انتشار خبر سرنگونی جنگنده عربستانی در شمال صنعاء، از سقوط جنگنده «F-۱۵-S» در آب‌های دریایی سرخ خبر داد و مدعی شد که بر اثر اختلال فنی سقوط کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های عربستانی نوشت: رسانه‌های رسمی عربستان به نقل از یک مقام مسئول در وزارت دفاع اعلام کردند که یک جنگنده از نوع اف.۱۵ در دریای سرخ دچار اختلال فنی شد به طوری که دو خلبان مجبور به ریجکت شدند اما خوشبختانه با کمک‌ آمریکایی‌ها نجات یافتند و اکنون در سلامت کامل هستند.

بنا بر این گزارش، یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده است که ارتش این کشور موفق شد که پس از درخواست عربستان، دو خلبان این کشور را در آب‌های بین‌المللی با یک دستگاه بالگرد از جیبوتی کمک کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید